Oude kaarten Navigatie - Hoe gaan we dit aanpakken?

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik ben benieuwd of jullie leuke ide?en hebben om de Lexus dealers een 'hint' te geven dat wij geen zin hebben om na het aanschaffen van een premium auto; Lexus, geen zin hebben om binnen een jaar ?170 uit te geven aan nieuwe kaarten.

Samen staan we sterker :D
 

jpc

Nieuw hier
28 mrt 2011
20
0
1
Ik ben het er mee eens dat er een actie wordt georganiseerd, maar heb ook begrip voor het standpunt dit niet via het Lexusforum te doen maar individueel. Over het algemeen wordt het niet zo op prijs gesteld om dit soort zaken via een (min of meer) publieke site te doen. Wellicht is het een idee om een voorbeeldbrief op te stellen, die door eenieder kan worden gebruikt. Een beetje de 'Radar'-methode dus. Is er een begaafd schrijver onder de forumleden?

By the way, over oude kaarten gesproken. Gisteren moest ik in Aalten in een bepaalde straat zijn, waar aan weerszijden toch al zo'n 30 jar huizen staan. En wat dacht je? Ik werd volledig het bos in gestuurd. Ergens bij het eind van de bebouwde kom, meldde de dame mij 'u heeft uw bestemming bereikt'. Nou, van geen kanten dus! :X
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Tja, het is en blijft techniek waar wel eens wat aan mankeert. Als je auto niet start (normale auto) probeer je deze toch ook gewoon voor de 2e keer te starten?/of niet dan? :hi:
 

rogun

Nieuw hier
14 jun 2011
1
0
0
Maistah zei:
Ik ben benieuwd of jullie leuke ide?en hebben om de Lexus dealers een 'hint' te geven dat wij geen zin hebben om na het aanschaffen van een premium auto; Lexus, geen zin hebben om binnen een jaar ?170 uit te geven aan nieuwe kaarten.

Samen staan we sterker :D

Ik rijd ook regelmatig verkeerd. Vooral rond de A2 gaat het vaak mis. Inderdaad nogal armoedig voor zo'n klasseauto.

Als Lexus met een gratis update komt hoor ik dat graag.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Een gratis update zal er niet gauw inzitten. Ik heb dit even nagetrokken bij L&P en blijkbaar hebben we wel de laatste kaarten erin. In november komt pas de volgende update voor de CT. Dan kun je nieuwe kaarten aanschaffen voor ?175.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Maistah zei:
Een gratis update zal er niet gauw inzitten. Ik heb dit even nagetrokken bij L&P en blijkbaar hebben we wel de laatste kaarten erin. In november komt pas de volgende update voor de CT. Dan kun je nieuwe kaarten aanschaffen voor ?175.

Kunnen we niet met z'n allen zo'n DVD kopen en dan in 1x alle CT's updaten :D
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Volgens mij gaan deze updates niet meer via DVD. Ik kan het fout hebben, maar dacht dit ergens te hebben gelezen. Bij de oudere navigatiesystemen was dit wel mogelijk weet ik nog.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Maistah zei:
Volgens mij gaan deze updates niet meer via DVD. Ik kan het fout hebben, maar dacht dit ergens te hebben gelezen. Bij de oudere navigatiesystemen was dit wel mogelijk weet ik nog.

Conclusie: Die 175 euro voor nieuwe kaarten is dus pure geldklopperij. Het is updaten en klaar.... Misschien lukt het om de kaarten te downloaden ergens en vervolgens het systeem te updaten. Ik ga hier eens even in duiken. Iemand een idee welke kaarten gebruikt worden? Navtec?
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ja, staat in handleiding, ze gebruiken navteq inderdaad. Kaarten van TomTom hadden ze beter kunnen gebruiken. Daarom ook een reden om ieder 2 jaar een kaartupdate door te voeren.
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Hjalmar zei:
Ja, staat in handleiding, ze gebruiken navteq inderdaad. Kaarten van TomTom hadden ze beter kunnen gebruiken. Daarom ook een reden om ieder 2 jaar een kaartupdate door te voeren.

Ik zie voldoende kaarten van Navteq staan om te downloaden. Echter zou ik graag wat meer informatie ontvangen over de navigatie (ik heb mijn CT200h nog niet in mijn bezit namelijk........... augustus!)

Weet iemand of de handleiding te downloaden is? En of er wellicht iets in staat wat betreft het type (intern systeem)?
Ik zie kaarten voorbij komen van Q1 2011...
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
sjoerdtiel zei:
Conclusie: Die 175 euro voor nieuwe kaarten is dus pure geldklopperij.
Dat is maar de vraag. Als je kijkt naar wat je voor die 175 euro materieel krijgt, dan is het duur. Als je in aanmerking neemt wat er allemaal gedaan moet worden om de bitjes die je krijgt in de juiste volgorde te zetten is het nog steeds duur (vier maal per jaar een TomTom-update kost 70 euro), maar in vergelijking met andere ingebouwde navigatiesystemen valt het wel mee.

Iedereen wil een ingebouwd systeem, maar bijna niemand realiseert zich dat hij zich daarmee voor updates met huid & haar verkoopt aan de fabrikant/dealer, die daarna voor updates kan vragen wat hij wil. Z'n klanten hebben zich immers van hem afhankelijk gemaakt.