PatrickLS400

PatrickLS400

Nieuw hier
8 jun 2009
9
0
0
Hallo allemaal!
ik ben dus patrick 18 jaar en kom uit arnhem. heb de laatste tijd flink hard gespaard dus er komt een LS400 aan! [ Ik dacht ik registreer me alvast eventjes... ] ik heb jammer genoeg geen foto's aangezien ik hem nog niet heb...

Aloha! Patrick
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Patrick. Welkom! De LS400 is een hele mooie auto. Ik kijk er wel naar vooruit wanneer je de foto's hebt.
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Hallo Patrick ,
Welkom hier op het forum.
Ik heb zelf ook een Ls 400,het is mijn eerste Lexus.
Het is een geweldige ervaring om er in rond te rijden,hij voldoet aan alle verwachtingen.
Ik hoop dat je straks een mooi en goed exemplaar vind,en hem gauw aan ons kan laten zien.

Hier op het forum zijn er mannen met veel verstand van de Ls400.
Maar dat heb je denk ik al wel gelezen.

Gr gusmano Ls400 8)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom Patrick!

Nog een jongere erbij die de LS400 weet te waarderen! ben benieuwd
 

PatrickLS400

Nieuw hier
8 jun 2009
9
0
0
haha bedankt allemaal! ik ben eigenlijk not van de luxe auto's geweest... [ meer van de Datsun's en de emmertweetjes ] ik kijk erg naar uit van het kopen van een LS400 iemand nog tips waar ik op moet letten? alvast bedankt!
P.s. het spijt me als jullie van compleet standaard houden want ik ben echt van de VIP style. de mijne word niet overkill achtig gedaan maar meer bescheiden dat de standaard lijnen nog perfect zichtbaar zijn! want ik hou van de auto zelf niet wat je ervan kan maken! ik heb wel plannen in mijn hoofd al maarja... geld he...

Gr. Patrick
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn LS is ook niet meer origineel hoor :wink: en dat wordt nog wel erger :twisted:

Maar ik hou hem 'classy'

Waar je op moet letten? teveel :lol: Wat voor modeljaar heb je op het oog?

bij alle LS400's:

-Stuurpomp lekkage
-Motor moet fluisterstil zijn, geen getik, anders --> kleppen stellen (arbeidsintensief)
-Distributiesnaar, waterpomp dienen op tijd te vervangen worden (om de 150.000km) het scheelt een hoop ???? als dat al gedaan is
-Draagarm rubbers raken verrot, vooral de voorste boven. Merk je wel aan een bonk als je wat harder van een vluchtheuvel af rijdt
-Instrumentarium gelieve ook werkend
-Een Lexus hoort eigenlijk droog van onder te zijn, geen olie bende. klepdekselpakkingen mogen wel een beetje zweten.
-Het is wel lekker als je luchtvering het ook doet, kan je voorlopig lekker sturen. op een gegeven moment moet het er toch onderhoud als je je portemonnee te vriend wil houden
-het liefst een dealer onderhouden exemplaar.

Even wat langer wachten/zoeken kan je een hoop geld schelen.

Er staat een hele mooie hier in alkmaar te koop, maar die kost ?11.500,-
Eerder stond die voor ?8500 :evil: . gekocht door ??n of andere handelaar die er dus flink aan wil verdienen!!

P.S. : Houdt er trouwens wel rekening mee dat een LS400 je al snel ?2000,- aan vaste lasten per jaar kost (Wegenbelasting + verzekering)
 

PatrickLS400

Nieuw hier
8 jun 2009
9
0
0
@ Jelmer bedankt voor de tips! ik wil eigenlijk een 99'er kopen maarja dat word nogal ene duur grapje voor mij. dus ik val toch terug op de charme van het '92 model... ik kan het niet helpen krijg er kriebels en ene glimlach van als er eentje voorbij komt... ik heb is zitten kijken er staat er een op marktplaats voor 1850 maar heb zo het idee dat die luchtvering niet helemaal 100 meer is en nog veeeeeel meer! haha
Alvast bedankt iedereen voor dit warme welkom!
Gr. Patrick
 

Iggy

Actief
1 jun 2009
121
0
0
PatrickLS400 zei:
@ Jelmer bedankt voor de tips! ik wil eigenlijk een 99'er kopen maarja dat word nogal ene duur grapje voor mij. dus ik val toch terug op de charme van het '92 model... ik kan het niet helpen krijg er kriebels en ene glimlach van als er eentje voorbij komt... ik heb is zitten kijken er staat er een op marktplaats voor 1850 maar heb zo het idee dat die luchtvering niet helemaal 100 meer is en nog veeeeeel meer! haha
Alvast bedankt iedereen voor dit warme welkom!
Gr. Patrick
Voor ? 1850,- moet je geen kwaliteit verwachten, het beste adres is toch een dealer die bereid is om ook (Bovag/Merk) garantie te geven op de wagen. Ik heb de fout gemaakt door bij een smerige handelaar te kopen en 5 maanden later zijn de problemen alleen maar aan 't verergeren. Ik ben nu in de positie dat ik de verkoper moet aanklagen wil ik van de wettelijk verplichte garantie gebruik kunnen maken.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je moet jezelf er echt van overtuigen dat de distributie snaar vervangen is! dat zijn dingen waar je op leeg loop als dat nog moet gebeuren. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken

Dit lijkt me trouwens ook wel een knappe:

'95 LS400

Zegt dat hij altijd netjes is onderhouden. Als het goed is heeft het '95 model ook een lager gewicht, dacht iets van 1690kg. Daarbij heeft de motor ook nog even iets meer vermogen dan de eerste serie wat resulteert in een gunstiger verbruik. De ledere bekleding is daarbij ook van een duurzamere kwaliteit. Het is lastig een LS te vinden van de eerste serie met mooie bekleding.... voor een lage prijs uiteraard! :lol:

Eigenlijk zou er iemand mee moeten die weet waar hij op moet letten met een LS en weet hoe ze horen te rijden.... :idea:

Dit ziet er ook knap uit:

'91 LS400