Phaebo IS200 Supercharged

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Vette $h!t :D Kudo's to you!
Ik zou inderdaad naar de vorige bank gaan om het verschil te kunnen zien, maar toch niet zomaar uitgaan van de eindcijfers als bragging rights.
De vraag is namelijk: welke bank staat verkeerd afgesteld? Deze of de vorige?
Meestal hebben de tuners die gekoppeld zijn aan race teams de beter afgestelde rollenbanken, denk ik. Misschien zo een tuner zoeken?

En dan nog: wat zijn de omgevingsomstandigheden? Wat was je bandenspanning? Heb je andere banden? Status van je onderdelen? Benzine? etcetc.
Het blijven in mijn ogen indicatieve waarden die je meet, omdat de meting op een bepaald moment in de tijd van vele factoren afhankelijk is.

Succes met de rest van je project. Mooie vacuum-oplossing trouwens :thumbsup:
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Klopt het hangt van vele factoren af. Maar verder kan ik zeggen dat de auto nou een stuk beter rijdt. Bij 3000rpm op het gas trekt de auto erg fel op. Daarna blijft de auto gewoon flink op trekken door de versnellingen heen. Gewoon continu trekkracht.
Ik vroeg aan ze of er met de huidige injectoren nog meer vermogen te halen valt. Hij zei dat als ik nog meer druk wil draaien dat dat makkelijk kan met deze injectoren. Als de motor het aankan zou ik tot 300 pk kunnen. Helaas kan ik met de kompressor nog maar een stapje verder. Maar dat zijn plannen voor over een tijdje. Voorlopig ben ik happy met hoe de auto nu is!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Mooi man! j2 heeft het allemaal verwoord zoals ik het zou doen, gefeliciteerd met de pk's! Volgens mij is dit net goed voor de sxe/gxe chassies... zo had die uit het fabriek moeten komen vind ik.. nu genieten en heel houden! Ik rij wel een keer mee :)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Bij nader bestuderen van de uitdraai en vergelijking mey anderen klopt het toch wel aardig. Tot en met de 5500 toeren heb ik net zoveel vermogen als anderen met soortgelijke setup. Alleen daar boven loopt bij mij de curve horizontaal en bij andere gaat deze nog iets omhoog. Als je de schuine lijn verder door zou trekken zou ik ook rond de 250 pk uitkomen. Maar dit laatste beetje vermogen zou alleen gelden boven de 5500 toeren. Dat is een gebied waar je eigenlijk haast niet rijd en wegens veiligheid van de motor hebben ze hier bij mij de ontsteking iets terug gesteld omdat op dit punt de motor dicht tegen pingelen aan zit. Ik zou die laatste extra pks wel kunnen hebben maar dan is de betrouwbaarheid wel minder en ik wil graag wel dat alles heel blijft.
Tot de 5500 toeren is die dus net zo snel als de anderen. Daarbij is het koppel het zelfde als de mijne en dat is waar het om gaat met optrekken.
De auto trekt nou zeer goed en vloeiend op. Dat is het bekangrijkste.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Van 155 PK naar 230 PK = 75 PK
Van 195 NM naar 330 NM = 135 NM
Ben benieuwd naar de acceleratie van 0-100 km/u
 
Laatst bewerkt:

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Tis toch best een hoop winst als je het zo vergelijkt.
Heb niet geklokt hoe snel die op de honderd is maar hij trekt lekker door in elke versnelling
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
tijd om weer wat te updaten.

Heb pas geleden het rvs uitlaat spruitstuk van barry over genomen. Hier ben ik nog wat kleine dingen aan het aanpassen om deze passend te maken voor de kompressor beugel. Hierna zal deze ingetaped worden met heat wrap en dan is die klaar voor montage.
Omdat de rest van mijn uitlaat systeem nog steeds oem is word het tijd voor een upgrade.
Heb zojuist gezien dat bij showoff imports binnekort de megan racing downpipe binnen komt en de megan racing catback. Wanneer ik deze neem zal mijn uitlaat volledig van RVS zijn en vanaf het spruitstuk naar achter 2,5 inch zijn. Hopelijk is deze niet al te luid en anders gaat er een extra demper in.
Hierbij de fotos
Wanneer alles binnen is en gemonteerd zal ik nog meer fotos plaatsen

D096D329-88AF-4223-A985-B002C730F221.jpg

F42CC521-4385-4B6A-A7C8-DA08D747F113.jpg

698D9A24-D02E-4415-A214-36193309A47E.jpg
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Klopt met de apk gaat dan het origineel eronder. Heb hem pas geleden gekeurd dus voorlopig maakt het niet uit
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
helaas wacht ik nog steeds op de megan cat back. Heb het spruitstuk inmiddels gemonteerd en met heatwrap ingetaped. Downpipe ( y-pipe) is wel binnen maar ik wacht even tot de rest binnen is voordat ik dat eronder zet.
Showoff vertelde me dat er vertraging was met de schepen en daarom mijn uitlaat er nog niet is. Ze verwachten dat ik hem over 3 weken thuis heb.

to be continued..
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Dat kan lang wachten zijn... @Marcel, ik zie wel foto's, mogelijk tijdelijke storing?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
nou van de week was het eindelijk zover. Mijn uitlaat systeem is kompleet. Het heeft eff geduurt maar dan heb je ook wat.

De pasvorm was redelijk goed. De pakkingen waren alleen wat minder. Ik kon er maar 1 gebruiken en dat was die aan het spruitstuk. De middelste pakkingen passte niet. Gelukkig had ik genoeg verschillende uitlaat pakkingen op mijn werk liggen en had ik een juiste gevonden.
Een minpunt is alleen dat er geen aansluiting zit voor de achterste lambda sensor. De uitlaat is blijkbaar voor een is300. Hij past verder wel alleen zit er geen aansluiting voor een sensor. Dit moet ik binnekort nog even rvs laten lassen. Gelukkig kwam showoff imports mij een beetje tegemoet door een extra rvs lasbung op te sturen die ik dan kan laten lassen. Ook zouden ze me hier nog in tegemoet komen dus vind het allemaal perfect opgelost door showoff.

Hierbij de fotos

BB515FBF-43C7-4465-9DEF-CCDAD028327F.jpg

3EBA1902-CECA-409B-A39E-226AC18403E7.jpg

5D7C5372-C0BF-4E4C-BB5E-5AED3F8D7C5C.jpg

B613491C-F521-463F-B2F2-5981E2ED77DB.jpg

CF3CC915-7889-435D-9C53-B1E251F2E7FD.jpg



En nog wat fotos met de zomerwielen er weer op :)
3C440BF0-E4B8-4EEF-BE82-7EF7AD0BDDFB.jpg

A4EB98F5-DB41-4D60-AECD-9CB9E2BF1B99.jpg

6C09BDB8-D255-4DBC-8F34-B268CF98E30D.jpg

25764D72-DA28-4A41-999B-1F2AA4E22EF7.jpg
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Mooie uitlaat Pheabo !
Einddemper lijkt erg op de mijne en zit erg dicht bij de bumper.
In het begin was ik bang dat de bumper zou smelten maar dat is niet gebeurd.
Heb wel het idee dat dit soort uitlaten warmer worden dan de originele van Lexus.
Misschien omdat het materiaal beter geleid.
En het geluid donker en diep ?
Gefeliciteerd šŸ˜„
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Mooie update! Ik zie dat de twee pijpen nu wel eerder bijelkaar komen, maar maakt waarschijnlijk niet meer uit vanwege de compressor :D
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Thx guys.
Uitlaat zit dichter bij de bumper maar tot nu toe geen problemen. Vind het alleen maar beter staan.
@Jill
Klopt de pijpen komen eerder bij elkaar. Was een afweging want zat eerst te twijfelen om een andere te nemen bijv van toyosport(ebay) die zijn net als oem. Maar die van ebay waren wat duurder. En het bijkomende voordeel die ik heb met de megan racing downpipe is dat ik alles van een merk heb en alles bij showoff imports in een keer kon bestellen incl clubkorting. Ook had de megan downpipe een extra lambda sensor aansluiting wat ik goed kon gebruiken voor mijn wideband lambda sonde voor mijn air fuel meter.
Het klopt dat met langere runners je theorethisch meer koppel onderin hebt. Maar het scheelt niet zo heel veel en alle bijkomende voordelen van deze pijp was de afweging wel waard. Ik denk dat het vermogen dat ik win door de dikkere uitlaat meer is dan het verlies wat betreft de kortere runners.
De nieuwe uitlaat geeft in ieder geval merkbaar meer power boven de 4000 toeren dus dat vind ik best positief.
Het geluid is wel vrij luid. Ik reed eerst zonder decibel killer maar dan werd je gek van het geluid. Nu dus de decibel killer erin en nu klinkt die goed. Ik heb namelijk ook geen cat dus anders zou het geluid nog wel iets minder zijn.
Omdat de uitlaat van een is300 is vind ik eigenlijk dat de uitlaat iets te ver uitsteekt de 300 heeft namelijk een iets langere achterbumper. Opzich stoort het me nu nog niet maar misschien laat ik hem nog een keer ietsje inkorten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: j2jedi

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
en dat maak het modden van deze unieke wagens zo leuk , beetje puzzelen en heen en weer mailen , dan eindelijk bestellen en trots op het eindresultaat
en om eerlijk te zijn zou ik hem ook inkorten zodat ie gelijk met je bumper is

sowieso een strakke bak ga zo door :rulez: