Plaatsen van elektrische marterverjager in een GS300h.

BlackBeauty

Nieuw hier
12 mrt 2024
12
20
3
Voor mijn BlackBeauty heb ik een elektrische marterverjaagset gekocht. Het gaat om dit model van firma Kemo, welk nog optioneel uit te breiden is met extra plaatjes en zelfs een heuse 'welkomstmat'.

M176_16024DI_1000x750.png


Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten, ik heb begrepen dat het juist plaatsen van de plaatjes best wel nauw luistert. Het mag niet 'kortsluiten' met het chassis en het moet dat beest ook eens verjagen...
 

BlackBeauty

Nieuw hier
12 mrt 2024
12
20
3
Hier toch even een klein fotoverslagje, aangezien hier nog weinig over gepost is.

De marterschrikinstallatie bestaat uit een kastje met ultrasoonspeaker, en daaruit loopt het schrikdraad (geel), de rood/metalen plaatjes rijg je er door heen. Het schroefje van rood/metalen plaatjes doorboort het gele draad waardoor op metalen plaatje een hoogspanning op staat en de marter/monteur een fikse opdonder krijgt.

Daarnaast loopt het rode draad uit t kastje naar de ongeschakelde plus in de zekeringbak, met een beetje gefrommel krijg de kabel zonder beschading aan uit de zekeringbak. De groene draad moet naar stopcontactschakelaar, maar deze is niet aangesloten (ben te lui), enige verschil is dat de marterschrikinstallatie ook tijdens het rijden werk (nou boeie hoor).

Zoals op de foto zie je dat ik het uiteinde getiewrapt heb, wat ik nog zou willen i het kan zijn dat ik nog wat plaatjes bij bestel alvorens ik de boel definitief afknip.


img_8629-jpeg.181510



img_8628-jpeg.181507


img_8627-jpeg.181505


Rechtst heb ik voor de monteur een mooie meegeleverde waarschuwingsticker op de zekeringbox geplakt, en moet zeggen dat de schrikinstallatie goed werkt, want ik kreeg een mooie opdonder. :LOL:
 

Bijlagen

  • IMG_8627.jpeg
    5,4 MB · Weergaven: 125
  • IMG_8628.jpeg
    4,6 MB · Weergaven: 122
  • IMG_8629.jpeg
    4,3 MB · Weergaven: 8
  • IMG_8627.jpeg
    5,4 MB · Weergaven: 8
  • IMG_8629.jpeg
    4,3 MB · Weergaven: 123
Laatst bewerkt: