projectorlens en xenon?

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hallo! :hi:

nou heb k bij showoff een leuk setje koplampen gezien (link koplampen). gelijk mail gestuurd of het mogelijk was met xenon.
en het antwoordt was dat het niet aan te bevelen is omdat door de projectorlens die in de koplamp zelf zit het licht naar een punt bundelt.
dit is in principe wat de IS250 ook heeft toch zo'n projectorlens in de koplamp?
wat is de ervaring ermee of moet er dan wat verandert worden?



grtsz jeroen
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
jeroen zei:
hallo! :hi:

nou heb k bij showoff een leuk setje koplampen gezien (link koplampen). gelijk mail gestuurd of het mogelijk was met xenon.
en het antwoordt was dat het niet aan te bevelen is omdat door de projectorlens die in de koplamp zelf zit het licht naar een punt bundelt.
dit is in principe wat de IS250 ook heeft toch zo'n projectorlens in de koplamp?
wat is de ervaring ermee of moet er dan wat verandert worden?



grtsz jeroen

Je zou eens op ebay moeten kijken, er zijn veel mooiere.
Alhoewel smaken blijven wel verschillend.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ja inderdaad maar er zijn wel meerdere op ebay met projector lens dus daar wil ik nog een beetje info over inwinnen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Persoonlijk zie ik niet waarom het een probleem is.. zolang deze gewoon voor halogeen is gemaakt, dan zou die gewoon goed moeten functioneren met een XENON HID lamp erin. Ze horen gewoon gebruik te maken van een reflector, cutoff shield en een projectorlens.

Werking van projectorlens kan ook niet op veel manieren :)

Ondanks dat het een aftermarket is, verwacht ik wel dat deze minder strooilicht heeft dan een OEM halogeen unit. (voordeel van PRojectorlens)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
thanks alan!

het is mij gelijk een stuk duidelijker! en inderdaad het strooilicht zou moeten minderen door de projectorlens.

ik last trouwens laatst in een automagazine dat er vaker xenon wordt gezet in koplampen die er niet tegen bestand zijn dus dat is ook nogal tricky! ook aangezien het nu redelijk betaalbaar wordt. het enige minpunt van het verslag was dat er niet vertelt werd waaraan je kon zien of je een juiste koplamp heb voor xenon?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Na goed, een halogeen lamp is 55W en een Xenon HID lamp is 35watt en qua warmte is het dus ook wat minder afgezien van het rendement die bij xenon een stuk hoger ligt.

Er staat meestal een Codering op je koplamp unit.. H voor halogeen en voor Xenon hid ben ik het even kwijt, maar daar moeten ook gelijk d1s d2s d4s d2r etc in, dus geen aftermarketset.