Quinten's IS200

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Onder het mom van beschaafd zijn stel ik mezelf en m'n auto even voor.

Mijn echte naam is hetzelfde als mijn forumnaam om het makkelijk te houden, ben 25 jaar en ik kom uit Amsterdam.

Voordat ik de IS kocht had ik o.a. een Honda Civic uit 2000, waarin ik een B18C GSR had geswapt uit een Honda Integra. Voor specs kan je kijken op http://www.teamtiewrap.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=134
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


In December 2010 heb ik een zwarte IS200 Sport uit 1999 met 108dkm gekocht welke altijd onderhouden is geweest bij de Lexus dealer in Breda. Op dit moment staat de teller op 127dkm en is hij alweer netjes voor een grote beurt bij Lexus Amsterdam langs geweest.
Aangezien ik al jaren gewend ben om in verlaagde auto's te rijden omdat ik de looks dan gewoon mooier vind heb ik een paar maanden later een D2 Street schroefset gemonteerd.
Daarnaast heb ik een Parrot en een GROM-Audio USB converter gekocht omdat ik de originele radio wilde houden.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dit was natuurlijk wel iets te laag dus nu staat ie er zo bij met wintervelgen.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De ET-waarde past echt precies!!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


En als laatste een wat leukere foto.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Aangezien de autohobby in een iets rustiger vaarwater is gekomen ga ik dit keer niet een andere motor swappen. Ik ga gewoon genieten van de IS200 zoals ie is met kleine aanpassingen aangezien ik er super tevreden mee ben.

Wat ik nog wel wil doen is:
- De originele 17'' sportvelgen laten restaureren;
- een tweede setje OEM koplampen en achterlichten kopen en daar blackhousing van maken;
- de Ultra Racing veerpootbrug monteren;
- een carbon motorkap monteren vanwege de steenslag van de vorige eigenaar.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom!

Bedankt voor de intro en veel plezier op het forum! Mooie auto heb je :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hoi Quinten,

Welkom op het forum, je hebt een nette auto hoor! Ik vond ?m wel netjes staan op de laagste stand :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nette intro, mooie auto ook. Welkom op het forum!

Zo te lezen komt er nog wel e.e.a. aan modificaties, keep us posted! :hi:
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, nog veel plezier met deze mooie IS. Waarschijnlijk raak je binnenkort besmet met het Lexus virus, dus ik zou niet te hard roepen dat je GEEN swap gaat uitvoeren. :D :D
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
:hi:

welkom op het forum Quinten

ziet er goed uit en geniet van je wagen! :rulez:

ik ben benieuwd naar de aankomende motorkap, hou ons op de hoogte :)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
nette wagen man! Vind zwart toch wel heel mooi op een is200!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier en erg leuk om te zien! ik vond de eerste foto ook wel erg laag.... hahahha maar goed dit heb je al weer aangepast voor de winter! :D
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Het gaat al lekker want ik heb laatst OEM achterlichten gescoord van een Altezza Beams welke gunmetal zijn aan de binnenkant ipv zilver. Daarnaast heb ik van de week OEM koplampen gehaald welke ik ''blackhousing'' ga maken.

Vorige week heb ik ook nog de UltraRacing strutbar voor-boven binnen gekregen. Wel vraag ik mij af of ik die ringen moet gebruiken die op het plaatwerk zitten boven de schokbrekers of dat deze verstevigende functie vervangen wordt door de strutbar.

Zodra alles na de ergste pekel en kou erop zit maak ik een mooi totaalplaatje voor jullie.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Of je die ringen moet gebruiken hangt af van hoe hoog de veerpootbrug is. Bij mij heb ik ze weg gelaten omdat ik anders mijn motorkap niet dicht kon doen. Er is namelijk weinig ruimte tussen de luchtfilterbak en de motorkap. Dus dat zal je moeten proberen.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Hey Quinten, over die carbon motorkap.
Ik heb mij wel eens laten vertellen dat je ook nog steeds steenslag kan hebben op een carbon motorkap en deze is niet zo makkelijk en goedkoop te repareren.
Dat wat met een gespoten (metalen) kap weer wat makkelijker is.

Ik weet niet in hoeverre je dat verontrust, maar wanneer je er naar op zoek gaat zou ik er wel even naar informeren
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Long time no post ;)

Als eerste heb ik mijn OEM 17'' sport velgen laten stralen en poedercoaten in donker antraciet metallic bij Velgenexpert.nl inclusief de kapjes. Was echt lachen, ze hebben me toch een klein loodsje niet normaal met banden tot het dak en ze leveren gewoon supergoede kwaliteit voor een hele mooie prijs.
Om die velgen heb ik Falken FK452 bandjes (215/45/17) laten draaien, gewoon lekker originele maat zodat het niet aanloopt.

Daarnaast heb ik achterlichten van een IS200 Beams versie gemonteerd, welke antraciet zijn ipv zilver. Ook heb ik een extra setje koplampen op de kop weten te tikken en heb daar zelf black housing van gemaakt door ze in de oven te stoppen om ze te kunnen demonteren.
Als finishing touch heb ik een uitgebreide head light restoration kit gekocht van Meguiars waarbij je ook nog wetsanding pads en een UV protector krijgt. Dat werkt echt goed!!

Helaas paste de UltraRacing strutbar niet, omdat ik een IS200 uit 1999 heb.... Kak. Weet iemand een soortgelijke strutbar die wel op een 99'er past en dus uit 1 stuk bestaat?
Zoals die erbij stond op Streetpower op TT Assen.
DSC00122.JPG
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Uiteraard heb ik die, alleen heb ik er nog geen close-up van. Daar moet ik eens heel snel aan gaan werken.

DSC00133.JPG