Racistische reclame?

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0

In de VS is veel ophef over deze Volkswagen reclame, deze zou namelijk racistisch zijn. Nou maken we in Europa ook veel grapjes over de verschillende accenten van de landen. De Fransen, de Belgen, het UK, Duitsland, ga zo door. Verder is Jamaica geen ras maar een Eiland.

Hoe zien jullie dit? Is dit gewoon grappig of zoeken de reclamemakers nu de grens op?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Verder is Jamaica geen ras maar een Eiland.
LOL!

Aanstootgevend, really? Persoonlijk vind ik het erg grappig eigenlijk en vooral onschuldig. Het zal er wel aan liggen met welke puriteinse of huichelachtige bril je e.e.a. wil bekijken. :roll:

Zullen we daar Sint en zwarte piet introduceren?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Is dit gewoon grappig of zoeken de reclamemakers nu de grens op?

De grens?!? Nog niet eens vaag in de buurt van een grens. Die ziekelijke politieke correctheid van tegenwoordig komt me echt de strot uit. Er heeft iemand bedacht dat een volk misschien wel eens beledigd kan zijn, terwijl dat volk zelf er smakelijk om kan lachen. Alleen maar omdat we bang zijn om ook maar ??n persoon op de gevoelige teentjes te trappen, alsof er dan onmiddellijk een derde wereldoorlog uit zou breken. Als we nu allemaal eens wat meer zouden leven zoals de Jamaicaanse minister van toerisme die hier smakelijk om kon lachen, zou het leven een stuk makkelijker zijn...
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
ik kan er wel om lachen
vind het trouwens een leuke auto geworden die new beetle turbo
(o sorry is een lexusforum hier) :redface:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Enige wat de reclame beweert is dat de Jamaicanen relaxte mensen zijn...
So, have a coke and a smile and shut the f2ck up!
#oeps ook een uitspraak van een afro-amerikaan
#oeps stereotyp: afro
#relaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaxxxxxxx