Rammeltjes aan bijrijderskant

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Ik ben een echte zeikerd als het om rammeltjes gaat en hoewel de CT geen rammels had bij de testrit een aantal weken geleden, hoor ik sinds dit weekend een rammel aan de bijrijderskant. Ik kan het niet thuisbrengen waarvandaan het komt, wel dat het van die kant komt.

Het is niet erg hard, met muziek aan is het goed te verbergen, maar ik hoor het liever niet zodat ik er niet van afgeleid wordt als ik zonder muziek aan rijd. Heeft iemand een idee wat het kan zijn (bekende kwaaltjes) en of zoiets bij de dealer te verhelpen is?
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Was me inderdaad al opgevallen. Doordat de auto zo extreem stil is hoor je de rammels gewoon direct. Een pen in mijn handschoenen kastje was 1 van de veroorzakers inderdaad al, een sleutelbos die op de bijrijdersstoel lag gaf ook al rammels. Dingen die je gewoon niet gewend bent als je overstapt op een hybride auto.

Er is nog 1 rammeltje over vandaag weg leek te zijn nadat ik met een zwaar beladen auto reed, misschien ook wel omdat er daardoor toch wat meer gepraat werd in de auto. Gisteren toen het wel even hoorbaar was op een klinkersweggetje in het dorp, mijn vriendin eens gevraagd het op te sporen. Die denkt dat het weg komt bij de plaat onder het handschoenen kastje waaruit ook een lampje schijnt. Die is ook al 2 keer losgeschoten, waarna ik hem weer vast drukte. Wellicht dus gewoon 2-3 klemmetjes halen bij de dealer en dan opgelost...
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Het stokje/stangetje dat de motorkap omhoog houdt, als die niet vast is geklikt, zorgt het ook voor een rammel.
Spulletjes in de deurbakken (vooral met/bij muziek).
Achterklep, achter de bekleding zitten kabels voor de kenteken-, achteruit- en mistlicht misschien zitten die los? Of de plaat zelf?
Ja, ik heb deze "problemen" ook, allemaal opgelost met wat vilt.

Wellicht dus gewoon 2-3 klemmetjes halen bij de dealer en dan opgelost...
Zo ver ik weet, zitten op die plaat geen klemmetjes maar eerder (terug)verende beugels. Je zou denk ik de gehele plaat moeten vervangen.
Wel raar, ik heb dat plaat een keer of 20/30 losgetrokken (andere voetverlichting en "onderhoud" aan de blower), is wel wat losser maar het komt er niet van af...
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Het stokje/stangetje dat de motorkap omhoog houdt, als die niet vast is geklikt, zorgt het ook voor een rammel.
Spulletjes in de deurbakken (vooral met/bij muziek).
Achterklep, achter de bekleding zitten kabels voor de kenteken-, achteruit- en mistlicht misschien zitten die los? Of de plaat zelf?
Ja, ik heb deze "problemen" ook, allemaal opgelost met wat vilt.


Zo ver ik weet, zitten op die plaat geen klemmetjes maar eerder (terug)verende beugels. Je zou denk ik de gehele plaat moeten vervangen.
Wel raar, ik heb dat plaat een keer of 20/30 losgetrokken (andere voetverlichting en "onderhoud" aan de blower), is wel wat losser maar het komt er niet van af...

Thx voor je tips! Ik heb geen idee waarom de plaat steeds naar beneden valt. heb de auto net een maand, dus dat zal gebeurd zijn bij de dealer of de vorige eigenaar. De rammeltjes in de deur bakken waren me ook al opgevallen, ben benieuwd of hier iets voor is. Bijv. iets van rubber wat erin kan zodat je het trillen ervan niet meer hoort.