Rem loopt aan in bocht

27 jul 2011
207
1
0
Als ik een bocht naar recht neemt lijkt het of mijn linker schijfrem iets aanloopt. Het is het eerst gedeelte alleen bij kleine stukjes van de schijf en daarna de hele schijf. als ik helemaal doorstuur is het weer weg. Lijkt dan dat de schijf een beetje krom is. Bij het hard remmen vol ik het een klein beetje.

Iemand ervaring mee of tips?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
nou kom net van de dealer vandaan. het is inderdaad wat koen zei de stofplaat die aanloopt maar de monteur vertelde dat het vaak gebeurt na het vervangen van de remschijven! maar 19 aug gaat de lex voor een beurt terug en dan kijkt de monteur even verder ernaar! ze hadden het nu druk aangezien de vakantieperiode en het hoopjes afleveren van ct200's
 
27 jul 2011
207
1
0
Oke, kan niet echt kwaad dus. Wat kunnen ze eraan doen? Was terug duwen een optie? Heb het wel iets terug geduwd maar heel voorzichtig. Weet niet goed hoeveel kracht je erop mag zetten.

Vreemd dat het gebeurd na het vangen van de schijven :)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Johnlexusis200 zei:
Oke, kan niet echt kwaad dus. Wat kunnen ze eraan doen? Was terug duwen een optie? Heb het wel iets terug geduwd maar heel voorzichtig. Weet niet goed hoeveel kracht je erop mag zetten.

Vreemd dat het gebeurd na het vangen van de schijven :)

nee hij zei dat ik er gewoon mee naar Frankrijk kan rijden vrijdag! terug duwen weet ik niet of het een optie was maar hij ging zelf de schijf en klauw eraf halen en een paar goede tikken op schaal geven (effe simpel gezegd). dus ik denk dat het wel ongeveer op hetzelfde neer komt toch?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het aanlopen van de stofplaat komt vaak na werkzaamheden aan de remmen, niet perse na het vervangen van de schijven. Even niet op letten en de stofplaat is iets verbogen wat in eerste instantie niet opvalt. Op zich kan je aardig op de plaat duwen, het is gewoon plaatstaal dus het kan wel wat hebben.



gr. koen
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Interessant om dit te lezen. Ook mijn is200 heeft dit probleem na het vervangen van de schijven. Ik rij hier inmiddels 2 maanden mee, maar het begint me langzaamaan toch wel te storen.

Komende week haal ik de schijven er eens af om te kijken wat dat geschuur nu veroorzaakt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik zou eerst die plaat een beetje verbuigen voordat je de remschijven eraf gaat halen :) sheelt je weer wat werk.
 
27 jul 2011
207
1
0
Het leek even te werken en werd minder. Toch maar iets meer geduwd en nu lijkt het erger. Hoor het ook heel kort bij een drempel.Kan het dan nog steeds de stof laat zijn?

Het is alleen het linker achterwiel en je hoort het alleen met het raam open. Misschien toch maar even langs de garage.
 
27 jul 2011
207
1
0
Mikeman zei:
Interessant om dit te lezen. Ook mijn is200 heeft dit probleem na het vervangen van de schijven. Ik rij hier inmiddels 2 maanden mee, maar het begint me langzaamaan toch wel te storen.

Komende week haal ik de schijven er eens af om te kijken wat dat geschuur nu veroorzaakt.

En weet je al wat het is?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Johnlexusis200 zei:
Het leek even te werken en werd minder. Toch maar iets meer geduwd en nu lijkt het erger. Hoor het ook heel kort bij een drempel.Kan het dan nog steeds de stof laat zijn?

Het is alleen het linker achterwiel en je hoort het alleen met het raam open. Misschien toch maar even langs de garage.


Kan nog steeds de stofplaat zijn inderdaad, toch maar schijffie eraf denk ik.




gr. koen