Remmerij

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
599
50
28
De laatste tijd beginnen mij remmen steeds meer te piepen. Zowaar vandaag even de dikte van de schijven opgemeten. Voor: 32,4 mm, achter, 14,2 mm. Wat zijn eigenlijk de minimale diktes van de schijven voor en achter?
Remblokken zijn wellicht aan vervanging toe.

Welke schijven (of schijf/remblok combinaties) zijn aan te raden? Ik kom merken als Brembo, Bosch, TRW en Stoptech tegen. Ik ben niet zo'n atleet op de weg dus gemiddeld goede remprestaties icm een redelijk prijs, daar ben ik naar op zoek.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Brembo en stoptech zijn redelijk prijzig maar erg goed... Schijven van Bosch zijn wel ok... Remblokken van trw minder beginnen na verloop van tijd ook te piepen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Voor: 32,4 mm, achter, 14,2 mm. Wat zijn eigenlijk de minimale diktes van de schijven voor en achter?
Volgens mij is dat 32mm en 12mm (voor / achter). Tolerantie slijtage bedraagt zo'n 2mm. Aan de buitenste (opstaande) randen van het schijfvlak kun je vaak ook al de mate van slijting zien. Meting altijd in het midden v/h schijfvlak doen.

Heb zelf TRW blokken en OEM schijven, dat piept niet (althans, bij mij niet). Misschien dat de combi met andere schijven idd een ander resultaat geeft.