Hoi, als nieuweling hier wil ik toch even reageren op bovenstaande berichten.
Ik heb na aanschaf van mijn RX 300 meteen de bak laten flushen, en de resultaten liegen er niet om, mag ik wel zeggen. in eerste instantie merkte ik niet veel aan het schakelgedrag van mijn automaat, maar omdat er al 150.000 op de klok stond wilde ik dit toch laten doen, en ik heb er geen spijt van, echt een duidelijk merkbaar verschil.
feit is gewoon dat automaatbakolie gewoon niet levenslang mee gaat, en echt wel vervangen moet worden.
als je weet hoe schone bakolie eruit ziet: ( lijkt een beetje op aanmaaklimonade siroop zonder water wat kleur betreft) dan moet je bij je auto de pijlstok er eens uithalen, en kijken hoe de kleur nu is. alle verkleuring is vervuiling, en als je dan eens een bak van binnen bekijkt, die bestaat uit allerlei kleine kanalen waar de olie doorheen loopt, onder druk, en door de vervuiling kunnen die kanalen verstopt raken of een slechte doorstroming krijgen, met als gevolg slechter schakelen.
een heel verhaal, maar ik heb er al veel over gelezen, en geloof me, Ja, het is echt nodig om de bakolie te vervangen, en Nee, olie voor een leven lang bestaat niet.
wat betreft het flushen: er word een apparaat tussen het oliesysteem van je bak geplaatst, en daarmee wordt alles gereinigd, dus ook je leidingen en je koeler en doordat je tijdens het reinigen je automotor laat lopen, en door alle versnellingen heen schakeld (incl. de overdrive en winterstand) wordt ook echt elk kanaal gespoeld en gereinigd.
daarna pompt het apparaat de oude olie eruit en de nieuwe gaat erin, en je ziet dus gewoon de kleur veranderen !
mooi om te zien, en duurt ongeveer 45 minuten voor de hele klus.
zo, lange eerste post, maar ik wil deze informatie graag met jullie delen, en nee, ik wil geen reclame maken voor een bepaald bedrijf, dus zoek maar op het www, dan kom je er wel uit, of stuur een pm, dan kan ik een adres geven waar ik geweest ben.
beter een paar honderd euro voor een flush beurt, dan een paar duizend voor een nieuwe bak.
Dick.