Ik zou er geen probleem mee hebben. Het ziet er allemaal nogal "ambachtelijk" uit, maar met een richtbank met laserprecisie kun je dergelijke schades prima repareren als je daarvoor het vakmanschap bezit. Deze man lijkt daar zeker over beschikken. De autofabrikant stelt ook allerlei informatie beschikbaar over wat je wel weer in de juiste vorm mag trekken en wat beslist moet worden vervangen. Als je dat allemaal goed doet, is de auto weer "als nieuw". Je bent echter heel afhankelijk van degene die de reparatie uitvoert. Gezien de tijd die met de reparatie is gemoeid, zal een flink beschadigde auto in West-Europa vaak "total loss" worden verklaard. In landen waar de uurlonen lager zijn kan een dergelijke reparatie echter best interessant zijn.Ik zou zo'n wagen nooit kopen, zeker omdat hij opnieuw gericht is, of hij moet wel heel goedkoop zijn, wie weet hoeveel schade die wagen nog heeft die je niet kunt zien.
Helaas weet je bijna nooit of een auto zware schade heeft gehad bij de aankoop.
Laten we hopen dat het niet zover komt, ik denk meer aan de stabiliteit op hoge snelheid en Gremlins zoals piepjes, kraakjes en moeilijk vindbare storingen.Volledig eens met Higgie. De opgelopen schade kan verzwakkingen op cruciale punten met zich meebrengen zodat de veiligheid ook in gevaar kan komen.
Bij een bus/touringcar bijvoorbeeld is dit wel zo, als die een serieuze schade gehad heeft.
- De auto hoeft helemaal niet bij de RDW gekeurd te zijn, de auto kan ook onderhands gerepareerd zijn.
Dat is ook het geval als in Nederland de politie of de verzekeringsmaatschappij na een ongeval de auto bij de RDW aanmeldt voor een keuring. Dat betekent dat het kenteken tijdelijk wordt geschorst en pas terug wordt gegeven als de keuring na reparatie met goed gevolg is doorlopen. Die keuring is een andere keuring dan een APK, er wordt bij een reparatie gekeken of het voertuig na reparatie weer "kentekenwaardig" is. Zie bijvoorbeeld:Bij een bus/touringcar bijvoorbeeld is dit wel zo, als die een serieuze schade gehad heeft.