Scherp geluid met aantrekken elektrische handrem.

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
Iedere keer als ik mijn elektrische handrem laat opspannen krijg ik een knijpend scherp geluid. Als ik hem dan laat ontspannen hoor ik alleen maar de motoren die werken zoals het hoort. Vooral in mijn garage is het goed merkbaar, in de auto is het niet echt storend.
Nog iemand die dat hoort? Is dat normaal?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
586
1
386
63
Is dat dan niet gewoon het geluid wat dat systeem maakt als de handrem aantrekt cq ontspant? Ik hoor wel iets als dat gebeurt maar heb er verder eigenlijk nooit zo op gelet eerlijk gezegd.....:unsure:
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
263
153
43
Dat lijkt me niet normaal. Ik heb al in heel wat Lexii gereden en dat nog nooit gehoord. Heb je garantie? In ieder geval na laten kijken door een Lexus dealer en laten repareren.
 

Vermakke

Nieuw hier
1 mrt 2023
23
5
3
In mijn vorige auto’s met elektrische handrem hoorde ik alleen maar de motoren werken. Nu bij de UX komt er dat geluid erbij.
Ben ermee naar de garage geweest en die vonden het volledig normaal.
Ben toch een beetje ongerust dat het in de toekomst voor problemen zou kunnen geven.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
263
153
43
In mijn vorige auto’s met elektrische handrem hoorde ik alleen maar de motoren werken. Nu bij de UX komt er dat geluid erbij.
Ben ermee naar de garage geweest en die vonden het volledig normaal.
Ben toch een beetje ongerust dat het in de toekomst voor problemen zou kunnen geven.
Ik zou niet accepteren dat ze dat normaal vinden. Dat zeggen ze heel snel. Vraag even of je in een andere UX mag rijden. Dan kun je vergelijken en het verschil aantonen. Ik heb al meerdere keren in de UX gereden en dat geluid zoals jij dat omschrijft is niet normaal. Het is tenslotte een Lexus!