servo

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
hey,
Weet er iemand waar servo olie reservoir is bij is 220d? Als ik links en rechts draai met stuur dan maakt servo lavaai, ik deng dat in reservoir te wijnig olie is, of weet iemand iets meer over?

danku
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Hey Vagik,

Ik weet helemaal niks van servo's en al helemaal niet waar deze in een lexus verstopt zijn, maar wat ik wel weet is dat "wij" het altijd leuk vinden wanneer iemand zich met zijn auto voorstelt in het daarvoor bestemde stukje forum genaamd " EVEN VOORSTELLEN"
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vagik zei:
hey,
Weet er iemand waar servo olie reservoir is bij is 220d? Als ik links en rechts draai met stuur dan maakt servo lavaai, ik deng dat in reservoir te wijnig olie is, of weet iemand iets meer over?

danku
Hoi Vagik,

Zou je iets specifieker willen zijn? Is het een geluid dat komt van het sturen, dus de stuurbekrachtigingspomp? Of komt het ergens anders vandaan?
 

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
Als ik slit staa en met mijn stuur draai hoor ik nieks, wel als ik aan het rijden ben. Die geluid komt eregens van wielen of struurbekrachtingssysteem. Ik heb vandaag naar lexus dealer gebeld daar hebben ze gezegd dat da alektrische systeem is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Sorry, Vagik, het is denk ik iets te vaag om specifiek over te zijn. Mijn kennis gaat hierover niet zo diep, misschien dat KWP kan helpen (automonteur en moderator van dit forum), maar hij is nog even op vakantie.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik ben geen monteur en moet het alleen met mijn (beperkte en voor sommige onlogische) logica doen, maar wanneer je het geluid niet hoort wanneer je stil staat zou ik zeggen dat het niet je stuurbekrachtiging zou zijn want juist als je stil staat moet deze meer werken. Maar het is denk ik beter wanneer een monteur met Lexus kennis er iets over zegt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Eens met MICDEE, maar de IS heeft een elektrische stuurbekrachtiging, dus het heeft niks met olie te maken. Wat je zou kunnen horen is de elektromotor, maar dat zou op de achtergrond moeten blijven. MAar wat vooor soort geluid maakt het? want je bent niet echt duidelijk in je vraag..
 

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
das soort van sshhhhh shhhhh da lijkt om blazend geluid, vandaag heeft iemand gezegd dat het door versleten rolomenten kan zijn maar mijn auto heeft maar 108.000kms... ik weet echt niet
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha misschien kan je er een filmpje van maken? Of naar de dealer gaan. Is het onder de motorkap of dashboard?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hube zei:
Sorry, Vagik, het is denk ik iets te vaag om specifiek over te zijn. Mijn kennis gaat hierover niet zo diep, misschien dat KWP kan helpen (automonteur en moderator van dit forum), maar hij is nog even op vakantie.


Ja ik ben er weer!

Een IS220D heeft een electrische bekrachtiging. Vrijwel altijd is een auto met elec. bekrachtiging uitgerust met een controle lampje voor de stuurbekrachtiging die oplicht met contact aan en bij storing, een rood gekleurde P/S is dan te zien.

Maar goed terugkomend op de klacht, aangezien het een electrisch systeem is en het geluid onder de motorkap vandaan komt kan je er vanuit gaan dat er een probleem is in:

-stuurhuis
-wielgeleiding
-stuuras vanaf stuur

Kortom het kan nogal wat zijn... Moeilijk te zeggen zonder de auto werkelijk voor je neus te hebben. Ik zeg, kom naar de meeting en we gaan kijken.




gr. koen
 

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
Ik ben naar lexus Brussel, Antwerpen en Waterloo geweest. Ik woon een betje ver van jou Koen en ik werk tot 18 uur en later.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Zonder geluid kunnen we je ook niet helpen :( misschien kan je een keer kijken of je een goede opname kan maken..