Spraakcommando's werken niet?

dhaarbrink

Nieuw hier
14 mei 2015
10
0
0
Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd, maar met zowel de handleiding als google kom ik er niet uit...

Ik zou graag spraakcommando's gaan gebruiken, maar deze lijken niet te werken. Het is inmiddels wel gelukt om een spraaklabel aan een contact te hangen zodat ik als ik op de spraaktoets druk en een naam roep dat deze persoon gebeld wordt. Dat werkt.

Maar ik zou bijvoorbeeld ook graag het commando 'naar huis' willen kunnen gebruiken. De vriendelijke dame bericht mij dan echter 'het systeem herkent dit commando niet'. Volgens de handleiding zou ik na het drukken op de spraaktoets ook in een menu 'snelkoppelingen' terecht moeten komen, maar al wat ik dan zie op het scherm is dit (minus het stuk over 'Commando niet herkend'):
hEFQUgG.jpg


Wanneer ik dan bijvoorbeeld het commando 'naar huis' geef, dan krijg je op het scherm 'Commando niet herkend' te zien.


Wat zie ik over het hoofd?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ben onbekend met het systeem. Maar zijn de standaard spraakcommando's niet in het Engels?
 

dhaarbrink

Nieuw hier
14 mei 2015
10
0
0
Alles is in het nederlands, ook de software en de manual. Maar bijvoorbeeld het commando 'help' (nederlands-engels agnostisch ;) ) werkt ook niet.
 

dhaarbrink

Nieuw hier
14 mei 2015
10
0
0
Ik ben zojuist bij de dealer geweest. Blijkt dat spraakcommando's alleen werkt wanneer de navi af-fabriek is ingebouwd. Ik heb wel de originele lexus navi, maar is door de dealer ingebouwd (ivm bijteling)...
Dat zijn van die kleine dingetjes waarvan ik denk dat je dat als premium merk wat beter op orde zou moeten hebben.

Ik vroeg hem ook waar ik de instelling kon vinden om het knipperlicht bij aanraken 3x te laten knipperen ipv 1x. Blijkt mijn auto n?t iets te oud te zijn en was het toentertijd een optie! Dan denk ik echt: voel eens aan je hoofd, gek. Hij komt er bij me op terug wat het gaat kosten om het alsnog 'in te bouwen'.