Subwoofer toevoegen aan originele audio

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Beste Forumleden,

In mijn CT (2015 25th Edition) met standaard audio, dus met 6 speakers vind ik het geluid prima.
Toch mag er een beetje meer bas aanwezig zijn, en wil ik graag een subwoofer toevoegen.
Volgens mij heb ik de volgende aansluitingen nodig voor een actieve subwoofer:

- Continu 12V
- Geschakelde 12V
- Massa
- en geluid +/-

Heeft iemand van jullie ervaring met het aansluiten van een subwoofer in een CT, kan ik dit bijvoorbeeld zelf?
Volgens mij zitten de accu's voor het hybride systeem onder de kofferbak, kan ik hier de subwoofer op aansluiten?
Daarnaast vroeg ik me af of ik het geluid signaal gewoon kan aftakken van bijvoorbeeld de achterspeakers.
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips, indien meer info nodig is hoor ik het graag!

Groetjes Joery.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

ik lees iets over het vervangen van de originele fabriek ingebouwde woofer voor een JL w7 8
 

Bijlagen

  • photo3954.jpg
    photo3954.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 47

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Thanks voor je reactie mvraamsdonkIS300 . Ik heb bij de dealer echter geen subwoofer gezien links in de kofferbak. Wellicht dat deze alleen bij het ML audio pakket zit inbegrepen.

Misschien weet iemand ondanks het niet aanwezig zijn van de subwoofer of de kabels voor de subwoofer wel al aanwezig zijn. In mijn Mazda heb ik bijvoorbeeld geen stoelverwarming maar de kabels zijn wel gewoon aanwezig in de auto.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Over de CT kan ik weinig zeggen, maar bij de RX is het laag uitgefilterd op de achterportieren en moet het signaal vanaf de voorportieren komen, of direct vanaf de versterker oppakken (high input gebruiken) , de accus van het hybride systeem moet je alleen gebruiken als je wilt dat de sub ook licht moet geven.

Ik zou eerst op zoek gaan naar schema's en dan van daaruit bekijken wat de mogelijkheden zijn, vraag eventueel bij de dealer wie voor hun modificatie's uitvoert (AMS mobile bijvoorbeeld in Amsterdam) of autopartsstereotechniek, wellicht kan ook hifimobile je van advies voorzien, zelf doen kan altijd als je maar de juiste adviezen krijgt.

Kun je een actieve sub kwijt onder je stoel?
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
fastatje Bedankt voor je reactie! Van de accu's voor het hybride systeem zal ik dan maar van af blijven. Wellicht dat een en ander mogelijk is bij de dealer, dit ga ik zeker even navragen.
Weet iemand trouwens waar ik bekabeling schema's kan vinden voor mijn auto mocht het nodig zijn?

Een actieve sub onder de stoel werd mij afgeraden vanwegen de kwaliteit van het geluid. Bij voorkeur een nette subwoofer in de kofferbak.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Vreemd dat er bij jou geen sub woofer in de kofferbak zit in mijn 2011 model zit er wel ??n in en ik heb geen ML-pakket.
Als je geluk hebt zit er misschien wel de bedrading in maar vraag het eerst aan de dealer hoe het zit voordat je het ??n en ander losmaakt.
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Kopske De auto staat helaas nog niet op mijn oprit. In de Showroom heb ik geen subwoofer gezien, die volgens mij links in de kofferbak zou moeten zitten. De vraag staat nog steeds open bij de dealer, zodra ik meer weet zal ik even een update geven.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Hierin had ik mij ook in verdiept voordat ik de CT had aangeschaft,
Het blijkt, als je een navigatiesysteem hebt met een inklapbaar scherm (niet de Tomtom versie) dat je dan standaard 10 speakers hebt daarin zit dan de sub ook bij. En uiteraard bij de ML/Luxury Line.
Ik denk dat je beter weg bent met een actieve sub onder je stoel of een sub in de reservewiel ruimte ipv de originele links in de kofferbak.
 

Kluuter

Nieuw hier
15 jul 2015
21
1
0
Zer0ne Bedankt voor je reactie, waar heb jij uiteindelijk voor gekozen en hoe heb je dit gedaan met de bekabeling?
In de 25th edition zit wel een navigatie maar volgens mij kan deze niet inklappen, klopt dat?
Heb ergens gelezen dat er 6 speakers van Panasonic aanwezig zijn.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik heb uiteindelijk een Business Line Pro gekozen, de Luxury Line is net te duur.
Persoonlijk vond ik de audio en boordcomputer erg belangrijk, daarbuiten is de CT een zeer complete auto. Dus alle andere toeters en bellen zaten al erbij.
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Wacht ook eerst een maand of 2 af voor je iets veranderd, vele luidsprekers beginnen pas goed te spelen na enige tijd daar de ophanging van de conus in het begin wat stijf kan zijn.