Teller swipe

Davidj

Nieuw hier
3 sep 2011
3
0
0
Beste forum leden

Is het mogelijk om een teller swipe in te laten programmeren door de dealer?

Iemand ervaring hiermee?

David
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Als je googled op teller swipe ... kom je op dit topic uit, dus google weet het antwoord ook niet.

Ik ben benieuwd. Wat is een teller swipe? Wil je je kilometerstand terugdraaien ofzo?
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Waarschijnlijk bij sartup procedure dat de wijzer van de teller even geheel uitslaat en dan weer op 0 puntkomt..
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Geen postbuz, alleen heeft de IS het en de GS het since de vorige generatie, en dat valt bij sommigen wel in de smaak ;-)

Laat me graag weten of het kan, ik wil het ook :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik geef je wenig tot geen kans dat de dealer dit kan programmeren. Maar het lijkt mij ook wel mooi...




gr. koen
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ja teller swipe is dat alle tellers even uitslaan naar maximaal en dan weer terug gaan nu de 0 positie (kent Audi ook)
Bij Audi is dit bij de modellen waarvoor dit wordt aangeboden in de computer (via de VAGCOM) te activeren.
Het is dus altijd aanwezig, moet alleen geactiveerd worden, maar het kan volgens mij niet achteraf erin geprogrammeerd worden.
Dus ik denk dat je even moet nagaan of het op jou model al "geleverd" werd?

Heeft nog niemand een laptopje met de Lexus software erop?
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Robbert zei:
Blijft mijn vraag, wat is het nut hiervan??

Robbert-Jan

Hetzelfde als andere velgen, een andere grille of een chromen kentekenplaathouder.
Iets hoeft niet per se nut te hebben, 'just because you can' blijft een pima argument, de topicstarter zal het mooi vinden.
Ik vind het wel grappig, min ls400 doet het, maar zou er geen euro aan uit willen geven.

Ik heb ooit voor 375 dollar 3 carbkn afdekplaten voor het blok van mijn celica laten komen.
Totaal nutteloos, wel vet. Doe ik nooit meer :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik denk dat de meeste het voor de "fun" willen hebben, maar ik zou mij kunnen bedenken dat wanneer er een nut voor is dat het een check van de wijzertjes is, of ze het allemaal nog doen. Een beetje zoals al je symbooltjes in je dash ook altijd even gaan branden bij het starten. Tegenwoordig zullen de tellers ook wel electronisch aangestuurd worden.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Volgens mij wordt voor de meeste needle swipes de toerenteller gebruikt. Hoe wil je dit bij de CT faciliteren waarbij de auto default in de 'normal' stand start inclusief verbruiksmeter i.p.v. toerenteller? Uitsluitend in de sport stand is de toerenteller zichtbaar.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
micdee zei:
Tegenwoordig zullen de tellers ook wel electronisch aangestuurd worden.

Nu heb ik niet echt verstand van autos, maar zou deze "swipe" juist niet alleen kunnen met meters die electronisch worden aangestuurd? Dus in het geval waarbij het eigenlijk niet nodig is, want als de meter niet werkt, weet de electronica dat zelf al wel.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
postbuz zei:
micdee zei:
Tegenwoordig zullen de tellers ook wel electronisch aangestuurd worden.

Nu heb ik niet echt verstand van autos, maar zou deze "swipe" juist niet alleen kunnen met meters die electronisch worden aangestuurd? Dus in het geval waarbij het eigenlijk niet nodig is, want als de meter niet werkt, weet de electronica dat zelf al wel.

Ik zou mijn god niet weten hoe het allemaal geregeld is in een CT, want ik heb zo'n auto nog nooit van binnen gezien.
Maar in een Audi gebruiken ze meer metertjes, (km, toeren, temp etc) en al deze wijzertjes slaan zover ik weet bij zo'n swipe uit, dus dan zie je ook of de temp wijzer wel of niet werkt. (anders zou het ook een sensor kunnen zijn)

En ik geloof nog niet dat er een waarschuwingslampje op het dash is voor niet werkende wijzers.....

BTW ik heb trouwens ook geen verstand van auto's.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
He ik heb ineens een geweldig idee, ik weet niet of je naar de meeting gaat maar ik neem de tester mee van mijn werk en dan kan ik in de custom list van jouw auto kijken of er iets valt aan te passen Wellicht kan ik op deze wijze meer mensen erg blij kan maken.



gr.koen
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
micdee zei:
postbuz zei:
micdee zei:
Maar in een Audi gebruiken ze meer metertjes, (km, toeren, temp etc) en al deze wijzertjes slaan zover ik weet bij zo'n swipe uit, dus dan zie je ook of de temp wijzer wel of niet werkt. (anders zou het ook een sensor kunnen zijn)

Ook bij Audi is dit niet meer het geval, in ieder geval niet voor de 'normale' modellen. De S3 kon het bijvoorbeeld nog wel, mijn A3 uit 2009 niet. De teller-eenheid is er fysiek niet voor geschikt.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
hmm Ok, ik dacht gelezen te hebben dat er een aantal (lease)eigenaren van de nieuwe A4 dit graag geactiveerd wilde hebben door een VAGCOM-er. Maar nou ben ik ook weer niet super actief op het forum, dus het kan best dat ik de rest van het verhaal niet heb meegekregen en dat is gebleken dat dit niet meer kan.

Ik ga daarom nu wijselijk mijn mond figuurlijk, mijn handen letterlijk stil houden. Ik zou namelijk niet de indruk wekken dat ik altijd onzin uitkraam....

:redface:
 

Davidj

Nieuw hier
3 sep 2011
3
0
0
Goed om iedereen er een beetje bij te houden op dit Lexus forum, een teller swipe is dat de wijzers van de toerenteller en de snelheidsmeter bij inschakelen van het contact van 0 naar maximaal lopen en daarna weer terug. Voor de ene wordt dit gezien als een begroeting van de auto aan de rijder en voor de ander is dit een check of de wijzers de gehele range van de wijzerplaat over kunnen zonder belemmering.

Op de IS serie was dit instelbaar, inmiddels is het bij Audi een optie waar de meeste mensen niet van weten maar die instelbaar is via de computer en de dealer.

Mijn dealer weet wat het is maar denkt niet dat het ingesteld kan worden. Meestal weten mensen op het forum toch meer dan de dealer.

Groet