Temperatuur verwarming Lexus CT200h klopt niet !

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Nu de dagen toch wat kouder beginnen worden, heb ik precies het gevoel dat er niets klopt met de verwarming van mijn Lexus CT200h. Als de buitentemperatuur rond de 12 ? 13 graden is en ik de verwarming in de auto op 22 graden zet, blijft hij precies lauwe tot koude lucht blazen in de auto, hetgeen me een onaangenaam gevoel geeft. Pas als ik de temperatuur op 25 graden zet, blaast hij warme lucht. Eerlijk gezegd vind ik het niet normaal dat je de temperatuur zo hoog moet zetten om warmte in de auto te krijgen met bovenvermelde buitentemperatuur. Als ik met de Toyota Auris van mijn vader rijd en de temperatuur op 22 graden zet, blaast hij toch warme lucht als de motor op bedrijfstemperatuur is en moet je de temperatuur helemaal niet zo hoog zetten. Zijn er nog mensen die dit hebben opgemerkt en kan dit eventueel door de dealer worden aangepast ?
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Het is mijn inziens redelijk logisch dat de verwarming niet continue warme lucht uitblaast. Op het moment dat de auto is opgewarmd zal die af en toe ook wat koudere lucht blazen om de temperatuur stabiel te houden.

Ik heb de verwarming altijd op 20,5 staan en eigenlijk nog nooit problemen gehad hiermee
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@Robbert-jan
Het lijkt dus dat de automatische stand alleen maar mogelijk is op de voeten en de voorruit.
Misschien doe ik iets verkeerd (hoewel het op zich vrij simpel is), maar ik krijg een andere stand bij automatisch niet voor elkaar. Is hier een oplossing voor??

Het verzoek deze vraag in een nieuw topic te stellen, dank!

Graag On-topic weer! ;)
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Ik heb exact hetzelfde met mijn CT. Vaak moet ie op langere ritten naar 24 graden, omdat hij anders koud wordt. Bovendien klopt de temp niet. Normaal zou ik nooit boven de 20 graden instellen, maar de CT moet minstens op 22,5 anders wordt ie niet warm. De stoelverwarming onder het leer maakt gelukkig in deze koude dagen het verschil!
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Ben blij dat ik na al deze reacties te lezen, geen alleenstaand geval ben. Nu nog deze topic bezorgen aan de mensen van Lexus.nl en be en hopen dat er iets aan gedaan wordt ;) Misschien is er wel iemand op dit forum die connecties heeft met een Lexus dealer of de importeur ???
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ja gewoon vragen of we weer gewoon een ouderwetse verwarming kunnen bestellen in de Lexus met een draaiknop met blauw/rood. Nou mij niet gezien de auto komt prima op temperatuur volledig geregeld zoals "ctlexus" ook aangeeft. Ik hoef geen warmte stralen op mijn kop te hebben voor een goed warmte gevoel, dan ga ik wel onder de zonnebank :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
snekuem schreef: Misschien is er wel iemand op dit forum die connecties heeft met een Lexus dealer of de importeur ???
Die is er, dat ben je namelijk zelf als Lexus eigenaar. Voordat we hier dus aan 'connecties en oproepen' beginnen...

Je hebt aangegeven dat je al een keer de clima hebt laten onderzoeken, een thermometer ernaast hebt gelegd (waarbij de temp overigens correct was), dat je ermee kon leven..tot een oproep nu..

Kennelijk doen velen meermaals moeite om de warm/kou problematiek hier te registreren. Dat is prima, maar niemand is kennelijk daadwerkelijk in staat een thermometer mee te nemen op de lange ritten om e.e.a. te staven? Dat gaat er bij mij niet echt in.

Op het moment dat importeur interventie gewenst is(?), sluit dan eerst (of nogmaals) e.e.a. uit met de dealer. Dat is namelijk je eerste aanspreekpunt en wapper daarbij zo nodig met harde meetgegevens.

Inmiddels bestaat een diversiteit van reacties waaruit enigszins een rode lijn opgemaakt kan worden. Men ervaart koude lucht na verloop van tijd, of de clima wordt pas aangenaam bij 24 graden met daarna een terugval, tot rijders die geen problemen ervaren en etc. Eventuele A-B vergelijkingen, 'dat het in mijn oude Ford wel goed was', zeggen niets. We hebben het hier over de CT en clima, baseer daar de gegevens op.

Ik verzoek dan ook vriendelijk per heden reacties te plaatsen, waarbij daadwerkelijk 'gemeten' is. Dat lijkt mij meer waardevol dan een 'aanname' of 'mogelijke' gevoelstemperatuur, evenals voor eventueel meelezende dealers en/of importeur.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik heb een thermometer op de passagierszetel gelegd.De temperatuur op 21?C gezet en gemeten na 15 minuten :20.5?
daarna na 30 minuten: 21? en tot slot bij de thuiskomst een uur later=20.5? Natuurlijk is dit toestel niet geijkt maar de temperatuur bleef dus constant.Ik heb wel auto stand uitgezet en de ventilator op 3 streepjes geplaatst..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb deze puzzel opgelost... Heb ik nu iets gewonnen??
Absoluut, een LF sarcasmebokaal met bonbons en bloemen :p

Het is zoals ik een aantal berichten geleden heb verzocht. Kom met harde data.

Tri geeft alvast een aardige voorzet en tot nu toe lijken de bevindingen niet echt schokkend of sterk meetbaar... E.e.a. zal enigszins 'modulerend' werken, kort door de bocht, net als de CV thuis ;)

maar goed, on-topic maar weer...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
tri zei:
Ik heb een thermometer op de passagierszetel gelegd.De temperatuur op 21?C gezet en gemeten na 15 minuten :20.5?
daarna na 30 minuten: 21? en tot slot bij de thuiskomst een uur later=20.5? Natuurlijk is dit toestel niet geijkt maar de temperatuur bleef dus constant.Ik heb wel auto stand uitgezet en de ventilator op 3 streepjes geplaatst..

Op zich inderdaad geen schokkend resultaat. Maar is het niet representatiever om juist wel de 'Auto' stand te activeren. Met deze stand rijd ik altijd en ervaring ook een merkbare 'verkoeling' na het rijden van langere stukken.
Ik weet niet wat de instelling is van de overige berijders die dit ook ervaren?
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Ik maak veel lange ritten, soms merk je dat ie even de ruimte moet afkoelen omdat de temp boven het ingestelde komt. Thuis gaat ie dan effe uit. Niets schokkens is mijn mening. Gebruik je stoel verwarming juiste combi!!
Heb trouwens airco nooit op auto staan.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Volgens mij ligt het gewoon aan de stand "auto". Als je de klimaatregeling handmatig instelt blijft de temparatuur goed. In de "auto"stand komt er af en toe koudere lucht. Daarnaast (maar daar is al een topic over) staat het systeem dan op de voorruit en de benen. En dat vindt ik vervelend, dus moet het wel handmatig. Overigens moet de temperatuur wel op 24 voor mij. Bij de vorige auto was dat 21. Maar ik heb niet met metertjes bekeken wat de werkelijke temperatuur in de auto dan is.

Robbert-Jan
 

wersitime

Nieuw hier
13 mrt 2012
11
0
0
PeterB zei:
Verwarming werkt op koelwater van de verbrandingsmotor.

Eens nagevraagd bij de dealer. De verwarming van de CT200 werkt niet via het koelwater. De verwarming van het interieur gaat via het uitlaatsysteem. Hierdoor hoeft de benzinemotor maar kort even aan te slaan om te verwarmen want de uitlaat is snel warm.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Volgens het werkplaatshandboek is de relatie tussen de temperatuur op de displays en de werkelijke temperatuur in het interieur (beperkt) aan te passen, zowel naar boven als naar beneden. Aangezien de overvloed aan informatie in het werkplaatshandboek niet echt makkelijk is te ontsluiten (duizenden pagina's, maar geen zoekfunctie...) zullen veel dealers/monteurs dit niet weten. Maar het kan dus wel.
 

Almeriaan

Nieuw hier
10 jun 2011
2
0
0
Van Dorst in Breda heeft mijn verwarming zojuist aangepast. Het schijnt een instelling te zijn die standaard tegen slaperigheid wordt aangezet. Ze wisten gelijk waar ik het over had dus het is bekend. Nu is het lekker warm op 21 graden. Zelfs bij lange ritten blijft de temperatuur constant.