Tijd op 24 uur zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sage

Nieuw hier
24 jan 2011
10
0
0
Na gisteren de CT opgehaald te hebben (Business Line Pro met aantal extra opties) ben ik al flink aan het spelen geweest ;)! Maar ik kan 1 ding maar niet terug vinden of dit in te stellen is....;

Kun je de tijd die getoond wordt in het venster alwaar ook de temperatuur zichtbaar is ook op 24h zetten? Op dit moment heb ik een AM en PM tijd?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
JDB zei:
Naar goede Toyota / Lexus gewoonte zal dit waarschijnlijk niet kunnen veranderd worden.


Nee kan niet, JDB heeft gelijk, europa is niet de belangrijkste markt maar de VS waar ze met AM en PM werken en geen 24 uurs tijdsindeling hebben. Dat is de keuze geweest voor de 12 uurs configuratie van de klok, maar je hebt gelijk, het is een beetje knullig maar is echt al jaren zo bij Lexus Toyota, en al jarenlang vind ik het ook een rare situatie.
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
ct200H zei:
JDB zei:
Naar goede Toyota / Lexus gewoonte zal dit waarschijnlijk niet kunnen veranderd worden.


Nee kan niet, JDB heeft gelijk, europa is niet de belangrijkste markt maar de VS waar ze met AM en PM werken en geen 24 uurs tijdsindeling hebben. Dat is de keuze geweest voor de 12 uurs configuratie van de klok, maar je hebt gelijk, het is een beetje knullig maar is echt al jaren zo bij Lexus Toyota, en al jarenlang vind ik het ook een rare situatie.

Ach, ik ben al blij dat in deze auto de tijd automatisch (via gps?) wordt ingesteld.
Bij mijn huidige prius loopt het klokje onafhankelijk van de navigatie... hoezo suf...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hahaha dat is dan het verschil met de Lexus CT en de Prius :D Als dat dan geen premium meer is weet ik het ook niet meer.

En in de CT loopt het niet via GPS maar via de configuratie kun je zomertijd/wintertijd aan/uit zetten, snap ook niet dat dat niet via GPS loopt, maar goed er moet wat te zei... over blijven toch?
 

Pierre

Nieuw hier
13 mrt 2011
7
0
0
Tja, gaat inderdaad niet. En Lexus/Toyota vindt de Europese markt toch blijkbaar niet belangrijk genoeg om ook rekening met ons 24 uurs systeem te houden. Of toch?
Wat is namelijk heel vreemd: het navigatiesysteem is wel met een 24 uurs klok uitgerust. Sterker nog, die kan niet naar 12 uur am/pm worden omgeschakeld.

Er knullig van Lexus/Toyota ...
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
Dit is natuurlijk wel heel erg slecht voor een merk wat zich als luxe merk in de markt zet.
Heeft Lexus hier ondertussen al een oplossing voor? Of blijven wij in Europa met US tijd zitten?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mensen... vergeet niet dat Lexus een amerikaans merk is... en wat is het probleem dan als de tijd niet op 24 uur gezet kan worden? kunnen jullie niet meer in de auto rijden omdat jullie dan in de war raken? Ik snap dat jullie dit vervelend vinden, maar komop... really?
 

sjoerdtiel

Hoort erbij
10 mei 2011
62
0
0
Rembrand20 zei:
Dit is natuurlijk wel heel erg slecht voor een merk wat zich als luxe merk in de markt zet.
Heeft Lexus hier ondertussen al een oplossing voor? Of blijven wij in Europa met US tijd zitten?

Ik denk het laatste!
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
mlcoolj zei:
mensen... vergeet niet dat Lexus een amerikaans merk is... en wat is het probleem dan als de tijd niet op 24 uur gezet kan worden? kunnen jullie niet meer in de auto rijden omdat jullie dan in de war raken? Ik snap dat jullie dit vervelend vinden, maar komop... really?

Lexus is een Japans merk dat opgezet is voor de Amerikaanse markt. Dat is significant anders dan dat het een Amerikaans merk is. En het is niet zo zeer een probleem, maar van een auto die tussen de 28 en 41k kost mag je verwachten dat ze ook aan de details aandacht hebben besteed. De Europese markt lijkt mij ook een serieuze markt.

Maar ja moet natuurlijk ook niet teveel zeuren. Vroeg het me alleen maar af of ze daar niet een update voor hadden ondertussen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja is inderdaad anders maar zoals je zelf zegt.. gericht op de amerikaanse markt.. en ja, je hebt ook gelijk dat er in een auto van die prijs ook dit "in orde" moet zijn, maar Lexus heeft vast wel een goede reden om dit op die manier te doen... andere premium merken hebben ook zo hun eigenaardigheden en daar hoor je mensen ook over praten, maarjah.. of ze die dingen ook oplossen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Navigatie is software gestuurd, dus dat is wel makkelijk aan te passen.. maar voor een klokje moeten ze de gehele productielijn aan gaan passen :p En dan wordt de CT opeens weer een stukje duurder door die paar klokjes... dan zou ik ook eerder gewoon een standaard klokje inzetten :)

Ze zijn de goede kant op gegaan... in de nieuwe GS zit geen digitaal klokje meer, dus dat zal vanaf heden geen probleem meer zijn... mits de komende modellen ook met zo een vergelijkbaar klokje komen..
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik ken mensen die schuim in de holle ruimtes van de wielkasten spuiten en dan nog extra geluidsisolatie materiaal in de cockpit gaan proppen, omdat ze vinden dat de auto 1Db teveel geluid maakt....
En laten we nou eerlijk zijn een klokje met de instelmogelijkheid om van 12h naar 24h te gaan stelt toch geen ene reet voor en is volgens mij geen cent duurder.. zelfs die kinder horloges op de kermis hebben die instel mogelijkheid al....
Hmmm zeg ik nou dat een CT nog van minder kwaliteit is als een kermis kinder horloge...... :mrgreen:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
micdee zei:
Ik ken mensen die schuim in de holle ruimtes van de wielkasten spuiten en dan nog extra geluidsisolatie materiaal in de cockpit gaan proppen, omdat ze vinden dat de auto 1Db teveel geluid maakt....
En laten we nou eerlijk zijn een klokje met de instelmogelijkheid om van 12h naar 24h te gaan stelt toch geen ene reet voor en is volgens mij geen cent duurder.. zelfs die kinder horloges op de kermis hebben die instel mogelijkheid al....
Hmmm zeg ik nou dat een CT nog van minder kwaliteit is als een kermis kinder horloge...... :mrgreen:


Ik ben er zo 1 :p kan nooit stil genoeg zijn! :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
micdee zei:
Ik ken mensen die schuim in de holle ruimtes van de wielkasten spuiten en dan nog extra geluidsisolatie materiaal in de cockpit gaan proppen, omdat ze vinden dat de auto 1Db teveel geluid maakt....
En laten we nou eerlijk zijn een klokje met de instelmogelijkheid om van 12h naar 24h te gaan stelt toch geen ene reet voor en is volgens mij geen cent duurder.. zelfs die kinder horloges op de kermis hebben die instel mogelijkheid al....
Hmmm zeg ik nou dat een CT nog van minder kwaliteit is als een kermis kinder horloge...... :mrgreen:


Elke aanpassing, hoe klein ook kost geld tov het oorspronkelijke business model, dan kent extra handelingen.
Hoe klein ook.

Maar goed, ik vind het ook nergens op slaan, geeft wel aan hoe Lexus ons Europeanen ziet........ Gewoon extra cashen, minder services.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Daarnaast adviseert de ISO 8601 norm om 24 uurs notatie te gebruiken als standaard tijdsnotatie. Maar ja.. probeer de rest van de wereld (en Lexus) daar maar eens van te overtuigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.