Tips en tricks CT

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Voor diegenen die hun CT nog afgeleverd moeten krijgen de volgende tips,

Als je ruzie hebt met de navigatie, de felle verlichting s'nachts of s'avonds, zet de dashboarddimmer dan terug voorbij de klik, dan schakelt de navigatie met ingeschakelde verlichting naar nachtmodus mee met de verlichting.
Staat niet zo handig omschreven op de USB stick, het digitale instructieboekje.

Voor diegenen die parkeersensoren hebben besteld, zet deze even aan met de P schakelaar op het dashboard, de gevoeligheid is niet in te stellen via het navigatiescherm van de voorste sensoren, van de achterste wel.

Als je op de snelweg in de sportstand rijdt en je zet de cruisecontrol aan schakelt de toerenteller uit, dat je het weet, moet nog even kijken of dit in te stellen valt, volgens mij wel.

Verschillende functies kun je aan en uit zetten via het kleine scherm in het dashboard, door het doorlopen van diverse submenutjes, ontzettend leuk gedaan.

wordt vervolgt,..................................... :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
Dnns zei:
Het kwam dacht ik al in een ander topic langs, maar Smart Entry & Start; is dat sleutelloos openen en starten? Of moet je een knop op de "sleutel" indrukken om te openen? Op de auris heb ik nu ook een startknop maar moet wel de portieren van slot halen met een knop op de sleutel en niet door aanraken van portiergreep.

De auto gaat sleutelloos open en dicht. Het starten gaat via de "power" knop. Je moet wel een soort van sensor op de handgreep aanraken om de deuren te sluiten.


Tenzij je een First edition hebt of kale CT daar zit geen keyless entry op daar moet je op een knoppie drukken van de AB, overigens knap irritant :X als je keyleess entry gewend bent. Starten gaat wel via de startknop zoals beschreven.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Tip om nog meer zuinig te rijden.....ja een tip van een leaserijder... :rulez:

Wanneer men een constante snelheid rijd tot ongeveer 80 km/h en de auto rijd op de benzine motor.
Laat een klein beetje gas los en trap deze weer langzaam in. Het "EV" lampje gaat branden en je rijdt nu op de electromotor.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Klopt helemaal wat je zegt, is even spelen met het gaspedaal, je kunt de tractiebatterij bijna helemaal leeg rijden op deze manier. Ik haal net de chinees heen en weer in het dorp hier op de EV snap alleen niet dat als je de EV stand hebt geselecteerd en je een kleein beetje te veel gas geeft de benzinemotor meteen bijspringt ondanks de EV instelling, zal in de toekomst met een CT plug-in hybride misschien beter worden daar zal een veel grotere tractiebatterij in zitten net als de Prius plug in die op proef rijdt in NL.