Trajectcontrole Nederland

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Gezien het onderstaande nieuws dacht ik maar een topic eraan te besteden. Waar ik niet tegen kan bij de trajectcontroles is dat de overheid het inzet als generator van inkomsten. Het heeft naar mijn mening NIETS te maken met de verkeersveiligheid, milieu of geluidsoverlast.
:neutral:
Of gaan ze misschien binnenkort zebrapaden aanleggen?
Ze moeten ons geld investeren in controles bij scholen, in woonwijken, etc.

Spits-Trajectcontrole A2-A'dam-Utrecht vanaf 23 juli 2012
FSnl-Trajectcontrole A2-A'dam-Utrecht vanaf 23 juli 2012
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, ik zag het ook... gelukkig kom ik daar niet vaak :p ach... "gelukkig" is het geen 80 maar 100, maar de hele weg tussen a'dam - utrecht is wel absurd vind ik...
 

LaelDW

Nieuw hier
2 jul 2012
12
0
0
In Belgi? gaan ze het ook op meerdere plaatsen zetten, voorlopig werkt het alleen op het viaduct in Gentbrugge, maarja daar heb je de Coyote voor om te waarschuwen etc. :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, uiteindelijk draait alles om geld. Wat ik niet begrijp op de A2 is dat men geen middenbaan voor verkeer van A12 tot A9 hebben gemaakt. twee keer zoveel banen betekend niet twee keer de capaciteit. Maar met die middenbaan had je de capaciteit verder verhoogt dan dat nu het geval is. Zeker met de regel dat je na het inhalen naar rechts moet in dit land.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Dat het geld in't bakje brengt is algemeen geweten, maar dat ze het dan verdoemme verstandig gaan gebruiken (vooral in Belgi?)?
Kijk alleen maar naar de algemene staat van onze hobbelbanen, slachtofferhulp na ongeval, aankoop nutteloze dingen omdat het budget op moet,........

Maar begrijp ook wel dat ze dit systeem gaan gebruiken naast de flitspalen.
"Oh, een flitspaal..........effe afremmen .......... en gaaaaaaaaaaaaaaaan"

Ik zeg altijd dat het een soort spel is.
Ik bedoel....: je weet hoe snel je daar mag rijden? Dan moet je maar tegen je verlies kunnen als ze je pakken .
Heb het ook al voor gehad dat ik verloren ben, maar leggen zoals de kiekes zonder te klagen. Zonde van het geld, maar ja :roll:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
@Esteban: eens.

Je weet dat je 120 mag, als je daaraan houdt is er niets aan de hand.
Als je gepakt wordt met 124 begint met te zeuren, maar 124 km bon, is 127 voor correctie, is zeker 130 op de teller. Hoezo ik wist het niet, hoezo per ongeluk er net overheen.......
Nee, je weet het.

En ja, ik trap af en toe best het gas in, maar ik ben bewust dat het mijn risico is, dus een boete accepteer ik (gelukkig nog schoon tot nu toe).
 

meshach

Nieuw hier
17 apr 2012
14
0
0
Lekker het gas erop zolang de veiligheid niet in het geding is. Dus wat mij betreft alleen op de snelweg. Ik hou de 50 km/u overschrijding in de gaten dan blijft het bij een administratieve handeling.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
meshach zei:
Lekker het gas erop zolang de veiligheid niet in het geding is. Dus wat mij betreft alleen op de snelweg. Ik hou de 50 km/u overschrijding in de gaten dan blijft het bij een administratieve handeling.


Let op, boven de 30km is het een misdrijf, dus strafboek...... En via de rechter. Niet bij 50!
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
50km/u overschrijding??
In Belgi? is het bij vanaf 30km/u voor meneer de rechter komen....
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
50km/h hoef je in Nederland niet voor naar de rechter.
Vanaf 50 wordt je rijbewijs afgenomen. (als het de eerste keer is heb je hem vaak binnen een week terug)
Vanaf 70 te hard, rijbewijs + voertuig

Vanaf 30 wordt het boetebedrag bepaalde door een officier van justitie.


Goed om te weten trouwens, geld dit ook voor Nederlanders? Ik was namelijk van plan om morgen even naar Antwerpen op en neer te blazen :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, maar twee maal boven de dertig, dan mag je vaak ook op het matje komen. Max 30 te hard hou ik aan.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
RoelVB zei:
Goed om te weten trouwens, geld dit ook voor Nederlanders? Ik was namelijk van plan om morgen even naar Antwerpen op en neer te blazen :)

Daar staken ze momenteel vanwege personeelstekort :rulez:
:D :D :D :D

Ze beloofde geen snelheidscontroles, alcohol, gsm, gordel,..... :rulez:

hahahahaha
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Alor zei:
Echt belachelijk, een 10 baans weg waar je 100 mag...
Gebruikt iemand flitsmeister? Fijne app :rulez:

Zeker omdat het eerst al 120 was. Straks heb je weer file vanwege de kleine verschillen, want je moet natuurlijk gewoon rechts aanhouden.
Zal de app eens bekijken :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alor zei:
Echt belachelijk, een 10 baans weg waar je 100 mag, iedereen hangt daar met 100 op de cc (anders ben je de sjaak) dus je loopt met je 100,04 km per uur in op je voorligger die 100,02 doet, moet je plots afremmen omdat je buurman je ingaat halen met 100,05 :O terwijl er twee rijbanen links vrij zijn.


Gebruikt iemand flitsmeister? Fijne app :rulez:



De gemeentes hebben mee betaald, die stellen terecht eisen.
En, het hele stuk naar A'dam 120 ipv 100 levert je iets meer dan 2 minuten op.

's Avonds kom je 20 minuten te vroeg voor het eten, zit je nog uren in je stoel TV te kijken. Wij Nederlanders zijn zo ongeduldig ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
je hebt een voorbeeldfunctie als moderator :p



p.s. Om het ideale beeld even uit te poetsen:
Vorige week 230 km/h op de teller aangetikt, de wagen trok nog door, maar ik moest inhouden voor andere wagens. Op de A6 tussen Almere en Lelystad. Ik denk echt dat ie over de 240 op de teller gaat, ik had nog serieus toeren over. Ik denk dus ruim over de 240 op de teller. Op de GPS zo'n 5-8km minder.