TTE Compressor

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
is elke tte compressor hetzelfde past die van een yaris ook op een IS 200
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
ik denk dat het niet helemaal zal passen. en de opbrengst zal vast niet groot genoeg zijn!
voor zover ik weet heeft de Yaris geen 2.0 motor maar iets wat toch wel kleiner is!!
komt net in mij op maar misschien zijn 2 wel genoeg?? :) twin TTE compressor!! :photo: waard.

voel ik hier trouwens een project opkomen???
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
ik heb een complete kit gezien op prolex uk kost geloof ik 5000 pond met inbouwen :O
net een beetje te duur
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als je een project zou willen doen kun je beter het blok uit de IS200 halen en een 1G-GZE motor zoeken of een 1G-GTE, dat zijn blokken uit de Toyota Cressida GX71 die via grijze import nog wel te vinden zijn. In de basis is het blok van de IS200 hetzelfde (1G-FE) als van de Cressida. De 1G-GZE is een blok met compressor (SC16) en de 1G-GTE is een blok met turbo. :hi:
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
klopt maar als ik het blok ga swappen dan ook gelijk goed en Jelmer heeft er geloof ik nog een liggen
dan krijg je dit

 

Bijlagen

  • clubticket wijziging.jpg
    clubticket wijziging.jpg
    146,6 KB · Weergaven: 40

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
hahahha die Joop, wat moet je nou met zo'n 8 pitter, ga dan meteen voor een 2JZ-GTE :hi: is veel minder werk!
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
ct200H zei:
hahahha die Joop, wat moet je nou met zo'n 8 pitter, ga dan meteen voor een 2JZ-GTE :hi: is veel minder werk!

Ja dr in hangen is zo gebeurt maar de electronica schijnt een ramp te zijn.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Klopt, maar dat zal met een UZ niet anders zijn :D

Dus hang er gewoon een 1G-GZE in als je met een compressor wil rijden, en een 1G-GTE als je een turbo wil.
Er zijn configuraties die alletwee hebben een turbo en een compressor, heb je toch ook een soort hybride,.....

Wel een leuke naam voor de motor 1G-GZTE. :D
 

Bijlagen

  • Twincam_1GE-GE.jpg
    Twincam_1GE-GE.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 41
  • Twincam_T-vis.jpg
    Twincam_T-vis.jpg
    188,9 KB · Weergaven: 39

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ja psies da's ja antiek man met 160 pk dan heeft het ja heelmaal geen zin hoop werk voor 5 bhp meer , maar goed past de compressor van een yaris ook op een IS compressor kan 1,8 bar hebben veel voor zo'n klein ding tog en tog maakt zon compressor wel een heerlijk geluid hoor twijfel twijfel twijfel
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
staat wel een 2jzgte op mplaats voor 3000 belachelijke bedragen zijn dat dan moet dat blok er nog in met de benodigde onderdelen dan heb je alweer een lexus op je oprit staan kijk als er 6 of 7 ruggen achteraan moeten voor 50 pk meer dan ruil ik hem liever in op een 250
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Green zei:
praten we wel over een oud torretje zo te zien.


klopt, maar dit blok ligt ook gewoon in een IS200 hoor, dus tja, oud torretje is relatief.
Joop zei:
ja psies da's ja antiek man met 160 pk dan heeft het ja heelmaal geen zin hoop werk voor 5 bhp meer , maar goed past de compressor van een yaris ook op een IS compressor kan 1,8 bar hebben veel voor zo'n klein ding tog en tog maakt zon compressor wel een heerlijk geluid hoor twijfel twijfel twijfel


1G-FE
1G-FEThe DOHC 1G-FE uses a narrow valve angle and other fuel economy optimizations. It was introduced in 1988. Output was 135 hp (101 kW) at 5,600 rpm and 130 ft?lbf (176 Nm) at 4,400 rpm. In 1998 VVT-i was added, which bumped output to 160 hp (119 kW) at , rpm and 148 ft?lbf (200 Nm) at 4,400 rpm for the Altezza. With the end of the first generation Lexus IS this engine ceased production in 2005.

Applications:

Toyota Altezza/Lexus IS 200
Toyota Crown
Toyota Chaser
Toyota Mark II
Toyota Cresta


1G-GEUThe 24-valve DOHC 1G-GEU was intended for high performance and featured a pentroof combustion chamber.[3] Introduced in August 1982 and produced through 1986, mostly for the Japanese market, output was 140-160 hp (104-119 kW) at 6,200 rpm and 120?134 ft?lbf (162-181 Nm) at 5,600 rpm. This was Toyota's first multi-valve twincam engine to make it to the market, and won the "JSME Medal for New Technology" (Japan Society of Mechanical Engineers) in 1982. To minimize the downsides of a multi-valve setup, the 1G-GEU was also equipped with T-VIS (Toyota Variable Induction System), increasing low to mid-engine speed torque. Like all following twin cam Toyotas, it used a timing belt rather than chain, for less noise and lower maintenance requirements. In August 1983, the fuel injection system was changed to EFI-D, which measures the pressure in the intake manifold to determine the proper air-fuel mixture.[1][4]

Applications:

1982.08?1985 Celica XX GA61
1982.08?? Toyota Chaser/Mark II/Cresta
1983.08?? Toyota Crown
1983.02?? Toyota Soarer

1G-GEThe 1G-GE replaced the 1G-GEU in 1988. It was detuned from 160 hp down to 150 hp and served the same cars as 1G-GEU did. It was produced for the Supra GA70 until 1993.

1G-GTE
Toyota 1G-GTEThe 24-valve DOHC 1G-GTE added two CT-12 turbochargers to the versatile motor. There were 3 generations of this engine both air-to-air and air-to-water intercoolers were used, pushing output from 185 to 210 hp (138 to 157 kW) at 6200 rpm and 173 to 203 ft?lbf (234 to 275 Nm) at 3800 rpm using the air-to-air over the air-to-water. This was the most powerful engine of the whole G family. In May 1991 it was replaced with >280 hp 1JZ-GTE on most Toyota cars. Spinning a bearing is a high risk in these engines if maintenance such as regular oil changes are not done due to oil starving in this engine.[citation needed].

Applications:

1986?1992 Supra MK3 (chassis code GA70, JDM only)
1988?1992 Mark II/Chaser/Cresta (chassis code GX81)
1986?1991 Soarer (chassis code GZ20)
[edit] 1G-GZE

The 1G-GZE was a supercharged version produced from 1986 till 1992. Output was 168 hp (125 kW) at 6000 rpm and 167 ft?lbf (226 Nm) at 3600 rpm. Like the turbo, it was a 24-valve DOHC engine but featured a distributorless ignition system (DIS). 1G-GZE was mated only with automatic gearboxes. In August 1991.5 it was replaced with 1JZ-GE on Mark II/Chaser/Cresta, while serving on Crown until 1992.

Applications:

Toyota Crown GS120, GS121, GS130
1988?1990 Toyota Mark II/Chaser/Cresta GX81



Hierbij dus het hele vrhaal, was lui en wiki de viking was zo aardig dus,
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Joop zei:
staat wel een 2jzgte op mplaats voor 3000 belachelijke bedragen zijn dat dan moet dat blok er nog in met de benodigde onderdelen dan heb je alweer een lexus op je oprit staan kijk als er 6 of 7 ruggen achteraan moeten voor 50 pk meer dan ruil ik hem liever in op een 250

De 2JZ-GTE uit de Supra heeft wel 33O PK hoor, da's net iets meer dan 50 PK bovenop de 155 standaard PK's ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nette prijs vooor Japoto normaal zijn ze duurder... Joop! wat ga je nu doen hahaha
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
599
50
28
Leuke documenten CT200h. Leuk om te zien dat het initiele verbruik tussen 2000 en 3000 toeren weinig verschilt.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
Joop doet ff heelmaal niks bericht gehad van de notaris dus druk regelen met de verbouwing nu new kitchen en gedeelte vloer dat is nog hout moet eruit en beton vloer maken zolder dakraam plaatsen nieuwe ketel op sommige plaatsen moet nog dubbel glas in dus eerst ff relax die verbouwing doen dan hoop ik dat er nog iets overblijft om mee te truuken laat het dak trouwens niet spuiten laat hem wrappen kosten in enschede bedragen daarvoor 130 eurie wil dan gelijk ook motorkap gedeeltelijk carbon laten plakken eerst ff eazie duss