uitbouw en inbouw bestuurdersstoel Lexus RX 450h, generatie 3 (2013).

MartinCorina

Nieuw hier
31 jul 2023
3
0
1
De zwartleren bestuurdersstoel van mijn Lexus RX 450h is aan de zitting, maar vooral de zijwang aan instapzijde, in/doorgezakt.
Om de stoel van een nieuwe stevige vulling te voorzien, moet deze tijdelijk uit de auto en na reparatie weer terug geplaatst.
Ingeval de stoel elektrisch in zijn voorste stand staat, zie ik aan de achterzijde van de rails een 2-tal afgedopte vastzetpunten (waarschijnlijk bouten).
Ingeval de stoel in de achterste stand staat, zie ik aan het begin van de rails geen verbinding (bout o.i.d.); wel een 2-tal kunststof bodemplaatjes.
Onder de stoel zal ongetwijfeld de nodige elektronica zitten + aan de zijkant de bedieningsknoppen.
Vraag: kan iemand van mijn mede-Lexus-bewonderaars mij stap-voor-stap uitleggen welke handelingen ik moet doen om de stoel schadevrij eruit te krijgen en later weer op de juiste manier terug te zetten?
Bij voorbaat dank!
Martin Leijtens.
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Misschien heb je hier wel wat aan. Is dan wel een clip waar de bijrijdersstoel word verwijderd, maar ik neem aan dat het voor de bestuurderskant niet veel anders is.

 
Laatst bewerkt:

MartinCorina

Nieuw hier
31 jul 2023
3
0
1
yeahello: hartelijk bedankt voor jouw YouTube filmpje. Het brengt mij al een stuk in de goede richting.
Mijn vraag een jou en andere forumleden is nog of je de verschillende connectoren onder de stoel ongevraagd mag loshalen vanwege de elektronica etc.
Daarnaast moet de bekleding van de stoel losgehaald worden om de stoel weer op te vullen, maar aan de zijkant zitten de verschillende bedieningsknoppen. Kunnen deze weggehaald worden, zodat de bekleder het leer gemakkelijk kan losmaken?
Opnieuw bij voorbaat dank voor reacties! Hartelijke groet, Martin.
 

MartinCorina

Nieuw hier
31 jul 2023
3
0
1
yeahello: ontzettend bedankt voor de aanvullende video. Het maakt stap-voor-stap duidelijk wat mij te wachten staat én wat ik moet doen om de zitting bij de bekleder te krijgen.
Omdat ik nieuwsgierig ben: waar en hoe had ik deze video's ook zelf kunnen vinden? en zijn deze video's op de een of andere manier ook in het Nederlands te vertalen?
Nogmaals oprecht mijn hartelijke dank!
Groet, Martin Leijtens
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Aangezien er in de USA ontzettend veel van dit soort auto’s rijden zijn er (in het Engels) vaak wel filmpjes te vinden op YouTube.
Als Engels niet je sterkste kant is ondertiteling inschakelen zoals Higgie aangaf en zoektochten doen met zoektermen vertaald via Google translate. Of gewoon weer via deze site vragen. Geen probleem om zo te kunnen helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie