update navigatie CT200h van 2012

Wouter Bos

Nieuw hier
3 mei 2024
2
0
1
beste leden,

wat dien ik te doen om mijn navigatie te updaten, (Lexus CT200h van 2012) want het gaat nu wel heel vaak mis. Ik gebruik dan wel mijn iphone, maar wil dat de navigatie in mijn auto weer betrouwbaar is.
Dus welke stappen dien ik te doorlopen om een geupdate versie te krijgen?

mvgr,
Wouter
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Mocht je het HDD-systeem hebben (met het klapschermpje en de muis), dan is de laatste versie 2019-2020 en dit is de definitieve versie. Controleer dus eerst of je deze versie niet al hebt.

Zo niet, ik meen dat er 2 opties zijn:

-Duurste maar meest makkelijkste is naar de dealer en deze de update laten doen.
-Zelf gaan knutselen. Waarbij het makkelijkste is om een HDD te kopen die de 2019-2020 kaarten al heeft. Zelf gaan updaten kan ik je afraden.

Wat eerlijk gezegd een betere optie is, is een aftermarket scherm plaatsen. Dan kun je met Apple Carplay gaan werken en kun je met apps als Google Maps navigeren.

Mocht je CT nu voorzien zijn van, het kleine schermpje met Tomtom kaarten, daar heb ik geen verstand van.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Ik bedacht me later ook nog dat er van Vline producten zijn. Dan kun je Carplay op je originele scherm krijgen en behoud je tevens het originele systeem op de achtergrond.


Met aftermarket schermen heb ik geen ervaring in de CT. Dus kan je niet een specifieke aanraden.