USB of iPod?

Richard1965

Nieuw hier
18 mrt 2012
7
0
0
Beste allemaal,

Ik beschik straks over de CT LL met de ML installatie. Ik ben absoluut geen kenner, maar wel een enorme liefhebber van goed geluid in een auto.

Ik lees hier van alles over mini USB sticks (voordeel: klepje kan dicht) en een Ipod. Kan iemand mij vertellen of er buiten het klepje verschillen zitten tussen beiden? Ik denk dan zowel aan het geluid als aan het navigeren tussen nummers/afspeellijsten. Is het nou echt onhandig scrollen, of zijn er mooie menu's waarin je per artiest of zoiets kunt zien welke nummers er op de stick of ipod staan?

Wat raden jullie mij aan om te kopen, een USB stick of een Ipod?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groet,
Richard
 

Richard1965

Nieuw hier
18 mrt 2012
7
0
0
Aanvullend op mijn bericht:

Mij is niet helemaal duidelijk wat nou precies mogelijk is met de Mark Levinson in combinatie met de Hard disk.

Kan ik nou wel of niet nummers op de hard disk zetten? En zo ja, wat is daar het voordeel van ten opzichte van bijvoorbeeld een USB stick of een Ipod? Maakt dat bijvoorbeeld het navigeren makkelijker?

Groet,
Richard
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Richard,

Ik denk dat je nu gewoon veel meningen gaat krijgen. Ipod/pad/phone, ik zou er persoonlijk nooit aan beginnen. Ik ben totaal niet gecharmeerd van Apple. Om daar maar even op door te gaan, Apple werkt aan het design, dat trekt mensen. Echter leggen ze alle afspraken naast zich neer.

Goed even mijn Apple-rant naast mij neer gelegd. Als kwlaiteit het doel is neem een USB speler die FLAC aankan. Echter is hij dan niet meer te bedienen via het systeem.

USB laat zich bedienen als een MP3 CD. Echter heb je ook nog de optie om de Harddrive te vullen op de LL CT. Je kan CDs direct rippen naar de HD en de software herkent (veelal) automatisch de albums en artiesten. Ook kan je via USB overzetten.

Wat je ook kiest, veel sterkte.
 

Richard1965

Nieuw hier
18 mrt 2012
7
0
0
Dank voor je reactie.

Ik zou graag de bediening via de ML willen laten lopen. Betekent dit dan dat het rippen van cd's/usb de beste optie is?

Zitten hier geluidstechnisch gezien nog voor of nadelen aan?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Imo gaat het niet om Apple vs wat anders, maar om de techniek.


Uncompressed, compressed, verkleinings technieken.
MP3 is gecompressed maar laat ook data weg. Tov het origineel fors minder.
FLAC zoals Hube stelde is een zeer goede techniek die op het origineel na wellicht het beste is.
Apple lossless is dat idem dito.


Je moet je wel af vragen of een auto de beste omgeving is om muziek te luisteren en of jij het verschil hoort.
Maw, wat maakt het uit dat in theorie het beste systeem in je wagen zit, maar jij hoort geen verschil?

Kwaliteit is niet altijd hetzelfde als beleving. Het gaat om het genieten. Ik kan ook van een goed nummer genieten die ik hoor op een brakke wekkerradio om maar en voorbeeld te geven.


Mijn advies: indien niet origineel (cd, dvd) ga voor FLAC of Apple lossless. Afhankelijk welke techniek je wagen ondersteund.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben het geheel eens met Blue-eyes m.b.t. beleving, juiste omgeving en kwaliteit.

M.a.w, op het moment dat je invoegt bij hoge snelheid, zullen details omtrent plaatsing en dieptebeeld van de viool en pauk wat minder belangrijk worden :D

Dat gezegd, er lijkt wel een (duidelijk) verschil waarneembaar (usb), zie gegeven link van Hube. Denkelijk zul je subjectief gezien een afweging (of offer) moeten maken in kwalitatieve en praktische zin.

Voordeel (of misschien nu een nadeel) is dat je e.e.a. beluistert op een ML systeem, waarbij fraaie geluidsdetails, maar ook onvolkomenheden, meer tot hun recht komen. Ik zou zelf in eerste instantie gaan voor de usb stick en/of rippen naar HD. Wdb zal zelf luisteren het beste advies geven.
 

Richard1965

Nieuw hier
18 mrt 2012
7
0
0
Dank voor alle reacties. Begrijp ik dan goed dat ik gewoon een cd in de ML speler kan doen en nasr de hard disk kan kopieren? Komt dezedan in een soort bibliotheek ofzo? En weet iemand hoeveel ruimte er is voor muziek op de hard disk?

Maakt dit het navigeren tussen de muzeknummers ook makkelijker? Is er bijvoorbeeld ook een shuffle functie aanwezig?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou dit topic nog even kunnen bezien voor opslagruimte harddisk (lijkt niet al te ruim): viewtopic.php?f=44&t=1046

Ik neem aan dat als je de CD's ript naar HD, je e.e.a. kunt taggen en ordenen. Shuffle moet ook beschikbaar zijn.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Alor zei:
Een totaal nutteloze Apple bash... Wederom. ;)
Ontopic.


Richard, is het niet zo dat de ct standaard een USB ingang heeft maar geen iPod ingang?
Als dit het geval is zou ik kiezen voor USB. Waarom extra divice in laten bouwen als het niets uitmaakt qua geluid.

Je kunt je iPod/Phone/Pad er gewoon aansluiten op de USB poort en deze wordt dan opgepakt door het systeem... alleen heb je dan geen controle meer over je device, deze gebeurt dan via de ML menu... (dit is wel te omzeilen maar dan moet je gaan jailbreaken...)
 

Kela

Nieuw hier
26 okt 2011
14
0
0
Je kunt je iPod/Phone/Pad er gewoon aansluiten op de USB poort en deze wordt dan opgepakt door het systeem... alleen heb je dan geen controle meer over je device, deze gebeurt dan via de ML menu... (dit is wel te omzeilen maar dan moet je gaan jailbreaken...)

Ik heb mijn IPOD op het ML systeem aagesloten via de USB ingang en dat gaat prima. Het menu is duidelijk en gebruiksvriendelijk, gewoon goed te doen.
Wel jammer dat het kabeltje en de Ipod zichtbaar blijven. Dit was bij mijn vorige auto keurig weggewerkt.
 

Richard1965

Nieuw hier
18 mrt 2012
7
0
0
Ik heb mijn IPOD op het ML systeem aagesloten via de USB ingang en dat gaat prima. Het menu is duidelijk en gebruiksvriendelijk, gewoon goed te doen.
Wel jammer dat het kabeltje en de Ipod zichtbaar blijven. Dit was bij mijn vorige auto keurig weggewerkt.

Is de bediening van een ipod die is aangesloten op het ML systeem hetzelfde als de bediening van een USB stick die hierop is aangesloten of zijn er verschillen? En kun je in het ML systeem ook met playlists werken bijvoorbeeld? Welicht kan iemand een fotootje posten van de bediening.