De I6 in de 300 is een fijne motor, soepel, stil en trillingsvrij. Qua verbruik doet hij het minder goed, maar een inline 6 verbruikt meestal meer dan een V6. Een V configuratie is gewoonweg effici?nter. Mijn gemiddelde 10L/100km ofwel 1:10.
222pk en 300nm is niet slecht voor een atmosferische motor. In sprinten is hij niet zo goed, maar dat komt door de automaat. Deze is op zachtheid ingesteld, bij het schakelen wordt er kracht teruggenomen en dat komt de snelheid niet ten goede. Sprinten doe ik zelden, maar ik kan wel genieten van zijn goeie hernemingen.
De V8 is net iets minder zuinig dan de I6, maar aangezien de power valt dat wel mee.
Qua onderhoud is de V8 duurder. Probleem bij de V8 is het vervangen van de starter, dan moeten de hele intake van de 2 cylinderkoppen eraf. Ook de distributie is duurder om te vervangen. Alles is er natuurlijk 2 keer (koppakking, etc) dus in geval van problemen lopen de kosten al snel op.
Beide motoren zijn "bullit proof".