- 2 aug 2016
- 12
- 1
- 0
Na slechts 2 jaar een Lexus CT 2012 Business Edition pearl white 17" te hebben gereden, is er niet geheel vrijwillig een einde aan gekomen (economisch total loss na een ongeluk met gelukkig alleen schade). Omdat een vergelijkbare uitvoering erg moeilijk te vinden bleek (in pearl white) of gelijk een vrij dure, maar wel erg mooie 2014/2015 F-Sport uitvoering werd, ben ik ook de IS gaan overwegen. Ten opzichte van een nieuwere CT was het maar weinig extra geld en veel extra auto. ;-)
Het is dan ook een Lexus IS 300h 2013 First Edition geworden in de prachtige kleur Sonic Titanium met Ivory vollederen interieur. Als je het mij vraagt de mooiste Lexus kleur samen met Pearl White, maar die laatste vind ik op de IS minder mooi uitkomen ?n ik wou geen F-Sport met 18 inch velgen, deels vanwege comfort, deels vanwege kosten (zowel aanschaf als banden zelf).
Hoewel ik ook nog een Luxury Line overwogen heb, met name vanwege de stoelen met geheugenfunctie, stoelverkoeling ?n het Mark Levinson audiosysteem, kon ik geen uitvoeringen vinden binnen mijn budget met een normale km-stand ?n een acceptabele staat van in- en exterieur. Ik kwam op prijzen uit waarbij ik liever voor een NX gegaan was, maar de IS spreekt mij gewoon meer aan en als gezin met 2 nog jonge kinderen was de CT meestal ook voldoende groot (alleen op vakantie een uitdaging).
Het werd dus de First Edition, die alle opties had die ik absoluut wou: lederen bekleding, stoel- en stuurverwarming, premium navigatie en audio (niet ML), regen- en lichtsensor en parkeerhulpcamera. Buiten de eerder genoemde opties waarvoor ik een Luxury Line overwoog mis ik eigenlijk alleen parkeersensoren, met name voor zou fijn zijn geweest, privacy glass en keyless entry. Maar goed, de staat van de auto i.c.m. km-stand vind ik het belangrijkste. Ik heb dan ook een Luxury Line die letterlijk full options was (schuifdak, ML, safety pakket) laten staan omdat deze van binnen en buiten uitgeleefd was ?n 50.000 km meer op de teller had. Dat laatste had ik me overheen kunnen zetten, het is immers een Lexus, maar een uitgeleefd uiterlijk niet.
Om de auto compleet te maken, wil ik sowieso een kunststof laadvloerbeschermer kopen, maar ook de achterruiten voorzien van zonwering voor de kinderen. Ik zie daarbij twee opties: Privacy Shades of de ruiten voorzien van zonwerend privacy folie. Dat laatste ben ik echter huiverig voor, omdat het een laagje plastic is, betwijfel ik de werking ervan en weet eigenlijk ook niet of Louwman dat eventueel kan verzorgen? Iemand daar ervaring mee?
De Privacy Shades lijken mij ideaal, alleen niet het mooiste voor het interieur. Voordeel is wel dat deze exact op maat gemaakt zijn voor het model auto waarvoor je ze bestelt, ze zonder schroeven of iets dergelijks gemonteerd kunnen worden en de ramen gewoon geopend kunnen worden waarbij ze als een hor dienen tegen vliegen bijv. Het mooiste vind ik nog wel dat het maar ? 115 kost voor een complete set. Dat is zelfs inclusief de achterruit, maar dat is dankzij het automatische zonnescherm in de First Edition niet nodig.
Wie heeft er verder nog handige tips voor iemand die de IS alleen nog kent van een eerdere 48-uurs proefrit en de proefrit in de auto die ik nu aangeschaft heb en komende week op zal halen?
Het is dan ook een Lexus IS 300h 2013 First Edition geworden in de prachtige kleur Sonic Titanium met Ivory vollederen interieur. Als je het mij vraagt de mooiste Lexus kleur samen met Pearl White, maar die laatste vind ik op de IS minder mooi uitkomen ?n ik wou geen F-Sport met 18 inch velgen, deels vanwege comfort, deels vanwege kosten (zowel aanschaf als banden zelf).
Hoewel ik ook nog een Luxury Line overwogen heb, met name vanwege de stoelen met geheugenfunctie, stoelverkoeling ?n het Mark Levinson audiosysteem, kon ik geen uitvoeringen vinden binnen mijn budget met een normale km-stand ?n een acceptabele staat van in- en exterieur. Ik kwam op prijzen uit waarbij ik liever voor een NX gegaan was, maar de IS spreekt mij gewoon meer aan en als gezin met 2 nog jonge kinderen was de CT meestal ook voldoende groot (alleen op vakantie een uitdaging).
Het werd dus de First Edition, die alle opties had die ik absoluut wou: lederen bekleding, stoel- en stuurverwarming, premium navigatie en audio (niet ML), regen- en lichtsensor en parkeerhulpcamera. Buiten de eerder genoemde opties waarvoor ik een Luxury Line overwoog mis ik eigenlijk alleen parkeersensoren, met name voor zou fijn zijn geweest, privacy glass en keyless entry. Maar goed, de staat van de auto i.c.m. km-stand vind ik het belangrijkste. Ik heb dan ook een Luxury Line die letterlijk full options was (schuifdak, ML, safety pakket) laten staan omdat deze van binnen en buiten uitgeleefd was ?n 50.000 km meer op de teller had. Dat laatste had ik me overheen kunnen zetten, het is immers een Lexus, maar een uitgeleefd uiterlijk niet.
Om de auto compleet te maken, wil ik sowieso een kunststof laadvloerbeschermer kopen, maar ook de achterruiten voorzien van zonwering voor de kinderen. Ik zie daarbij twee opties: Privacy Shades of de ruiten voorzien van zonwerend privacy folie. Dat laatste ben ik echter huiverig voor, omdat het een laagje plastic is, betwijfel ik de werking ervan en weet eigenlijk ook niet of Louwman dat eventueel kan verzorgen? Iemand daar ervaring mee?
De Privacy Shades lijken mij ideaal, alleen niet het mooiste voor het interieur. Voordeel is wel dat deze exact op maat gemaakt zijn voor het model auto waarvoor je ze bestelt, ze zonder schroeven of iets dergelijks gemonteerd kunnen worden en de ramen gewoon geopend kunnen worden waarbij ze als een hor dienen tegen vliegen bijv. Het mooiste vind ik nog wel dat het maar ? 115 kost voor een complete set. Dat is zelfs inclusief de achterruit, maar dat is dankzij het automatische zonnescherm in de First Edition niet nodig.
Wie heeft er verder nog handige tips voor iemand die de IS alleen nog kent van een eerdere 48-uurs proefrit en de proefrit in de auto die ik nu aangeschaft heb en komende week op zal halen?