Van Mitsubishi misschien naar Lexus

Metaripley

Nieuw hier
21 mei 2012
10
0
1
Hallo,

Ik ben Ceriel en ben net verhuisd van Nederland naar Belgie.
Ik heb momenteel 3 auto's en wel een 92" eclipse, 2002 galant v6 (airride en de hele mikmak) en een 2002 galant VR-4 waar een EVO 9 motorblok in komt voor circuit/drift gebruik.

Maar omdat belgie te streng is wat betreft auto's moet er iets gaan veranderen.
2 opties: Alles orgineel maken en invoeren. Of een manier vinden om het als Nederlandse bedrijfswagen te rijden.
Of iets nieuws kopen.

Dus kwam ik door liefde voor Japanners uit bij een Sylvia S15, 1g skyline, RX-7, of 2de galant VR-4.
Aangezien die nogal een stuk duurder zijn op zoek naar een LS400.

Dus bij deze dat ik mij hier aanmeld om op te zien waar ik op moet letten als ik een LS400 ga zoeken.

Voor de mensen die meer willen zien:
Mijn youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/Metaripley?feature=mhee
 

Metaripley

Nieuw hier
21 mei 2012
10
0
1
Ja, als ik in de buurt ben van daar ga ik eens kijken.
Maar een Belgische auto is misschien makkelijker omdat ik die niet meer hoef in te voeren natuurlijk.
 

Metaripley

Nieuw hier
21 mei 2012
10
0
1
Ben nog aan het twijfelen tussen een LS 400 of een galant vr-4. Mocht het een LS worden dan hebben jullie hier ook een belgische :p

Nog bepaalde zaken waar ik op moet letten bij de aankoop?
Heb hier en daar al iets gevonden over climate schermpjes enzo.
Maar dat is voor mij allemaal niet zoon probleem. Dat los ik wel op.

Maar meer de motorische probleempunten. En roest plekken enzo?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi! Dat zijn stuk voor stuk mooie auto's die je hebt. Ik denk dat de Lexus je niet teleur zal gaan stellen! Welkom! :hi:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Metaripley zei:
Aangezien die nogal een stuk duurder zijn op zoek naar een LS400.

Dus bij deze dat ik mij hier aanmeld om op te zien waar ik op moet letten als ik een LS400 ga zoeken.

Voor de mensen die meer willen zien:
Mijn youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/Metaripley?feature=mhee
Allereerst gefeliciteerd met je plan om een LS 400 te kopen, mocht je nog twijfelen maak dan een proefrit in een LS 400 en je hebt geen twijfels meer.
:worship:
Het belangrijkste is een volledige onderhouds geschiedenis, goede werking luchtvering en wie er in gereden heeft, hoelang eigenaar en hoe er in gereden is( dit laatste is vaak moeilijk te achterhalen )
Welk bouwjaar zoek je ?
 

Metaripley

Nieuw hier
21 mei 2012
10
0
1
Ik vind wat betreft uiterlijk erg weinig verschil tussen de 1ste en 2de. 3de vind ik niet mooi.
Denk dat de 1ste net wat mooier vind.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Metaripley zei:
Ik vind wat betreft uiterlijk erg weinig verschil tussen de 1ste en 2de. 3de vind ik niet mooi.
Denk dat de 1ste net wat mooier vind.

De eerste LS heeft tot eind 92 remklauwen met een enkele zuiger, dit is eind 92 gewijzigd naar remklauwen met dubbellen zuigers, zelf heb ik een 92 gehad met enkele zuiger deze remde, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd en de ( te kleine ) remblokken slijten vrij hard en moeten dan ook regelmatig vervangen worden.
De eerste hebben niet allemaal tracion control
De airco is tot eind 92 gevuld met R12 dat nu verboden is om bij te vullen en officeel niet meer verkrijgbaar.
Er is wel een vervanger voor R12 leverbaar maar een airco gevuld met R 134A geniet de voorkeur
Bekende problemen zijn, niet goed werkende airco, lekkende stuurbekrachtigingspomp, deze lekt dan op je dynamo en daar kan de dynamo niet tegen, verder display temp. regeling is een zwakpunt maar ja wat heet zwak punt bij een auto van 20 jaar oud die over het algemeen rijden als een trein

De V8 motor is bij normaal gebruik niet kapot te krijgen, kilometerstanden van over de 5-6 ton zijn geen uitzondering


De tweede is wat lichter van gewicht ( minder wegenbelasting in NL ) en het verbruik ligt dan ook iets lager
( heb ik nog nooit in gereden)

De derde vind jij niet mooi, persoonlijk vind ik dat het mooiste model en rij daar nu 5 jaar in, de voordelen van deze uitvoering zijn, 5 versnellingsbak, remklauwen voor met 4 zuigers per klauw en nog wat extra's die eerdere modellen nog niet hadden
 

Metaripley

Nieuw hier
21 mei 2012
10
0
1
Henny, bedankt.

Daar hebben we wat aan.

Maar ik wil er voornamelijk een japanse VIP car van maken.
En daar loont de 3de wat betreft uiterlijk zich in mijn ogen het minste voor.
Maar misschien dat het dan een 2de moet gaan worden.

Heeft er hier mss iemand foto's van de 3 verschillende versies?