Verbeteren geluid Base Audio

Willems

Nieuw hier
10 jan 2012
5
0
0
Hoi Allemaal,

Ik heb op het moment een CT200h met de 6 speaker uitrusting. Dat klinkt aardig wanneer de luidsprekers ingespeeld zijn. Alleen ga ik eens op onderzoek uit om de luidsprekers te vervangen in de voordeur en op het dashboard. Aangezien ik zelf geen zin heb om dit uit te voeren ga ik de vraag stellen bij een inbouwcentrum.

Mijn idee is om de deurspeakers 6 x 9 en de dashboard 3,5 inch te vervangen door andere. Voor de rest wil ik alles standaard houden. Ben benieuwd wat de kosten hiervan zijn.

Ik houd jullie op de hoogte.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Interessant onderwerp! Ben trouwens benieuwd naar je budget aangezien we misschien wat forumleden hebben die hier vaker mee te maken hebben gehad.

Succes and keep us posted!
 

Willems

Nieuw hier
10 jan 2012
5
0
0
Nou, ik ben gisteren even bij een inbouwcenter geweest. En heb eigenlijk het advies gekregen om het niet te doen. De onderbouwing was dat het aanpassen van de klankleur door het installeren van andere speakers niet voldoende zou zijn. Om echt resultaat te bereiken zou er een soundprocessor geplaatst moeten worden die op basis van de High Level Input weer terug schakelt naar lijnniveau, daarna weer een versterker, en dan nieuwe luidsprekers. Dat zou aardig duur worden waarbij een voorzichtige schatting op +/- 1200 euro zou uitkomen.

Dat was om eerlijk te zijn ook niet wat ik in gedachte had. Heeft iemand anders al veranderingen aan de audio van de 6 speaker versie uitgevoerd? Ik ben zeer benieuwd of iemand nog een goed effect heeft bereikt met "kleine" veranderingen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Volgens mij ben jij de eerste die hieraan iets wilt doen, Willems. Dus denk dat het wel wat langer zal duren voordat je hier antwoord op zult krijgen...
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Nu is het voor mij lang geleden hoor maar wil je "normaal" niet beginnen bij het upgraden van je headunit? Kan dat in de CT, zit daar een DIN-gat onder je middenconsole? Of van de andere kant: Hoe flexibel is de standaard headunit, heeft ie bv. misschien al pre-outs t.b.v. een versterker, dat zou al een voordeliger begin zijn.