- 5 jun 2020
- 2
- 0
- 0
geachte forumleden! ik heb interesse in een lexus 300gs h! wie kan mij vertellen wat het werkelijke verbruik is op de snelweg? b.v.b. dank!!!
Arbitrator heb je wel eens gemeten "aan de pomp"? Ik zit m'n verdriet nog een beetje te verwerken nu er na de GS, ook geen nieuwe IS meer komt... Ik kan voor beide laatsten der mohikanen nog een update, dan wel update+upgrade uitvoeren t.o.v. m'n IS250 en blijf eeuwig aan het twijfelen of het nu een IS of GS zal worden :grin:
wie kan mij vertellen wat het werkelijke verbruik is op de snelweg?
de versnellingsbak is waarschijnlijk iets minder efficient dan de op de GS 450h toegepaste e-CVT.
geachte leden!!! gaat over een 300gs h! twijfel tussen bmw 5 en deze!!! gebruik hem dan maar af entoe?.lees ook wel iets over de accu...bij lange stilstand??? ben in ieder geval blij met jullie reacties!!! THX!!!!!
Wat bedoel je hier precies mee? Want alle hybrides hebben toch een e-cvt? (ja ok? muv de nieuwe LC en LS), maar waarom zou de e-cvt minder efficient zijn tussen verschillende motorisering?
Bij mijn weten is de versnellingsbak in de GS Gen 4 300h een andere dan die in de GS 450h. Bij de 450h is de e-cvt gecombineerd met een automatisch schakelende twee versnellingsbak (die bij ca 80 km/h van de "eerste" naar de "tweede" versnelling schakelt), bij de GS 300 h ontbreekt die. Het gevolg daarvan is dat de motor in de 450 h bij hogere snelheden minder toeren hoeft te maken en daardoor meer in de richting van een laag specifiek brandstofverbruik kan worden "gedwongen".
Ah zo, weer wat geleerd :rulez:
Weet je toevallig ook of ze dezelfde elektromotor(en) hebben?