Verkeerde brandstof!

Tailyn

Nieuw hier
5 sep 2011
9
0
0
Lezers,

gisteren was het zover dan, vrouwlief stond te dagdromen en heeft blijkbaar diesel getankt in de CT. Ondanks dat ze op onverklaarbare wijze met de tankpas kon betalen is ze niets vermoedend gaan rijden, totdat de boordcomputer een foutmelding gaf. Auto is verder niet gaat pruttelen, stutteren of iets dergelijks. Weggesleept en maandag naar de garage. Iemand hier reeds ervaringen mee gehad?

Alvast bedankt voor jullie comments :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Dit kan niet: de tankopening is smaller voor benzine zodat"vrouwen" of mannen de diesel slurf er niet in krijgen.
Als je vrouw echter hoogbegaafd is en dit kan reken dan minstens 1000 voor dit grapje.
 

Tailyn

Nieuw hier
5 sep 2011
9
0
0
Vriendin, en naja dom is ze niet, wo/architect. Maar slim kunnen we het ook niet noemen. Vind het ook vreemd dat er diesel met de (benzine)tankpas getankt kan worden, maar aangezien het transactie overzicht nog niet bijgewerkt is kan ik het nog niet controleren.

Wat moet er gebeuren? auto leegpompen, doorspoelen, filter vervangen?
 

jordy.k

Nieuw hier
12 sep 2012
17
0
0
Een vriend van mij heeft een keer bezine in een diesel gedaan, alleen niet gereden.
De auto is toen alleen leeggepompt en de tank gecleaned. Er is meegereden, dus denk dat het inderdaad jouw kant op gaat helaas.
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
1000 euro ga je nu ook niet kwijt zijn hoor (mss wel bij een lexus dealer) maar bij een onafhankelijke garage maximum een paar 100. Tank wordt leeggepompt en verder het filter en de leiding gezuiverd. Wel een vervelende situatie.

Hopelijk moet je de depanagekosten niet betalen, deze kunnen wel eens het duurst van al uitdraaien.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Tsjaa onbenullig, ongeluk zit in een klein hoekje.

Opleiding en denk niveau hebben hier echt niets mee te maken. Je doet voorkomen of een of andere laag opgeleide elke maand stil staat omdat deze verkeerd heeft getankt. :neutral:

Benzinepas...... Ja kom op zeg je gaat me toch niet vertellen dat je het vreemd vindt dat je daar diesel mee kan tanken. Volgens mij heet dat ding ook gewoon Tankpas maar goed dan nog.

Ik heb wel eens benzine in een diesel gegooid. Was gelukkig maar een paar liter dus verder diesel erbij gegooid en dan kun je gewoon weer doorrijden.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Kan altijd gebeuren natuurlijk, en ik heb het al vaak meegemaakt... Gewoon brandstof aftappen, nieuwe bougietjes en rijden maar weer. De 1000 euro waar over gesproken word is onzin. 100/150 euro en je ben weer weg (afgezien van eventuele sleepkosten)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
KWP zei:
Kan altijd gebeuren natuurlijk, en ik heb het al vaak meegemaakt... Gewoon brandstof aftappen, nieuwe bougietjes en rijden maar weer. De 1000 euro waar over gesproken word is onzin. 100/150 euro en je ben weer weg (afgezien van eventuele sleepkosten)

Precies, tank leeg halen, bougies vervangen en weer vol met benzine gooien,
dat kleine beetje diesel dat in het systeem achterblijkt mengt zich wel met de benzine.

Waarschijnlijk zal de garage wel meer willen schoonmaken,
dit kan natuurlijk nooit geen kwaad,
maar of dit echt nodig is betwijfel ik.
:cool:
Wel vraag ik mij af bij welke "pomp" dit gebeurt is ,
in theorie kan dit ( vandaag de dag ) niet door de verschillende tank openingen voor diesel en benzine
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Je katalysator die reeds bij BENZINE met lood naar de vaantjes gaat zal zeker de diesel op prijs stellen, de prijs voor een nieuwe Kat =????
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dat is pas aan de orde als je langere tijd heb gereden met diesel, op een korte rit kan dit echt geen kwaad
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Er zit geen druppel lood meer in bezine...dit mag al enkele jaren niet meer van de overheid. er zitten alleen maar additives in;) ene laatst heb ik met un maat van me ook nog is diesel uit un bezine tank gepompt... foutje van de vrouw...hahaha... maare we hebben hem gewoon leeggepompt en un volle tank bezine erin en er was nix aan het handje...Moet wel zeggen dat er 60ltr benz in ging
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
laten we hopen dat een spoeling alles goedkoop oplost.Benzine in Diesel zelf is niet zo erg omdat vroeger vaak in de winter benzine door mensen erbij werd gedaan om het vriespunt te verlagen.