vertraagd oppakken

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
Goeiedag,
Heb sinds aankoop van "00 GS430 al 'last' dat wanneer ik gas geef(bijv. stationair warm)dat de motor eerst inzakt en dan pas positief lijkt te reageren op het gas.
Merk ik dus ook goed als ik hem op de motor laat afremmen en gewoon weer gas geef,gebeurd eerst niks en dan reageert ie pas,die van m'n vader is van '03 en die heeft er geen last van,pas zelf nog mee gereden en rijdt gewoon een stuk beter wat dat betreft.
Als ik rap bij stoplicht wil optrekken zit ik(overdreven gesteld)eerst met de neus tegen het voorraam en dan gaat ie er als een speer vandoor.
Wat zou het kunnen zijn?

paar BMW's gehad en dan kwam je met ontluchten een eind maar helpt bij deze niet echt :neutral:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Je maf kan je perfect reinigen met brake claener, gaat perfect! Alleen wel goed laten drogen voor je de motor start.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
KWP zei:
Je maf kan je perfect reinigen met brake claener, gaat perfect! Alleen wel goed laten drogen voor je de motor start.
Bedankt voor de tip maar heb week geleden sensorcleaner besteld,blijkt alleen beetje probleem te zijn om het bezorgd te krijgen als je gewoon werkt en dus niet overdag thuis bent.
Gaan het dinsdag voor de 3e keer proberen,hoop dat ze het dan bij de buren willen afgeven anders krijg ik het never nooit :neutral:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Laat je het toch op je werk bezorgen? Heb ik ook een paar keer gedaan... Of zit je niet op kantoor maar een vrachtwagen ofzo?
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
mlcoolj zei:
Laat je het toch op je werk bezorgen? Heb ik ook een paar keer gedaan... Of zit je niet op kantoor maar een vrachtwagen ofzo?
ga ik volgende keer laten doen,kan nu niet meer veranderd worden geloof ik,krijg alleen maar noreply berichten :p
ps:zit inderdaad op een vrachtwagen maar kan alsnog op werk afgeleverd worden dan.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
GPS-10 zei:
Wordt het niet aangeboden bij het postkantoor als je een paar X niet thuis bent?
schijnt mode te zijn om alle postkantoren te sluiten tegenwoordig,zit nou bij de boekhandel in en weet niet of dat nog zo werkt,was wel zo handig indd.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
mlcoolj zei:
Laat je het toch op je werk bezorgen? Heb ik ook een paar keer gedaan... Of zit je niet op kantoor maar een vrachtwagen ofzo?


Bij een hoop bedrijven mag dit niet ivm eventuele aanmaningen op hun adres voor spullen van het personeel.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
KWP zei:
mlcoolj zei:
Laat je het toch op je werk bezorgen? Heb ik ook een paar keer gedaan... Of zit je niet op kantoor maar een vrachtwagen ofzo?


Bij een hoop bedrijven mag dit niet ivm eventuele aanmaningen op hun adres voor spullen van het personeel.

Spul is teruggestuurd naar Conrad en die heeft direct het geld teruggestort(keurige zaak)
Heb het opnieuw besteld en nu word het vandeweek op m'n werk afgeleverd
Die zijn niet zo moeilijk en het is vooraf betaald dus da's best wel ideaal,kan ik eindelijk m'n maf-sensor cleanen :p
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
Sensor is schoon,was behoorlijk zwart aan de kant die je van buitenaf niet kan zien,glimt nu weer als een nieuwe.
Klussie van een kwartier,stukkie gereden,kan er nog weinig van zeggen omdat accu los is geweest maar kan er nooit slechter op zijn geworden :rulez:
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
motor reageert beter en is merkbaar zuiniger,het zuiperige is er nu vanaf dus da's een dankbaar klussie geweest.
vrees dat er een vertraging in de aandrijflijn zit ergens dus daar ga ik binnenkort naar laten kijken,boenkt nog steeds bij gas geven na afremmen op motor :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Misschien had je het al ergens genoemd, maar had je al eens gekeken naar de kleur v/d AT vloeistof transmissie (via dipstick)?

Stel er zit iets los wat 'boenkt, b.v. versleten ophangingsrubbers motor / transmissie o.i.d, dat verklaart de vertraging tussen schakelen feitelijk weer niet. Transmissievloeistof zou dan misschien een goede verdachte kunnen zijn.

Eventueel zou je de transmissie en werking/snelheid klepjes kunnen laten uitlezen d.m.v. een lexus tester.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
tussen schakelen gaat eigenlijk wel goed,het is alleen als je beetje sportief rijdt in 4D dat ie zodra je gas minderd naar D gaat en dat voel ik ook in de aandrijving
ik vermoed eigenlijk dat het 't cardan is,teveel op z'n donder gehad misschien,V8 trekt er ook wel lekker aan natuurlijk..
oudere Maserati's hadden er ook last van,motor was eigenlijk te sterk voor de rest van de auto :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bestaat ook nog een mogelijkheid dat je differentieel(bevestigingspunten) speling heeft of iets kantelt bij snel optrekken. Volgens mij is daar nog wel ergens een topic over te vinden. Ik dacht ook nogal tricky om dat op de brug te 'checken'.

Zou je bijvoorbeeld toch je uitlaat aanpakken (deels eraf halen), dan is dat een uitgelezen moment om die bevestigingspunten te controleren/vervangen eventueel.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
is niet zo zeer bij snel optrekken maar altijd na afremmen op motor en dan is klein beetje gas genoeg voor de boenk,zou ophangpunt kunnen zijn maar dan moet ie wel heel slap zijn mijn idee maar we gaan 't zien binnenkort.