Verwijderd

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Rajeev, zonder grote en dus dure aanpassingen is dit niet mogelijk, zijn allemaal beetje broodje aap verhalen. Onder grote aanpassingen verstaan we dan het motorblok verwisselen voor een turbo motorblok.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Ik vind dit toch al weer raar, er staan geen vermogens bij dus weet je ook niet wat de winst is. Plus dat je om het resultaat op papier te krijgen ook nog 125 euro moet betalen voor een dyno run....

Ik zou zowiezo hier al niks kopen.

Op zich is met chip tunen wel wat te winnen maar niet veel, zeker niet met een ongeblazen benzine motor.

Go fast? Go turbo





gr. koen
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
438
19
18
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Topsnelheid
240
244.8
4.8
Acceleratie 0-100 km/h
7.2

als je in de specificaties kijkt van lexus zie je dat de hier als origineel opgegeven topsnelheid en acceleratie niet kloppen....de gs 300 loopt geen 240 ( max. iets van 225 )en de acceleratie gaat ook niet zo snel als hier beschreven...( ik dacht iets van 8,1 ofzo )
gr wilco
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

ik dacht iets van 8,1 ofzo

Idd, 8.2 seconden, 230km p/u max. Feitelijk geldt altijd; hoe meer zuurstof en brandstof in de cylinders, des te meer vermogen. Dat is tevens wat een turbo doet, de zuurstof onder druk inspuiten (dus meer zuurstof).

Betrekkelijke (weinig) winst valt te halen met het optimaliseren van je luchttoevoer (lage restrictie luchtfilters) naar je motor in combinatie met een (duur) uitlaatsysteem met lage restricties. De auto voelt dan hooguit wat levendiger aan, als je dat al merkt, want bij de GS is e.e.a. al redelijk goed geoptimaliseerd.

Hou je geld dus maar in je pocket of upgrade naar een 430 :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Eeen GS 300 is NIET begrensd op de ECU, alleen de GS430 is op 250 begrensd. Voor de LS is er software om de begrenzing uit de ECU te overbruggen en loopt dan 286 geijkte km per uur. Dus die 245 is ruim overdreven voor een GS300, zal inderdaad de afwijking van de teller zijn 245- 10% afwijking = +/- 220 km/h en dat is aannemelijker als topsnelheid voor een GS300.

Voor de rest heeft het helemaal GEEN nut om een atmosferische motor te "tunen" via de ECU, ook zoals Koen al schreef. Dus zonde van het geld, die 10 pk extra die je misschien krijgt merk je niet eens , als ze al 10 pk extra halen. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Een GS300 haalt op papier 230km/h

Chiptunen heeft zoals voorgaande zeggen weinig nut. M'n ouders hebben nog een Mitsubishi Galant V6. Deze heeft een andere aanzuigbuis + luchtfilter. Deze auto is wel gechiptuned. Kostte ?700,- voor deze auto aangezien aan de originele computers van Japanse auto's soms niets te prutsen valt. Er is bij deze auto dus een andere computer tussen gekomen

Merk je er veel van in het vermogen? nee, niet echt, maar je merk het wel. Maar voor het vermogen zou ik het niet doen. Er is ook een risico dat andere zaken in de war worden geschopt... zoals de schakelmomenten van je automaat.

Verbruik? ja, de eerder genoemde Mitsubishi rijd op iedere liter een kilometer verder. nu naar bijna een 100.000km heeft deze ingreep zich zelf wel al terug verdient. Maar je moet dus wel enige tijd met de auto willen doorrijden.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

De acceleratie volgens fabriek klopt niet. is ook echt 8.1 seconden.
De topsnelheid onder goede omstandigheden is bij mij 241-242 km. OP NAVI!!!
Ik heb ff gerekend en tegenwoordig rij ik met 195/50/17 zorgt net effe voor de wat hogere top :) iets lager op te brengen moment voor de motor en net iets zuiniger tijdens het cruisen.
De GS300 is wel begrensd want ik heb een keer van een daling in Duitsland geprobeerd de 260-270 te halen maar bij ongeveer 248-9 is de begrenzer duidelijk te te voelen. :(

Wat betreft het chippen ben ik het ook eens dat veilig chippen bijna geen extra vermogen geeft.
IK heb ook auto's gezien die het zeker niet slecht doen, alleen is dat niet helemaal veilig.
En wil er nog wel eens een pluimpje zwarte rook uit komen :D

Daarbij denk ik met een iets hogere compressie, korter inlaat traject en een goede ciptuning zeker wel 25-30 pk extra af te leveren is. Aangezien de 2JZ-ge pingelsensoren heeft kunnen we tot het uiterste van het uiterste gaan.
Kijk maar b.v naar de 1serie cup van bmw ook 3 liter motoren en zei doen ook aan softwaretuning i.c.m inlaat, uitlaat , brandstof en smering.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

En waar wil je die snelheid dan benutten in dit van camera's vergeven landje? Net weer geflitst met wel 6 km te hard. Snelheid werkt niet in dit land. Gister op en neer naar Den Haag, de Ketelbrug open, het duurde tot Almere voordat alles op de linkerbaan wakker was geworden en we weer 110 km/uur reden. Wat een kneuzen in dit land op de linkerbaan. :D
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Hoe wil je de compressie verhogen? En wat zou dat dan kosten? De JZ is dan wel een 'bulletproof' blok, maar met compressie verhogen alleen ben je er niet
Hogere compressie betekend ook de ontsteek timing veranderen en ga zo maar door..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Is een lachgas injectie (NOS) niet een prima idee? (aangezien we toch wat risico's nemen..) :D
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Compressie verhogen is niet zo moeilijk.

Kop beetje vlakken dunnere koppaking, natuurlijk gaan wij dan over tot octaan 99 en moet de ontsteking worden afgesteld maar als we toch aan het chippen zijn is het geen probleem.

Over waar kun je de snelheid kunt gebruiken, nou ja niet in de randstad maar daarbuiten valt het best wel mee.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Blijft een dure actie voor 20pk..
En te veel risico
Zou voor mij de moeite niet zijn.. Maar hoe goed is de ecu te tunen? Toyota staat er om bekend dat ze de ecu's nogal dicht hebben..


Ow.. 280km/u is haalbaar in de randstad hoor.. :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Lexus GS300 1998 Chiptuning

Op de juiste tijd ja, hahaha. Maar ik doe het liever niet meer met me beginnersrijbewijs... nog een paar maandjes dan ben ik als het goed is geen beginner meer