vincent

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hoi....

ben vincent kom uit rotterdam...
ben helemaal gek van auto,s. toen ik eindeluk mijn rijbewijs had. ben ik gelijk op zoek gegaan naar de auto die bij me past. na een alfa mercedes omega golf camaro. en een jaguar xj40. tenslote ben ik bij bmw gebleven heb er 3 gehad en vond ze geweldig. en wauw niks anders. toen mijn 520 de geest gaf moest ik weer op zoek. vond een mooie 535, ik er naar toe en een proefrit gemaakt vond hem geweldig. bij terugkomst van de proefrit moest ik even wachten dus liep ik door de showroom en zag ik deze ls400 staan. nauw moet ik wel zegen dat ik niks had met lexus. maar deze ls400 sprak me echt aan sterker nog was er verliefd op geworden. is echt een mooie auto zeker van de voorkant en zijkant had gevraagd of ik een proefrit kon maken was geen probleem toen was ik verkocht wat een wanzinige auto bmw is er niks bij. heb hem gelijk gekocht.

heb hem nu een maand en ik kan je nu al vertelen dat i nooit meer weg gaat. dat is zeker dit is de auto die ik zocht..helaas heb ik nu wel problemen
met de auto..... :twisted:

de auto heeft luchtvering, maar het probleem is dat i iedere ochtend doorzakt voor hij pomt wel weer op. maar ik heb het idee dat dat een keer fout gaat.

het 2 probleem is dat het motor lampje brand nu maar ik verder niks aan de auto merk kwa rijden. zit er echt mee.

het 3 probleem is de stuurbekrachtigingolie verdwijnt steets maar zie geen lekage bij de pomp.

wil niet naar lexus rotterdam want dat zijn gewoon klojos is er een goede adres waar ik heen kan vind lexus te duur voor een 17 jaar auto ik ga zoizo de meeste onderhoud zelf doen

nou sorrie voor het lange verhaal en alvast bedankt.............

groet....vin...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Vincent!

Welkom op het forum. De Lexus LS400, de auto waar het allemaal mee begon. De pionier van Lexus. Het blijft een geweldige auto.

Wanneer je dit forum rondkijkt, zie je een aantal bercihten van mensen die ook een LS400 rijden met gelijke klachten. Jelmer is een beetje "de" LS400 kenner van ons forum. Dus mocht dit topic geen antwoord geven op jouw vragen, dan kan je denk ik wel bij hem terecht.

In ieder geval veer succes! Je hebt echt een prachtige auto gekocht!
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Hoi gefeliciteerd met je aanwinst, helaas heb ik de mijne recent verkocht maar ik had dezelfde problemen. Dit zijn echt lexus kwalen!

Probleem 1- schokdempers hebben een luchtlekkage en deze zullen gewisseld moeten worden. Ik weet er 2 te koop die 30000km gereden hebben voor 300euro. Wilde ze eerst zelf kopen maar dat is niet meer nodig.Mocht je interesse hebben dan geef ik je graag het adres.

Probleem 2- misschien veroorzaakt door een olielekkage van de stuurbekrachtigingspomp op de dynamo (in het verleden?). Dit geeft soms "rare: storingen. Waarschijnlijk op te lossen door dit bij de dealer te laten resetten.

Probleem 3- Op de pomp zit een vacuumklepje welke defect raakt. Dit klepje zorgt ervoor dat het toerental niet zakt wanneer er aan het stuur gedraaid wordt bij stationair toerental. Klepje is totaal overbodig en moet je gewoon verwijderen en een bout indraaien. Ik gok dat wanneer jij je lexus start deze even rookt en daarna niet meer. Dit komt omdat de stuurbekrachtigingsolie door het klepje in het inlaatspruitstuk terecht komt.

Ik zie dat je in Rotterdam woont, zelf kom ik uit Rozenburg wat in de buurt ligt. Mocht je er niet uitkomen welk klepje ik bedoel dan moet je maar eens langs rijden dan wijs ik hem aan. Een passende bout hem ik ook voor je liggen aangezien deze een afwijkende schroefdraad heeft.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hey welkom, LS400 is super auto. Ik rijd zelfs 1 op 10 met dat vod. Zie ik niet veel 8 cilinders van deze jaren doen. Maat van me is ook helemaal BMW gek, die had ook zo'n 7 serie, is wel leuke auto ook. Maar ik heb liever Lexus

ik zie dat Tom al antwoord op je vragen heeft gegeven. Dat motorlampje kan ook meer betekenen, ga eerdaags even in me boek kijken voor je.

Later
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
bedankt

bedankt

hoi

hube bedankt voor je reactie..is zeker een gave auto, echt wat anders dan ik gewend ben.

hoi
tomls400 je bent mijn held. was even bang dat mijn droom de verkeerde kant op ging. ben zeker geintreseert in de vering, als je de adres voor me hebt graag bedankt.

wat ik vergeten was te vertelen was dat het motor lampje niet altijd brand. soms maar een paar dagen. gisteren weer maar 2 dagen. ik denk dat het inderdaad met de stuurbekrachtiging te maken heeft want als ik hem bij vul zie ik na 3a4 dagen plas onder de auto. en na een tijdje brand het lampje weer.

als je het niet erg vind om het te laten zien zou ik het tof vinden. heb aan auto,s gewerkt maar deze is echt vol gebouwd en kompleet anders dan ik gewend ben.

al met al ben heel blij met jullie snelle reactie. bedankt hube....en
tomls400. hoop nog snel van je te horen....

groet...........vin.... 8)
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hee jelmer

hee jelmer

hee

jelmer sorrie zag je reatie pas later. ja het lampje brand niet alltijd nu staat i weer uit. heel raar is meesstal maar een paar dagen en dan gaat i weer uit. als je het uit kan zoeken stel ik dat echt op prijs. bedankt....

ja bmw is leuk. maar lexus is voor mij de auto heeft echt alles wat ik zoek in een auto. comfore en power,, als dat nodig zou moeten zijn. die van mij rijd ook zo 1op10 echt geweldig mijn bmw deed dat niet. ben echt gek op mijn 400 hij gaat ook nooit meer weg..wil hem ook zo snel mogeluk weer 100 procent krijgen...

had trouwens nog een leuke site gevonden www.davinci-motorsports.com
heeft veel voor de ls400 en andre lexussen van is tot ls..zit in belgie..

nou bedankt jelmer voor je moeite hoop snel van je te horen....groet vin.....later.... 8)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Tom,

Ik zou jouw nummer via het prive berichten systeem sturen op deze site. voor je het weet hebben alle reclame bedrijven jouw 06 te pakken.
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Hallo Hube,

Bedankt voor je reactie, was ook de bedoeling om een PB te versturen.
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hee tomls400

hee tomls400

hee.

tomls400..had je bericht gehad zal je morgen even bel geven wouw je niet lastig valen in het weekend.... alvast mega bedankt ben er echt blij mee...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Maaruh, er ligt dus een plas ATF op de straat vanuit je stuurpomp!! 8O

Ik zou het zo snel mogelijk oplossen! anders kan hij je dynamo wel eens kortsluiten :!:

Dat lekken ga je denk ik trouwens niet oplossen door middel van de ACV klep te vervangen/dicht maken. De pomp zelf van een LS400 is tevens een zwakke schakel. Komt waarschijnlijk omdat er nogal aardig wat bekrachtiging gegeven wordt. Dus de pomp zelf kan ook lek zijn! kijk voor meer informatie voor het reviseren op:

www.lexLS.com

Voor echt veel Lexus (tunig)delen moet je op de volgende sites wezen:

www.lextreme.com
www.lextasy.com
www.l-tunedparts.com
www.wald.co.jp
www.bulletcars.com Deze maken een OEM-style compressor voor de LS400!

Verder kom je ook een hoop te weten over de LS400 door op www.clublexus.com rond te snuffelen

Tevens zou je ook een paar garage boeken op Ebay kunnen aanschaffen, ik heb ze ook, maakt het sleutelen een stuk makkelijker!

Verder ken ik bij jouw in de buurt geen garage die ervaring heeft met de LS400
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hee jelmer...

bedankt voor de moeite. ja der licht inderdaad een plas onder de auto, maar ik denk niet dat de stuurbekrachteging is. gezien de pomp geheel droog is, maar er licht wel zweet er iets onder maar niet echt schokendd
vandaar dat ik dacht dat het de klep zou kunnen zijn. ga samen met tomls400 er naar kijken als het niet helpt met afsluiten dan pak ik de pomp in zijn geheel aan,, bedankt voor de waarschuwing.. :)

bedankt voor de site,s 8) 8) 8) 8) erg cool precies wat ik zoek jelmer....


als je een goede garage kent, die de ls kent ben ik al blij vind ni erg om te rijden ga de meeste onder houd zelf doen. gaat meer om de elctronica ga die boeken zeker halen van ebay. moet gewoon wenen aan de auto want het is echt kompleet anders dan bmw. wat ik gewend ben. vandaar dat ik niet er gelijk in wil springen. nou bedankt voor je hulp jelmer hoop van je te horen...........later..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er zijn maar weinig mensen waarmee ik gesproken heb die ze onderhouden. Ik breng de mijne gewoon naar de USA cars garage waar ik altijd kom. Die heeft een stuk of twee GS300's in onderhoud, mijn LS400 is z'n eerste.

Ik ben ook bij iemand over de vloer geweest die LS400's in onderhoud heeft gehad, ook kleppen gestelt en dergelijke. Dat is Henk Mustert, hij is ook leraar. dit is z'n website: http://members.quicknet.nl/h.mustert/home.html
Die zelfde vent raadde ons toen ook aan (me buurman ook gek van LS400 :p) een GS te nemen aangezien die wat onderhoudsvriendelijker is

Is trouwens wel een hele tijd geleden dat ik bij die vent ben geweest, maar zover ik weet is het een tovenaar :lol: rijdt in een verotte 2002 hahaha

Maar ik denk dat je met een beetje monteur met veel ervaring een eind kom, aan een LS400 verder weinig elektronische problemen trouwens.
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hee jelmer....

bedankt voor de moeite. had in rotterdam al gezocht, maar kon niemand vinden waar ik een goed gevoel bij heb. had al een bedrijf gevonden fasttech... :D echt goede gasten. ziten alleen in eindhoven. ga ook alleen als het echt noodzakeluk is. ga de meeste onderhoud zelf doen. heb de auto goed bekeken en schijnt wel mee te valen. ben wel blij dat het met de electra goed zit. want daar blijf ik liever vanaf....

zit vanwege me werk 2weken in duitsland. maakte me zorgen om de rit daar naartoe met me lexus, maar daar was nergens voor nodig. de 400 deed het geweldig. :D :D :D :D ....keek helemaal van op toen ik zag dat ik 640km op een tank reed. en dat terwel ik niet rustig aan heb gedaan.... 8)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
mijn record is 730km, en toen zat er nog 10 liter in, en dat was ook niet overal even rustig :lol:
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
echt,,,,,, dat zal ik werschijnluk nooit halen, gezien ik me niet kan inhouden op een lege snelweg. had in duitsland ook konstand 230 gereden. ga nu wel proberen de 700 grens te halen....(proberen zal werschijnluk nooit luken, maar je weet maar nooit) :) :)
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Hallo Sonic,
Welkom op het forum,en gefeliciteerd met je Ls 400.
Ik zie dat je de juiste personen al hebt gevonden die je bij je probleempjes kunnen helpen.
Het zijn wel de 2 zwakke punten van een Ls ,de stuurbekrachtiging en de luchtvering.
Ik hoop dat je het snel opgelost krijgt.
Zelf heb ik nog niets aan mijn Ls hoeven te sleutelen ivb met storingen.
Behalve een nieuwe antennemast :?
Dus veel sleutel ervaring met de Ls heb ik nog niet.
Ik heb ook veel verschillende auto's gereden,maar dit is toch wel helemaal top!
Succes verder met je auto,en laat nog eens wat foto's zien als je die hebt.
Groetjes Gusmano Ls400 8)
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
hee gusmano...

bedankt voor je reachtie.... helaas gaat het niet zo goed met me ls400...
ben net terug van duitsland 3weken gewerkt daar, dus op en neer gereden. ging de eerste week vrij goed, zelfs de luchtvering deed het dagen goed, liep niet leeg. maar de laatste week maakte de motor harde tiken (klepen) moeten gesteld worden denk ik. aleen zo hard als dit heb ik nog nooit gehoord. en de motor liep heel rouw. is wel wat minder. gelukig.. starte duurt ook langer dan normaal. ben bang dat het daar ook een keer fout gaat. heb gehoort dat het een drama is om te maken. hoop dat het niet een zorg kindje word.

maar ondanks dit ben ik nog steed,s blij met hem. had alleen niet zoveel kosten verwacht. :x :x :x :x

zal zo snel mogeluk een foto plaatsen had me camara uit geleend....

nou groet......sonic
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik zou zo snel mogelijk klep speling laten nakijken als hij zo tikt ja. Je wil niet dat er een vluplaatje tussen uit dondert.

Lastig starten doet de mijne ook wel eens, dan krijgt de startmotor een flink oplawaai lijkt het. alles komt een keer goed

De auto's zijn vaak gewoon verwaarloosd door de vorige eigenaren die er niks mee hebben