volume instellingen per bron

daheddum

Nieuw hier
20 nov 2011
10
0
0
Ik heb sinds 2 dagen een CT BL met Navi. Helemaal top!! Toch zit ik met een klein puntje die ik niet in de manualen kan vinden: Het volumeverschil tussen radio en b.v. Bluetooth of USB is aanzienlijk. Als je geen navigatiesysteem hebt kun je het volume per bron vastleggen (b.v. 17 voor radio en 45 voor CD) als je dan wisselt van bron houd je min of meer hetzelfde volume. Ik heb deze functie in het HDD systeem nog niet gevonden waardoor ik me telkens rot schrik als ik van USB (lees Iphone) naar FM ga. Weet iemand hier een oplossing voor?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik denk dat je je volume eerst lager moet zetten als je van FM naar USB gaat bijvoorbeeld? Dat al geprobeerd?
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Dat is toch geen oplossing?

Ik heb ook een behoorlijk verschil gemerkt maar ik gebruik mijn Iphone niet zo vaak. In de vakantie heb ik wel is de Ipod aan de usb gehangen. Heb je al gekeken hoe hard je Iphone staat? Als ik de Ipod op z'n hardst zet wordt het een stuk minder. Verder heb ik in de uitgebreide handleiding ook nooit iets kunnen vinden over instellen van bronnen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misscien is het niet een oplossing in jouw ogen, maar een workaround... het werkt niet altijd.. ik heb hetzelfde probleem met me telefoon...
 

daheddum

Nieuw hier
20 nov 2011
10
0
0
Volume van de iphone kun je niet aanpassen in usb mode. het gekke is dat de optie bij de CT zonder navigatie en mn vorige auto (prius) wel beschikbaar is. Als je dan schakelt van usb naar FM wordt de laatste volume instelling van die bron onthouden.
 

rushhour

Nieuw hier
23 nov 2011
8
0
0
Ik heb even getest, en bij mij is geluidsnivo per geluidsbron. Dus als ik radio op 20 heb staan en bluetooth op 30 blijven ze ook daar op staan als ik schakel tussen deze twee.