Vraagje over de toereltalteller

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
Hallo mensen,

Ik heb laatst een proefrit gehad in een lexus is 220d 2006 en nu merk als ik de koppeling intrap gaat de toerentalteller helemaal naar naar nul, als ik de koppeling weer los laat en stationaire laat rijden klimt die weer naar de 1000 toeren. Is dat normaal? Bij mijn wagen (Bmw) als in mijn koppeling in trap gaat die naar 700 toeren en daar blijf die dan ook als die stationaire draait vandaar mijn vraag? Is dat gebruikelijk van de lexus?

Gr,
Jordan
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
hmm helemaal naar nul is best laag, ik rij zelf geen is220D, maar volgens mij zit lexus wel vrij laag in de toeren bij stationair, en een diesel zit meestal wel lager, is je bmw ook een diesel? Als ik je verhaal zo hoor zou ik zeggen dat de toeren worden afgelezen van na de koppeling, dus niet je motor toeren, maar je aandrijflijn. Hier heeft misschien een techneut wel verstand van :)
 

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
De meter komt mischien niet helemaal tegen de nul aan maar wel in de buurt, maar ik merk dat als die in zijn vrij staat dat de toerental wat naar boven gaat. Het is als of ze het stationaire iets hebben bij geschroefd omdat als je helemaal stilstaat gaat de toerental wat omhoog en daar blijft die dan wel netjes staan.

Gr,
jordan