Vragen: Audio informatie & Co?rdinaat format

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
Op een groot deel van mijn vragen heb ik al antwoorden kunnen vinden op het forum (24-uurs klokje, knipperlichten, eco-meter bij cruise-control, etc.).
Op twee vragen heb ik nog geen antwoord kunnen vinden;
- Ik heb mijn iPhone aangesloten op de USB-poort om als iPod te kunnen gebruiken. De audio functie geeft informatie over het nummer/artiest/album dat wordt getoond op het navigatiescherm. Na een korte tijd schakelt het systeem echter weg van dit scherm zodat je deze informatie niet continu kan blijven tonen. Ik weet niet zeker of dit ook bij de radio functie gebeurd.
Is dit normaal?

- Ik heb niet kunnen vinden of het mogelijk is om het formaat van de in te voeren co?rdinaten is te wijzigen?
De co?rdinaten invoer verwacht een DMS-formaat (N40 26?47? W79 58?36?) terwijl DM (N40 26.783 E79 58.600) in Europa het gangbare formaat is.
Enig idee of, en zo ja waar, dit is aan te passen? Heb de menu's doorgelopen maar helaas niet gevonden dus ik hoop dat ze het ergens ver weg hebben weggestopt.

Op kleine punten na bevalt de auto verder erg goed. :)
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Hi Sprenger,

Bij alle muziekbronnen keert het scherm na een bepaalde tijd weer terug in de map/navigatie-stand.
Vrij vervelend als je wil zien welke track afspeelt.
Bij het luisteren naar een Radiostation vindt ik het nog veel lastiger, want ik gebruik de RDS info altijd om de flitsers in de gaten te houden. (De extra informatie via RT Radio text is geheel niet beschikbaar).

Vreemd genoeg verdwijnt het scherm niet als je de informatie mbt energie-verdeling hebt geselecteerd.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Je kunt voorkomen dat het scherm steeds terugkeert naar de navigatie-stand.
Ga via het menu naar "Instellen" --> "Algemeen" en zet "Automatisch verbergen" op "Uit" (zie ook blz. 315 van de handleiding voor het navigatiesysteem).
 

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
Bedankt voor de reactie PeterA! Blijkbaar toch iets gemist in de handleiding :)

Toevallig ook enig idee over het instellen van co?rdinaat vorm?
 

Pat

Hoort erbij
13 dec 2011
40
0
0
THNX PeterA :rulez: ... ik switch liever zelf dan dat 't automatisch gaat ... ik ga het proberen :D
 

Bacchus

Nieuw hier
19 feb 2012
24
0
0
Sprenger zei:
- Ik heb niet kunnen vinden of het mogelijk is om het formaat van de in te voeren co?rdinaten is te wijzigen?
De co?rdinaten invoer verwacht een DMS-formaat (N40 26?47? W79 58?36?) terwijl DM (N40 26.783 E79 58.600) in Europa het gangbare formaat is.
Enig idee of, en zo ja waar, dit is aan te passen? Heb de menu's doorgelopen maar helaas niet gevonden dus ik hoop dat ze het ergens ver weg hebben weggestopt.
Mijn Corolla had een oudere versie van dit navigatiesysteem, daar kon je dat in het configuratiemenu instellen. Ik kan het in het systeem van de CT-200h echter ook niet vinden, beetje jammer. Je kan het uit je hoofd ook aardig benaderen of desnoods met een zakjap exact uitrekenen: 0,783 * 60 = 47.
 

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
Inderdaad jammer maar hoogstens een ongemak. Ik heb een app op mijn telefoon waarmee ik coordinaten kan omzetten. Het zou makkelijker zijn als ze direct ingevoerd kunnen worden. Wellicht in een volgende update..
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Omdat Lexus bij de dashboardklok stug volhardt in een 12-uurs notatie, denk ik dat ook de notatie van de co?rdinaten alleen zijn afgestemd op de Amerikaanse markt. Misschien dat men dit inderdaad ooit in een update zal wijzigen, als de afzet in Europa belangrijker wordt. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tis een wilde gok, maar wellicht dat de dealer hierin nog iets kan aanpassen via hun settings/diagnosetool. Dat zou je bij gelegenheid eens kunnen informeren.
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
PeterA zei:
Je kunt voorkomen dat het scherm steeds terugkeert naar de navigatie-stand.
Ga via het menu naar "Instellen" --> "Algemeen" en zet "Automatisch verbergen" op "Uit" (zie ook blz. 315 van de handleiding voor het navigatiesysteem).

Ik heb het getest. De instelling heet "Automatische Schermverandering".
Geweldig joh, ik kan nu alle flitsers checken en daarna zelf het navigatiescherm selecteren.
You made my day :rulez:
 

Bijlagen

  • Purmerend-20120219-00202.jpg
    Purmerend-20120219-00202.jpg
    477,4 KB · Weergaven: 34

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
Werkt inderdaad prima!
Zal volgende week als ik mijn 'one-week-call' krijg eens vragen of er iets vanuit de dealer valt in te stellen wat betreft de coordinaten..

Nog een andere vraag die mij te beginnen schiet nu ik net uit stap:
Als ik zeg 'Walk me home / Follow me home', enig idee hoe dat valt in te stellen? Heb wel een exterieur verlichting instelling gevonden maar wanneer ik mijn portier open doen stopt de verlichting. Nou kan het toeval zijn dat de ingestelde tijd precies overeen kwam met het indrukken van de powerknop en het openen van mijn deur?
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Sprenger zei:
Werkt inderdaad prima!
Zal volgende week als ik mijn 'one-week-call' krijg eens vragen of er iets vanuit de dealer valt in te stellen wat betreft de coordinaten..
...........
Als ik jou was zou ik vragen of je ook straatnamen en huisnummers kan ingeven, lijkt me veel handiger dan coordinaten...
Ik bedoel; zeg nou zelf of je nu zegt "ik ga even naar 5313"07'66N00634"04'42E" of "ik ga even naar de Grote Markt in Groningen"....
 

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
micdee zei:
Sprenger zei:
Werkt inderdaad prima!
Zal volgende week als ik mijn 'one-week-call' krijg eens vragen of er iets vanuit de dealer valt in te stellen wat betreft de coordinaten..
...........
Als ik jou was zou ik vragen of je ook straatnamen en huisnummers kan ingeven, lijkt me veel handiger dan coordinaten...
Ik bedoel; zeg nou zelf of je nu zegt "ik ga even naar 5313"07'66N00634"04'42E" of "ik ga even naar de Grote Markt in Groningen"....

Straatnamen en huisnummers zijn uiteraard ook beschikbaar als invoermogelijkheid. :)