Waar plaatsen jullie de parrot handsfree set?

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik ben van plan om een Parrot in te bouwen.

Het gaat om en parrot 6100

new_parrot_mk6100_03.jpg


Zoals op de afbeelding te zien is bestaat deze set uit 2 onderdelen die geplaatst moeten worden.

1. de afstandsbediening (draadloos)
2. Display met ingebouwde microfoon (hier loopt wel een draad naar de centrale parrot box)

Ik heb dus 2 problemen (lees uitdagingen)

Waar positioneer ik de afstandsbediening? het zou eenvoudig moeten zijn omdat deze draadloos is en overal op kan plakken, echter kan ik niet echt een handige plek bedenken. Eventueel kan ik hem ook aan de binnenkant van het stuurwiel plaatsen, maar mijn gevoel zegt dat dat er niet uit ziet (ook door de band om het stuurwiel).

Het display is nog lastiger, ik zat te denken eventueel aan de achterkant van het grote dashboard vak midden boven de ventilatieroosters (de kabel tussen de naad naar beneden)

PS: mijn auto is uitgevoerd met de stoelverwarming dus op de plek van de schakelaars kan het niet...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
ik heb het display op de middenconsole, direct achter de versnellingspook. Hierdoor ook geen AB nodig (ik heb een ander type, de Parrot 3100).
In een IS220D.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik heb even gekeken naar de mogelijkheid van het plaatsen aan de linker kant van het stuur op het dashboard, echter kan dit dan alleen tussen de klokken en het ventilatie rooster en dan valt het scherm achter het stuurwiel.

Dit is ook het geval meteen rechts van de klokken (tussen de ventilatieroosters in het midden, en de meters)

Achter de versnellingspook ik geen optie omdat daar direct de asbak en sigaretten aansteker zit.

Ik zal eens uitzoeken hoe ver het scherm (met de ingebouwde microfoon) mag zitten (i.v.m. het opvangen van het geluid)

Anders moet ik toch een ander model met los scherm en losse microfoon hebben....

Bedankt zover!
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
ik heb de parrot mki9100 en heb de afstandbediening in de asbak en de display in het dashboard kastje (ergens rechts bovenin).
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Ik denk dat ik dan voor een ander type parrot ga, met enkel een adstands bediening, deze is dan draadloos in de asbak te monteren (dus geen gaatjes of kabels).

De microfoon moet ik dan langs de stijl van het raam zien te leggen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb op het ventilatie rooster een telefoonhouder speciaal voor mijn telefoon (HTC Desire Z), dus bel informatie of mijn telefoonboek kan ik dan op mijn telefoon display bekijken.
 

Brian

Hoort erbij
17 nov 2010
43
0
0
Ik heb zelf mijn parrot naast het knopje van de TRC geplaats , vond de locatie zelf wel prettig beetje uit het zicht ook . En de microfoon zit bij mij naast de binnen verlichting dus lekker in het midden voor als mij vrouwtje wil mee praten met het gesprek :O . Ik ben erg tevereden met beide locatie's .
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb een carkit met alleen een scherm en mic. Scherm zit in het dash kastje en de mic in de hemel bij de leeslampjes. Omdat ik het schermpje niet opvallend in het interieur wou hebben heb ik 'm in het dash. kastje geplaatst, ik heb nu m'n tel rechts naast m'n radio in een houder. Dit vond ik mooier omdat de carkit niet bij de dash (verlichting) kleuren past en m'n tel wel.



gr. koen