Waar vind ik een technieker die de Lexus LS430 door en door kent?

H_Amri

Nieuw hier
8 mrt 2023
15
29
13
Ik ben op zoek naar iemand die de Lexus LS430 goed kent en voor mij kan onderhouden.
Het maakt me niet zo heel veel uit, mag in België (afkomstig uit Maasmechelen) maar ook in Nederland zijn.

Iemand een tip / adresje :)

Alvast bedankt!
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo, ja het bekende antwoord...je koopt zo'n mooie dikke auto en dan zoek je een beunhaas...niet doen deze auto zit vol elektronica en zeer veel geavanceerde techniek...echt gewoon een dealer...onderhoud valt best mee...je kunt zo'n auto betalen dus ook 1 x per jaar het onderhoud denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
622
93
Naast de officiele dealers zijn er een paar bedrijven die terecht of onterecht claimen er ook goed van op de hoogte te zijn. Bij mijn weten werd de laatste LS 430 afgeleverd in 2006, dus inmiddels al 17 jaar geleden. Dat betekent waarschijnlijk dat er niet zo veel monteurs meer actief zijn die daar destijds veel mee gewerkt hebben en daar allerlei ervaring aan over hebben gehouden. Voor regulier onderhoud maakt dat niet zo veel uit, maar voor bijzondere storingen mogelijk wel. En als er iets vervangen moet worden, is het de vraag of daar nog aan te komen is.

Uit de vraag krijg ik overigens niet de indruk dat de eigenaar op zoek is naar een "beunhaas", maar meer naar een "vakman met ervaring". Die kun je ook in een niet-merkgebonden onderhoudsbedrijf aantreffen. De kans daarop zou zelfs wat groter kunnen zijn omdat ze daar gewend zijn te werken aan allerlei merken waarbij de behoefte aan creatieve, eerst zelf nadenkende, monteurs groter is dan in een dealeromgeving waar alleen relatief nieuwe auto's worden onderhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en IS-F kuiken

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Ja romke, ik snap hem wel....maar je koopt zo'n auto en dan wil je het onderhoud laten doen door iemand die de auto door en door kent...dan kom je gewoon bij de dealer ...die kan aan onderdelen komen en bied garantie op de reparaties....ik zou het in ieder geval niet door zo'n adresje laten doen....misschien komt het ook dat ik daar een slechte ervaring mee heb....klinkt mij gewoon niet goed in de oren...sry maar dan ben ik een rare denk ik.
 

H_Amri

Nieuw hier
8 mrt 2023
15
29
13
Hallo, ja het bekende antwoord...je koopt zo'n mooie dikke auto en dan zoek je een beunhaas...niet doen deze auto zit vol elektronica en zeer veel geavanceerde techniek...echt gewoon een dealer...onderhoud valt best mee...je kunt zo'n auto betalen dus ook 1 x per jaar het onderhoud denk ik.
Hey Rene,

Gaat me niet om de centen, het is een wagen op bedrijf.

Ik ben de wagen op punt aan het zetten als een demowagen met allemaal Lexus onderdelen en heb bij de dealer geïnformeerd en daar gaven ze gewoon eerlijk toe dat geen van hun techniekers ervaring had met dit model wagen, vandaar mijn vraag.

Ik zoek een type a la Car Care Nut :)

Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
ik zoek een type a la Car Care Nut :)

Thanks!
De LS is een superzeldzame wagen, zeker de 430. Ik zou gewoon bellen naar een dealer in de buurt en vragen of ze er ervaring mee hebben, dan maak je de meeste kans. Standaard onderhoud kan iedere garage, zelfs ik met m'n twee linker handen. (Helaas ben ik nogal lui dus besteed ik dit soort dingen uit.)
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Oke, zal het wel niet helemaal snappen....maar word het een soort show auto...en dat ze hem niet kunnen onderhouden??? Raar ik ken iemand hier die rijd al 20 jaar lexus en heeft zelfs een lexus ls400 gehad...werd hier gewoon onderhouden door de dealer hier hij rijd nu een ls460 uit italie..word gewoonbij de dealer hier onderhouden..en de lexus ls400 is nog ouder....je aanvallen is het laatste wat ik wil....vind het alleen zo raar...ls430 werd namelijk gewoon verkocht hier in Nederland. Tot 2006...dus dan zeg ik ik onderhouden bij louwman groningen...monteur daar 35 jaar indienst en mijn vaste monteur
 
Laatst bewerkt:

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
296
170
43
Lexus Breda heeft een monteur in dienst die er al zeker 20 jaar werkt. Wellicht dat die nog wat uit die tijd weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: H_Amri

H_Amri

Nieuw hier
8 mrt 2023
15
29
13
Lexus Breda heeft een monteur in dienst die er al zeker 20 jaar werkt. Wellicht dat die nog wat uit die tijd weet.
Merci, het lijkt op het eerste zicht zo dat er niet meteen een gekende Car Care Nut type is die bekend is op het forum en werkt in BE of NL :)
Ik start in de zomervakantie dan eens met een toer langs de dealers :D
 

H_Amri

Nieuw hier
8 mrt 2023
15
29
13
Oke, zal het wel niet helemaal snappen....maar word het een soort show auto...en dat ze hem niet kunnen onderhouden??? Raar ik ken iemand hier die rijd al 20 jaar lexus en heeft zelfs een lexus ls400 gehad...werd hier gewoon onderhouden door de dealer hier hij rijd nu een ls460 uit italie..word gewoonbij de dealer hier onderhouden..en de lexus ls400 is nog ouder....je aanvallen is het laatste wat ik wil....vind het alleen zo raar...ls430 werd namelijk gewoon verkocht hier in Nederland. Tot 2006...dus dan zeg ik ik onderhouden bij louwman groningen...monteur daar 35 jaar indienst en mijn vaste monteur

En dat is het soort informatie dat ik zoek:
"Louwman Groningen...monteur daar 35 jaar in dienst en mijn vaste monteur"
Ik woon zelf in Maasmechelen België dus als er medeforummers zijn die wat dichter bij huis zo'n monteurs weten, dan hoor ik het graag.
Merci!
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
En dat is het soort informatie dat ik zoek:
"Louwman Groningen...monteur daar 35 jaar in dienst en mijn vaste monteur"
Ik woon zelf in Maasmechelen België dus als er medeforummers zijn die wat dichter bij huis zo'n monteurs weten, dan hoor ik het graag.
Merci!
Prima geen probleem, hoop dat je vind wat je zoekt...😁