Waarom heeft Lexus geen stationwagon?

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Dus ik ben een looser duidelijk πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ large.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Als ik zo eens naar het wagenpark van mijn directe collega's kijk (die overigens geen van allen werk-kilometers maken, dus geen lease), dan zit daar een opvallend arsenaal aan stations tussen...(vooral A4, Octavia, Superb, A6, Avensis, V40 en V60 zijn rijkelijk vertegenwoordigd) die 45 weken per jaar enkel de bestuurder en zijn laptop vervoeren. En als ik ze dan vraag waarom ze een station rijden, dan hoor je gek genoeg toch weer 'de ruimte' genoemd worden. Waarschijnlijk doelen ze dan op die twee (drie, vier?) vakantieweken per jaar...
In mijn optiek zijn veel stations dan ook (wat ik noem) meer "LifeStyle-stations". En ja, sommige zijn best mooi, maar lang niet altijd praktischer of ruimer (denk aan een V40 en V60 bijvoorbeeld).
Het grootste 'nadeel' van een station voor mij persoonlijk, is dat tegenwoordig vrijwel iedereen in een station rijdt. Daarnaast zijn ze veelal ook niet zo stil vanwege het bij het interieur aangeknoopte volume van de bagageruimte.
Gek genoeg weten al mijn collega's, zelfs de vrouwelijke;), van wie 'die zwarte Lexus' is. Wellicht omdat ik daarmee niet verdrink in de grijze stationmassa. Alles bij elkaar vormt dit voor mij juist ??n van de redenen om te kiezen voor een Lexus. Daarmee loop je dit 'risico' niet, want er bestaan geen stations (meer) van dit merk. Zonder offence aan de SportCross-rijders roep ik:. GELUKKIG!

Maar toegegeven: Toen ik de aanschaf van mijn IS250 overwoog, hikte ik wel tegen het feit aan dat de achterbank niet eens neergeklapt kon worden...Hmmm...Tsja...:brr:
Nu, na ruim twee en een half jaar, kan ik melden dat ik die neerklapbare achterbank tot mijn eigen verrassing nog niet ??n keer gemist heb. :D

Moraal: Er valt beter te leven met een sedan dan je buurman of collega zou verwachten :sneaky::p.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Stationwagens waren meer voor vertegenwoordigers die spullen aan de man moesten brengen tegenwoordig rijden ze in een SUV, ik zie liever dat Lexus met een SUV komt onder de NX en in de prijsklasse van de CT200h .
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ik mis regelmatig de niet-neerklapbare-achterbank :(

Alhoewel het vaak ook reden is om bij IKEA iets n?et te kopen :p

Ben van jong af aan al fan van BMW touring modellen zoals de 2000 tii Touring, een echte Golf gti killer.
Wellicht is het merendeel dit soort stationmodellen uit het oog verloren, barbaren...
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik heb mijn SportCross niet gekocht omdat ik ruimte nodig heb.
Ik vervoer namelijk niks behalve mijzelf van a naar b.
Ik vind het gewoon een mooie wagen met mooie lijnen.
Verder is de 3.0 L 2JZ-GE natuurlijk ook doorslaggevend geweest.
Trouwens als ik iets zou willen vervoeren kom ik mijn wijk niet meer in met al die drempels.
 
Laatst bewerkt:

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Als je kinderen hebt is een station misschien het overwegen waard, maar daarvoor zou ik zelfs nog 3x nadenken.
Ik vind dat een goede sedan ook nog genoeg plek achterin heeft.

En inderdaad zijn er wel zat hele dikke stations verkrijgbaar.
Zo'n oude Volvo V70R ofzo, lijkt me een prima strepentrekker :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er zijn meerdere fabrikanten die geen brood meer zien in stations (en afname ervan binnen europese markt). De station opvolgers van bv Jaguar worden allemaal SUVs.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Dus ik ben een looser duidelijk πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚




ik bedoel daarmee al die modellen die ooit sedan waren en door een achterklep en verlengde ramen achterin ineens een station zijn geworden
de naam bij lexus zegt het al sportcross dus geen echte stationwagen in de alledaagse wereld
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Diiikkkk! Alleen de doorlopende achterlichtbalk is net iets te pauper, maar voor de rest jammie.
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
hellaas geen concept tekening van lexus maar van een photoshopper die verwacht dat als lexus een sportcross zou maken van de IS350 hij er zo uit zou gaan zien. lexus zelf heeft echter aangegeven niet de intentie te hebben om een sportcross te gaan produceren op basis van de IS