Wat zijn dit voor een knopjes?

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Weet iemand waar deze knopjes voor dienen?
 

Bijlagen

  • knopjes.jpg
    knopjes.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 46

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit is zover ik weet niet origineel, staat ook niet in de owners manual.
Misschien ex gas?



gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Het zijn druktoetsen. Heb hem net ff eraf gehaald en er komen 2 draden uit. En ze lijken te zijn aangesloten.
Op een gegeven moment blijven de draden steken.

Verder nog iets vreemds.

Bij volgens mij alle IS'en 200/300 kunnen de spiegels ingeklapt worden zodra je het contact uitzet. Toch?
Ik kan het zelfs tijdens het rijden en kan het niet via het contact. (1 van de vorige eigenaren :X ) Hoe lopen bij jullie de kabels? Zeg maar onder de schakelaartjes?
Bij mij zat er ook nog een relais vast gesoldeerd aan tja, eigenlijk niks. Beetje vaag.

Graag een foto van de bekabeling onder de raamschakelaars/spiegelbediening.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
je spiegels kan je inklappen vanaf acc stand contact, dus als de sleutel eruit is kan je niet meer klappen. Verder is het normaal dat je ook tijdens het rijden kan klappen. Dat hoort.

Dat relais waar je het over hebt zal wel iets met de schakelaars te maken hebben, als je de schakelaars bedien kan je dan wel met contact uit je spiegels inklappen?





gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Het relais zat aan niks vast, alleen 4 draden, aan de NC contacten, dus die heb ik verwijderd.
Owkee, dus je spiegels gaan niet automatisch in als je het contact uitzet?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Nee dit is niet gebruikelijk. Er zijn wel een paar forum gebruikers (waaronder ik) die dit mogelijk gaan (proberen te) maken.
Wel zo handig, contact uit, spiegels in en snaveltjes toe ;)

Ik begrijp je niet, 4 draden zaten aangesloten op de NC? Wat is NC? en zaten de 4 draden op 1 draad aangesloten?




gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hoeft niet automatisch! ik heb er een drukknop voor in de bestuurdersportier dus ik kan zelf bepalen wanneer ik de spiegels in en uitklap.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja het is maar wat je wenst, ik vind het ook leuk om de auto naar mijn eigen hand te zetten.
Die knop zit er altijd op als je elec klap spiegels heb maar ik vergeet deze nog wel eens in te drukken....



gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Nou op het relais zitten een aantal contacten, die bekrachtigd worden of juist niet bekrachtigd worden.
Er zijn twee verschillende contacten, NC (Normally Closed) en NO (Normally Open).

In mijn geval waren twee draden doorgeknipt en aan twee NC contacten gesoldeerd, waardoor ze dus continu aangestuurd werden. Omdat er geen stuursignaal op het relais zat.

Dus de draden heb ik weer gewoon vast gemaakt aan elkaar en het relais verwijderd.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
O ja dat is wel heeeel vaag.... gevalletje :smerig:

Ik vraag me af wat er geprobeerd is te realiseren... Daar moet haast nog wel iets aan gezeten hebben. Anyway, die heb je in ieder geval al weg.


Maar die knopjes, ik denk dat we zo niet gaan raden wat het is. Als je het wil weten zal je de draden moeten volgen.
(ik heb wel ineens de heldere ingeving dat het misschien stoelverwarming is?)



gr. koen
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Als het binnenkort droog weer word in het weekend zal ik ze eens gaan volgen, ben benieuwd. Hmmm. Komt vast weer uit op niks. We zullen zien.

Lett you know, when i know.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
als je de spiegels inklapt voordat je uitstapt klap je ze in draaid de sleutel om en druk nog een keer op op het spiegel knopje zet hem weer op ontakt en je spiegels gaan vanzelf uit :p
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
jahh dat klopt, hahaha, dude, maar het mooiste zou zijn als je het knopje continu ingedrukt laat. En de spiegels AUTOMATISCH, inklappen als je de sleutel eruit pakt. En ook weer AuToMaTiScH uitklappen als je de 6-inline start.
:D :D :D
 

darkoiler

Nieuw hier
17 jul 2011
9
0
0
Hallo,

ik heb me zojuist aangemeld op deze site,
ik heb zelf een lexus is200

zulke knopjes of wat het ook precies mag zijn heb ik vaker gezien,
het lijkt er op of de vorige eigenaar een startonderbreker eringebouwd heeft
waar je eerst met een sleuteltje( met 2 metalen bolletjes op het uiteinde )
op de knopjes moet drukken.


mvg

Martijn