we leven nog

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hallo lotgenoten,
na lange tijd weer een levensteken van RedBaron. De IS300 Sportcross is inderdaad kort na aankoop voorzien van
LPGinstallatie,want hij zoop me arm. Laten doen bij AGS in Geel(Belgie) en ben zeer tevreden. keurig geinstalleerd
met 63 liter ringtank en een door AGS ontwikeld valve-caresysteem, dat bij elke injectieslag een nauwkeurig afgemeten hoeveelheid additief per injecor mee inspuit. Dit is uiteraard een enorme verbetering ten opzichte van de druppelsystemen, waarvan je nooit weet hoeveel additief er vrijkomt en bij welke cylinder het beland. Speciaal prijsje geregeld want ik breng ook de IS 200 van mijn dochter en mijn chef monteur gaat er met zijn Saab turbo naar toe. De eigenaar van AGS weet waar hij over praat en binnen het bedrijf worden de eigen verbeteringen en innovaties ontwikkeld. Een aanrader.
Mijn IS300 had bij aankoop 148000km gelopen . Uit de papieren bleek al eerder een LPG tank geinstalleerd te zijn geweest,maar de 2e eigenaar had deze uitgebouwd...Heb zekerheidshalve de riem laten vervangen en ook de klepspelingen laten controleren bij een bevriende collega die een Toyota garage runt.De spelingen waren nog verrassend goed, want volgens mij waren de kleppen nog nooit gesteld en er was toch dik 70000 km op LPG gereden. Ik vond de onderdelen belachelijk goedkoop en ook het arbeidsloon viel 100 procent mee. Voor dat geld ga ik zelf niet klooien.
Voor de rest is het ding ook perfekt en ik krijg steeds weer een dikke smile on the old face als ik er in stap.
Inmiddels sind maart 18000 km gereden,waaronder een trip naar Berlijn. Heb op de Duitse autobahn een heel kliekje
BMWs,Golf GTIs etc het snot voor de ogen gereden. Het leuke is, dat in Duitsland geen hond een Lexus kent en de verbaasde blikken als je ze zoek rijdt zijn goud waard. De Lexus liep op zijn teller dik voorbij de 260 en gaf geen krimp. Bij die snelheden zet ik hem wel even op benzine. Met de cruisecontrol op 180 rijd ik op LPG.
Heb met de 300 wel een pechperiode gehad met blikschade; eerst in februari een vrachtwagen die ijsblokken verloor vanaf zijn dekzeil, 5 lichte deukjes in het dak, die gelukkig piekfijn konden worden verwijderd met zuignappen.dagdeuksysteem, vervolgens mijn dochter(ook met de 300); rechter-voorscherm,velg en bumper.
Daarna mijn vrouw op de trekhaak van een meisje dat net haar rijbewijs had en per ongeluk de rem intrapte in plaats van de koppeling; weer en nieuwe voorbumper, En 2 weken terug een pipo die zat te bellen en links van de weg terecht kwam; weer een voorbumper(gelukkig zijn ze goedkoop).
De IS 200 sportcross van mijn dochter kocht ik met 57000 km op de teller.
De auto is in museumstaat, zo mooi!! Staat nu op 61000 km, want mijn dochter durft er na de deuk in de 300 nauwelijks nog in te rijden.Als ze niet over die schroom heen kan stappen overweeg ik deze weer te verkopen.
Maar deze auto mag alleen naar een echte liefhebber. Er kan een wat oudere/IS 200 SC met meer kilometers op worden ingeruild, want ik wil dat ze wel in in fatsoenlijke en veilige auto zit.
Dat was het weer zo'n beetje. Op 5/6/7/ oktober en derde weekend van oktober nog races en dan hoop ik weer wat meer tijd te hebben voor het forum. Groeten, RedBaron.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
leden in mijn regio

leden in mijn regio

Hallo lotgenoten,
bedankt voor de reacties. Even een paar dingetjes; het is misschien wel leuk om regelmatig eens wat leden uit Limburg en omgeving te ontmoeten. Ik zit in Belgie vlakbij Maastricht, dus ook Belgische leden mogen zich aangesproken voelen. Elkaars autos bekijken en/of rijden, samen sleutelen of tips uitwisselen, beetje adressenboekje doorfietsen om contacten uit te breiden etc. Omdat ik zelf een garage run-zij het alleen voor klassieke race,rallye, en sportwagens, heb ik natuurlijk aardig wat connecties en ik vind het prima als andere autoliefhebbers daar voordeel van kunnen hebben, maar je bent natuurlijk nooit te oud om nog wat bij te leren en ook daarom vind ik het leuk om met andere autogekken op te trekken. Ben aan het nadenken over 18 of 19 inchers voor de 300, maar ben bang dat het dan een stugge rammelbak wordt. Of valt dat wel mee? Even iets anders: door de Belgische belastingmaatregelen wordt het rijden van een auto met veel PKs en hoge uitstoot fors zwaarder belast; ook de maatregelen voor autos op kosten van de zaak zijn draconisch. Gevolg is dat veel interessante autos op de Belgische markt komen, waar geen Belg zich voor meldt. Voor mijn IS 300 .van 2003 moest ik dik 1700 euro betalen aan inschrijvingstaks/wegenbelasting.
De inschrijvingstaks oftewel belasting op inverkeerstelling (BIV) is zoiets als de Nederlandse BPM.
Alleen betaal je in NL de BPM 1 keer op de nieuwe auto. In Belgie wordt bij elke verkoop opnieuw BIV opgelegd aan de nieuwe koper, berekeningsbasis is het vermogen in KW en de uitstoot en het bedrag bouwt best langzaam af. Pas als de auto richting twaalf jaar gaat daalt deze belasting fors; al wordt dit dan weer steeds meer teniet gedaan door de extra heffing op uistoot. In eerste instantie moest ik zelfs 2700 euro aftikken, maar gelukkig was de vorige eigenaar van mijn auto zo slim geweest om bij Lexus een certificaat te regelen, waarin Lexus bevestigt dat mijn auto geen 156 maar 154 KW heeft. Dit scheelde dus 1000 euro.
Door deze effecten zijn de inwoners van Belgie niet happig op autos met veel PKs, want de exorbitante verzekeringspremie komt er ook nog bij. Dus beste Nederlanders> houdt de belgische autosites in de gaten als u
een leuke snelle auto zoekt. Voorbeeld? Jag XK8 47000 km(!!!) 2002; 9700 euro. IS300 SC 1e eigenaar,loaded,145000km, in ongelooflijk mooie staat, vrpr 5000 ;neem je waarschijnlijk voor 4000 mee.Als ik dan de prijzen op nederlandse sites zie, en zeker bij dealers, dan zitten we hier onder de helft van de NL vraagprijzen.
Nog even wat anders; voor degenen onder jullie die echt benzine in het bloed hebben: je bent altijd welkom in mijn werkplaats of ln onze racetruck. Check mijn site van de garage of het raceteam voor racedata of neem gewoon contact met mij op. Groeten, Jo Willems. PS zag laatst op een amerikaanse site een IS 300 met O kilometers te koop aangeboden.....
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: leden in mijn regio

Vergeet niet dat 30-40% meer betalen voor dezelfde wagen, dus die bedragen die je noemt schrikken wij niet zo van ;)

Maar als dat eerder anders, minder was, is dat uiteraard niet leuk!
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Re: leden in mijn regio

Net even je site gekeken, ziet er goed uit! wel fijn om een eigen garage te hebben, altijd handig met sleutelen!
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Re: leden in mijn regio

redbaron zei:
Hallo lotgenoten,
Ben aan het nadenken over 18 of 19 inchers voor de 300, maar ben bang dat het dan een stugge rammelbak wordt. Of valt dat wel mee?

maar gelukkig was de vorige eigenaar van mijn auto zo slim geweest om bij Lexus een certificaat te regelen, waarin Lexus bevestigt dat mijn auto geen 156 maar 154 KW heeft. Dit scheelde dus 1000 euro.
...


IK had 19" op mijn IS300SC, uiteraard reed hij wat harder, maar al bij al viel dat echt wel best mee.

Als ik mij niet vergis wordt een IS300 in Belg?e altijd ge "d?-chipt" naar 154kw. Mijn IS300 was ook zo, de chip van TTE lag wel gewoon los en was niet aangesloten ;)

Heb je foto's van jouw IS ?
De mijne kan je zien in mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=14&t=420