Hallo lotgenoten,
na lange tijd weer een levensteken van RedBaron. De IS300 Sportcross is inderdaad kort na aankoop voorzien van
LPGinstallatie,want hij zoop me arm. Laten doen bij AGS in Geel(Belgie) en ben zeer tevreden. keurig geinstalleerd
met 63 liter ringtank en een door AGS ontwikeld valve-caresysteem, dat bij elke injectieslag een nauwkeurig afgemeten hoeveelheid additief per injecor mee inspuit. Dit is uiteraard een enorme verbetering ten opzichte van de druppelsystemen, waarvan je nooit weet hoeveel additief er vrijkomt en bij welke cylinder het beland. Speciaal prijsje geregeld want ik breng ook de IS 200 van mijn dochter en mijn chef monteur gaat er met zijn Saab turbo naar toe. De eigenaar van AGS weet waar hij over praat en binnen het bedrijf worden de eigen verbeteringen en innovaties ontwikkeld. Een aanrader.
Mijn IS300 had bij aankoop 148000km gelopen . Uit de papieren bleek al eerder een LPG tank geinstalleerd te zijn geweest,maar de 2e eigenaar had deze uitgebouwd...Heb zekerheidshalve de riem laten vervangen en ook de klepspelingen laten controleren bij een bevriende collega die een Toyota garage runt.De spelingen waren nog verrassend goed, want volgens mij waren de kleppen nog nooit gesteld en er was toch dik 70000 km op LPG gereden. Ik vond de onderdelen belachelijk goedkoop en ook het arbeidsloon viel 100 procent mee. Voor dat geld ga ik zelf niet klooien.
Voor de rest is het ding ook perfekt en ik krijg steeds weer een dikke smile on the old face als ik er in stap.
Inmiddels sind maart 18000 km gereden,waaronder een trip naar Berlijn. Heb op de Duitse autobahn een heel kliekje
BMWs,Golf GTIs etc het snot voor de ogen gereden. Het leuke is, dat in Duitsland geen hond een Lexus kent en de verbaasde blikken als je ze zoek rijdt zijn goud waard. De Lexus liep op zijn teller dik voorbij de 260 en gaf geen krimp. Bij die snelheden zet ik hem wel even op benzine. Met de cruisecontrol op 180 rijd ik op LPG.
Heb met de 300 wel een pechperiode gehad met blikschade; eerst in februari een vrachtwagen die ijsblokken verloor vanaf zijn dekzeil, 5 lichte deukjes in het dak, die gelukkig piekfijn konden worden verwijderd met zuignappen.dagdeuksysteem, vervolgens mijn dochter(ook met de 300); rechter-voorscherm,velg en bumper.
Daarna mijn vrouw op de trekhaak van een meisje dat net haar rijbewijs had en per ongeluk de rem intrapte in plaats van de koppeling; weer en nieuwe voorbumper, En 2 weken terug een pipo die zat te bellen en links van de weg terecht kwam; weer een voorbumper(gelukkig zijn ze goedkoop).
De IS 200 sportcross van mijn dochter kocht ik met 57000 km op de teller.
De auto is in museumstaat, zo mooi!! Staat nu op 61000 km, want mijn dochter durft er na de deuk in de 300 nauwelijks nog in te rijden.Als ze niet over die schroom heen kan stappen overweeg ik deze weer te verkopen.
Maar deze auto mag alleen naar een echte liefhebber. Er kan een wat oudere/IS 200 SC met meer kilometers op worden ingeruild, want ik wil dat ze wel in in fatsoenlijke en veilige auto zit.
Dat was het weer zo'n beetje. Op 5/6/7/ oktober en derde weekend van oktober nog races en dan hoop ik weer wat meer tijd te hebben voor het forum. Groeten, RedBaron.
na lange tijd weer een levensteken van RedBaron. De IS300 Sportcross is inderdaad kort na aankoop voorzien van
LPGinstallatie,want hij zoop me arm. Laten doen bij AGS in Geel(Belgie) en ben zeer tevreden. keurig geinstalleerd
met 63 liter ringtank en een door AGS ontwikeld valve-caresysteem, dat bij elke injectieslag een nauwkeurig afgemeten hoeveelheid additief per injecor mee inspuit. Dit is uiteraard een enorme verbetering ten opzichte van de druppelsystemen, waarvan je nooit weet hoeveel additief er vrijkomt en bij welke cylinder het beland. Speciaal prijsje geregeld want ik breng ook de IS 200 van mijn dochter en mijn chef monteur gaat er met zijn Saab turbo naar toe. De eigenaar van AGS weet waar hij over praat en binnen het bedrijf worden de eigen verbeteringen en innovaties ontwikkeld. Een aanrader.
Mijn IS300 had bij aankoop 148000km gelopen . Uit de papieren bleek al eerder een LPG tank geinstalleerd te zijn geweest,maar de 2e eigenaar had deze uitgebouwd...Heb zekerheidshalve de riem laten vervangen en ook de klepspelingen laten controleren bij een bevriende collega die een Toyota garage runt.De spelingen waren nog verrassend goed, want volgens mij waren de kleppen nog nooit gesteld en er was toch dik 70000 km op LPG gereden. Ik vond de onderdelen belachelijk goedkoop en ook het arbeidsloon viel 100 procent mee. Voor dat geld ga ik zelf niet klooien.
Voor de rest is het ding ook perfekt en ik krijg steeds weer een dikke smile on the old face als ik er in stap.
Inmiddels sind maart 18000 km gereden,waaronder een trip naar Berlijn. Heb op de Duitse autobahn een heel kliekje
BMWs,Golf GTIs etc het snot voor de ogen gereden. Het leuke is, dat in Duitsland geen hond een Lexus kent en de verbaasde blikken als je ze zoek rijdt zijn goud waard. De Lexus liep op zijn teller dik voorbij de 260 en gaf geen krimp. Bij die snelheden zet ik hem wel even op benzine. Met de cruisecontrol op 180 rijd ik op LPG.
Heb met de 300 wel een pechperiode gehad met blikschade; eerst in februari een vrachtwagen die ijsblokken verloor vanaf zijn dekzeil, 5 lichte deukjes in het dak, die gelukkig piekfijn konden worden verwijderd met zuignappen.dagdeuksysteem, vervolgens mijn dochter(ook met de 300); rechter-voorscherm,velg en bumper.
Daarna mijn vrouw op de trekhaak van een meisje dat net haar rijbewijs had en per ongeluk de rem intrapte in plaats van de koppeling; weer en nieuwe voorbumper, En 2 weken terug een pipo die zat te bellen en links van de weg terecht kwam; weer een voorbumper(gelukkig zijn ze goedkoop).
De IS 200 sportcross van mijn dochter kocht ik met 57000 km op de teller.
De auto is in museumstaat, zo mooi!! Staat nu op 61000 km, want mijn dochter durft er na de deuk in de 300 nauwelijks nog in te rijden.Als ze niet over die schroom heen kan stappen overweeg ik deze weer te verkopen.
Maar deze auto mag alleen naar een echte liefhebber. Er kan een wat oudere/IS 200 SC met meer kilometers op worden ingeruild, want ik wil dat ze wel in in fatsoenlijke en veilige auto zit.
Dat was het weer zo'n beetje. Op 5/6/7/ oktober en derde weekend van oktober nog races en dan hoop ik weer wat meer tijd te hebben voor het forum. Groeten, RedBaron.