Weer een 'nieuwe' CT-rijder.

CTMark

Nieuw hier
28 mrt 2024
3
6
3
Hoi allemaal,

Ik kwam al zo nu en dan op het forum als anonieme bezoeker. Nu toch maar een keer zelf lid geworden om te zien wat het brengt. Sinds december 2021 ben ik samen (met vriendin) trotse eigenaar van een CT200h Business Line Pro uit 2012. Voor mij was dit de eerste auto die de 'barrels' te boven ging. Auto was ex-leasewagen met volledige onderhoudshistorie en we hebben 'm destijds gekocht met zo'n 230.000 km. Aanvankelijk had ik mijn twijfels bij die kilometerstand, maar volgens zwager -toen werkzaam als monteur bij Toyota/Lexus dealer- kon dat prima. Tot paar jaar geleden ook nooit met de auto op vakantie gegaan. De afgelopen twee jaar wel (Zuid-Frankrijk en Italië) en dat was heerlijk met deze wagen. Inmiddels ongeveer 290.000 km op de teller en nog geen spijt gehad.

IMG_20211213_133450.jpg


Directe aanleiding om nu toch maar te registreren was de lekke koppakking van afgelopen week. Bij wat struinen op internet over dit onderwerp kwam ik hier wéér terecht en dus maar besloten om te registreren. Tijdens schrijven van dit bericht staat de auto bij de garage in afwachting van een fix. Ik weet nog niet goed hoe actief ik ga zijn, maar we gaan het gewoon meemaken.

Groet,
Mark
 
Laatst bewerkt:

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Je CT ziet er wel bijzonder fraai uit, ook gezien de leeftijd en kilometerstand! Prachtig. Ook tof dat je de koppakking laat repareren in plaats van de auto weg te doen. Ik hoop dat de rekening meevalt en je/jullie daarna weer een hoop fijne kilometers kunnen maken (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: CTMark

CTMark

Nieuw hier
28 mrt 2024
3
6
3
Je CT ziet er wel bijzonder fraai uit, ook gezien de leeftijd en kilometerstand! Prachtig. Ook tof dat je de koppakking laat repareren in plaats van de auto weg te doen. Ik hoop dat de rekening meevalt en je/jullie daarna weer een hoop fijne kilometers kunnen maken (y)
Dat vonden wij ook. Je ziet het er niet aan af. Tuurlijk wel wat kleine dingetjes: kleine putjes, swirls in de lak en een plek waar de wederhelft overijverig aan de slag is gegaan met een lakstift en kleine uitgescheurde naad op bestuurdersstoel.

Verder wordt die koppakking een dure grap (bij Toyota dealer). Repareren daarvan + meteen nieuwe ketting (we zijn toch bezig) + alles wat erbij komt kijken werd geschat op € 3000-4000 incl. btw. Voor datzelfde geld kan ik niets vergelijkbaars krijgen. Dan maar geld er tegenaan en dan weet ik in ieder geval zeker dat net dat ene zwakke puntje in ieder geval een gepasseerd station is. Maar zeer doet het wel.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Wellicht is dit een optie voor je:


Op het Toyota hybrideforum is een lid succesvol geholpen bij deze monteur.

Als je alle zwakke plekken wil dekken bij de dealer, kies voor revisie van of vervanging van het onderblok! Offerte voor mijn CT was destijds €4100 bij de Lexus dealer. Hierbij doen ze logischerwijs ook de koppakking.
 
  • Leuk
Waarderingen: MVR en CTMark

CTMark

Nieuw hier
28 mrt 2024
3
6
3
Wellicht is dit een optie voor je:


Op het Toyota hybrideforum is een lid succesvol geholpen bij deze monteur.

Als je alle zwakke plekken wil dekken bij de dealer, kies voor revisie van of vervanging van het onderblok! Offerte voor mijn CT was destijds €4100 bij de Lexus dealer. Hierbij doen ze logischerwijs ook de koppakking.
Dank voor deze tip! Op aanraden van de zwager vooralsnog voor Toyota/Lexus dealer gekozen. Scheelt wel serieus geld met de prijs uit de link. Ketting wordt dan alleen niet vervangen, maar misschien dat dat nog een optie is. Aangezien er toch op zijn vroegst pas komende week iets met onze auto gebeurt zal ik het Paasweekend gebruiken om hier eens goed over na te denken.