Welke velgenmaat met welke exacte waardes??

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Beste Allemaal,

Ik ben nieuw op de site en heb een lexus IS 250 business lux. aangeschaft uit 2007.

Nu is mijn vraag volgende:

Ik ga er andere velgen onder zetten en ik wil deze zo hebben dat de gehele wielkast helemaal gevuld is zowel van boven naar onder als van voor naar achter.
Welke velgenmaat heb ik dan nodig welke past? 19"of zelfs 20"
Welke ET waarde past daarbij?
Heb ik achter 8.5 J nodig en voor 8.0??
Tevens hoe breedde banden kunnen daaronder? Achter 255 en voor 225? of andere maten.

De kast moet dus helemaal gevuld zijn, maar absoluut er niet buiten komen want dat vind ik zoooooo lelijk.

Ik ben een leek op dit gebied en ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen hierbij :)


groetjes en alvast bedankt,

Camiel
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je zou de auto van wil kunnen bekijken, hij heeft verlaging + grotere maten velgen :) Bij hem is het te doen, maar hij heeft wel zijn spatborden gerold.
 

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Dankjulliewel voor de adviezen, en het warme welkom ;)

Ik ga om mij heen kijken, welke velgen ik het meest mooi vind.

Jullie advies is dus eerst verlagen en dan het best 19" velgen met een ET waarde van 35-40 en een 9.0J voor en van 10J achter. Komt dit enigszins in de richting?

Nog 1 vraag, wat voor bandenmaat zitten jullie aan te denken zowel voor als achter??

En Wil , die van jou ziet er top uit!! :photo:
Wat zijn jouw maten van velgen? en heb jij hem ook verlaag?
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey camiel ,

ja de auto is verlaagt met een schroefset van bc racing .
de velg maat voor is 8,5 x 20
en achter 10 x 20

banden voor 245-30-20 en achter 275-30-20 :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wil,

Wel niet te vergeten te zeggen dat je ook nog je spatborden heb laten rollen :p want anders gaat dat fout. :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ohhh ja rollen .
heb ik gedaan om hem lager te krijgen .
en omdat de offset van mijn wielen eigelijk iets afwijkt van wat het eigenlijk maximaal mag zijn .
moet nu eigenlijk nog voor banden wisselen van 245-30-20 naar 235-30-20 .
maar voor nu gat alles best oke . :D
misschien in de toekomst nog eens een set wielen bij kopen kijken of hij nog lager kan ha ha
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ja het zelfde geld voor my .
ik wil jullie auto's ook wel eens bekijken is toch leuk .
en ook mijn auto is niet perfect ( gebruikers sporen van vorige eigenaar )
maar word ter zijner tijd wel gemaakt :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
yep ,

zit een scheurtje in bestuurders stoel .
moet nog even bedenken wat ik daarmee ga doen .
zit ook nog wat steenslag op en bumper rv onder aan is beschadigt maar daar valt straks de lipkitt overheen .
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmm scheurtje in stoel heb ik ook gezien ja, maar volgensmij valt dat nog wel te repareren.

misschien biedt colourlock wel wat?
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
probleem is denk ik dat gregory er 10 sec op heeft gedaan om verder scheuren te voorkomen .
ik zat zelf te denken om de zijkanten met zwart leer te laten bekleden en midden grijs te laten
moet er nog over denken
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja dat kan ook...

trouwens er stond een is350 interieur in het zwart te koop? is dat niks voor je? want ik vind dat wel beter passen bij de auto aangezien deze van buiten een lichte kleur heeft :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
heb ik gezien ja .
maar mijn dashbord en deur bekleding is grijs dus denk ik dat dat weer wat minder is als ik de bekleding helemaal zwart heb .