Welke velgenmaat met welke exacte waardes??

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Beste Allemaal,

Ik ben nieuw op de site en heb een lexus IS 250 business lux. aangeschaft uit 2007.

Nu is mijn vraag volgende:

Ik ga er andere velgen onder zetten en ik wil deze zo hebben dat de gehele wielkast helemaal gevuld is zowel van boven naar onder als van voor naar achter.
Welke velgenmaat heb ik dan nodig welke past? 19"of zelfs 20"
Welke ET waarde past daarbij?
Heb ik achter 8.5 J nodig en voor 8.0??
Tevens hoe breedde banden kunnen daaronder? Achter 255 en voor 225? of andere maten.

De kast moet dus helemaal gevuld zijn, maar absoluut er niet buiten komen want dat vind ik zoooooo lelijk.

Ik ben een leek op dit gebied en ben erg benieuwd of jullie mij kunnen helpen hierbij :)


groetjes en alvast bedankt,

Camiel
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je zou de auto van wil kunnen bekijken, hij heeft verlaging + grotere maten velgen :) Bij hem is het te doen, maar hij heeft wel zijn spatborden gerold.
 

camielveelbeter

Nieuw hier
25 jan 2011
9
0
0
Dankjulliewel voor de adviezen, en het warme welkom ;)

Ik ga om mij heen kijken, welke velgen ik het meest mooi vind.

Jullie advies is dus eerst verlagen en dan het best 19" velgen met een ET waarde van 35-40 en een 9.0J voor en van 10J achter. Komt dit enigszins in de richting?

Nog 1 vraag, wat voor bandenmaat zitten jullie aan te denken zowel voor als achter??

En Wil , die van jou ziet er top uit!! :photo:
Wat zijn jouw maten van velgen? en heb jij hem ook verlaag?
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey camiel ,

ja de auto is verlaagt met een schroefset van bc racing .
de velg maat voor is 8,5 x 20
en achter 10 x 20

banden voor 245-30-20 en achter 275-30-20 :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wil,

Wel niet te vergeten te zeggen dat je ook nog je spatborden heb laten rollen :p want anders gaat dat fout. :)
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
ohhh ja rollen .
heb ik gedaan om hem lager te krijgen .