De GS heeft wel even een tikkeltje hogere koppel dan de IS.
IS: ca. 250 Nm bij 4800 toeren
GS: 600+ Nm bij 2400 toeren (De GS laat zich niet dyno'en, dus exacte gegeven zijn onbekend.
Bron). Daarnaast heeft de GS geen schakelmoment, dus houdt de koppel veel langer vast.
Even off-topic...
Die gegevens zijn er wel. In mijn uit 2013 daterende franstalige brochure wordt voor de GS 450h benzinemotor 292 pk/6000 tpm en 352 Nm bij 4500 tpm opgegeven en voor de electromotor 200 pk en 275 Nm (uiteraard zonder specifiek toerental)
Samen zou dat maximaal 492 pk kunnen opleveren en een koppel van 627 Nm, wat nogal afwijkt van het opgegeven systeemvermogen van 345 pk.
Er wordt echter ook nog vermeldt dat het accupakket slechts 53 pk kan leveren. Als je die 53 en 292 pk samen optelt kom je precies uit op het opgegeven systeemvermogen van 345 pk....
Het lijkt er op dat men bewust terwille van de batterijlevensduur en het aantal minuten dat de batterij vermogen kan leveren bewust heeft beperkt - en dat mogelijk ook heeft gedaan ter bescherming van de onderdelen van de aandrijflijn. De keuze die men maakt zit vervolgens in de besturingselectronica "ingebakken" - en dat heeft waarschijnlijk grote invloed op wat je meet op een rollenbank - lang voordat het theoretisch leverbare vermogen beschikbaar is, wordt er al ingegrepen - op een manier waar de rollenbank waarschijnlijk niet goed weg mee weet.
Mogelijk dat je met wat onvoorziene aanpassingen afzonderlijk de electromotor en de benzinemotor zou kunnen meten, maar de Toyota software is waarschijnlijk behoorlijk afgeschermd juist om dat soort zaken te voorkomen.
Overigens zie je bij alle hybrides dat het systeemvermogen altijd minder is dan benzinemotor en electromotor opgeteld - de mate daarvan verschilt per autotype afhankelijk van wat de autofabrikant als beste compromis ziet.