Xenon gaat vaak kapot

Brytje008

Hoort erbij
29 apr 2023
32
12
8
Hallo allen,

Helaas weer een vraag van mij wat betrekking heeft op verlichting. :ROFLMAO:

Ik heb de auto zondag pas een jaar, maar ik heb net al mijn 4 of 5e (ben de tel kwijt haha) xenon lampje moeten laten vervangen. Die gaan telkens na een maand of 3 a 4 kapot. Dit zou echt niet mogen en is nogal een dure hobby.. Het is ook telkens afwisselend een kant, dus rechts en links. Waar zou dit te maken mee kunnen hebben? Want de lampen doen het wel gelijk weer na vervanging. Dus de ballast of iets dergelijks lijkt het me niet te zijn?

Misschien staat er een te hoge spanning op? Misshien de lampjes niet goed genoeg. De monteur vertelde dat hij meestal een van de goedkopere varianten besteld en dat er nog duurdere te koop zijn. Misschien dat een duurdere lamp het beter uithoudt?

Ik heb de verlichting meestal op de auto stand staan. Misschien dat de lampen niet tegen het telkens kort aan en uitspringen kunnen.

Ik hoor het graag van jullie of jullie hier ervaringen mee hebbben.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
849
1
463
63
OEM zit er Philips D4S 4300K in. Wat heb je er tot op heden in gehad dan? Ik heb een keer een goedkoper setje gehad en dat ging een jaar of 6 tot 7 mee. Ik heb er sinds een paar jaar weer OEM in zitten met een beter zichtbeeld. Dit bevalt me beter. Deze mate van slijtage herken ik zeker niet. Ook ik rij altijd met de lichtsensor op automatisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en Brytje008

Brytje008

Hoort erbij
29 apr 2023
32
12
8
OEM zit er Philips D4S 4300K in. Wat heb je er tot op heden in gehad dan? Ik heb een keer een goedkoper setje gehad en dat ging een jaar of 6 tot 7 mee. Ik heb er sinds een paar jaar weer OEM in zitten met een beter zichtbeeld. Dit bevalt me beter. Deze mate van slijtage herken ik zeker niet. Ook ik rij altijd met de lichtsensor op automatisch.
Ik zal het merk vanavond even opzoeken. Ik heb de doosjes achterin me auto liggen.