Zou het zo zijn? Of plaats ik hier nutteloze info die wij allemaal al weten?

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
screenshot_20240209_185535_chrome_c68e2be9c0fb59db343f459280e31cb731452449_2fa310df28d5475e85c51ed45ecc1bdbb728620f.png


link
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Nee, zeker niet nutteloos, maar voor de Lexofielen althans, en die weten het wellicht allang en hebben daarom voor het merk gekozen. Ik heb jaren in Amerika gewoond en gewerkt en rij al sind 1986 Toyota en dan zie je de bevestiging dat dit klopt, zelf de "domme" ;) Amerikanen weten wat goed is.
Voor de NL markt misschien wat minder relevant aangezien hier minder Lexii rijden. Alhoewel de consumentenbond tot een gelijkwaardige conclusie kwam waarbij deze keer Europa in de scores zijn meegenomen. Voor mijzelf heb ik die info niet nodig. Ik ben wel overtuigd :geek:
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
622
93
Het nut van de post zit vooral in de daarin genoemde link. naar een door JD Power uitgegeven persbericht. Daarin wordt uitleg gegeven over op welke auto's de gegevens betrekking hebben en ook welke storingen tot de meeste ergernis leiden. Het lijkt er op dat fabrikanten de mechanische kant van een auto na iets meer dan een eeuw redelijk beheersen, maar dat allerlei electronica nog voor veel storingen en ergernis zorgt. De constatering dat de "beroerdste" auto's full EV's of plugin EV typen zijn en juist "self charging hybrids" als meest betrouwbaar worden genoemd stemt toch tot nadenken. Net op het laatste moment dat dat nog kan alsnog een nieuwe "SCH" kopen lijkt niet onverstandig :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Precies Romke!
Je hebt voor mijn gevoel twee verschillende storingen:
a) Die storingen die je aan de kant laten staan en waarbij je de hulpdienst nodig hebt. (motorpech)
b) Die storingen die vervelend zijn maar je kunt nog doorrijden. (kapotte Multimedia, AC, veiligheidssystemen, stoelverstelling etc.)

De betrouwbaarheids cijfers van de ANWB of ADAC laten vooral de cijfers zien onder "a", gestrande automobilisten.