Mijn nieuwe Lexus GS 450h sport

Lexus Mania

Hoort erbij
3 mei 2017
39
13
8
Wat een prachtige wagen! Heb de berichten even doorgenomen... Wat een drama zeg. Die verhalen hoor je niet vaak bij Lexus. Goed om te lezen dat het nu opgelost is. Deze jongen gaat de aankomende jaren toch maar lekker bij zijn GS 3gen blijven. Auto van 15 jaar oud maar rijdt o zo fijn! Met een paar weken een schroefset eronder... Toch nog een beetje een F.

Veel plezier van je trillingsvrije prachtige GS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Ik heb vandaag mijn Lexus weer terug na een kleine week. Rondom zijn de schokbrekers vervangen, twee lek. Diverse silentblocks. Opnieuw het nodige gedaan aan de meesturende achteras. Uitlijnen, balanceren. En ik heb voor het eerst een echt confortabele, stille GS.

Goed dat het uiteindelijk is opgelost. Je zou toch mogen verwachten dat lekkende schokbrekers en "te ruime" silent blocks bij een deugdelijke van overheidswege verplichte autokeuring moeten opvallen - ze vormen daarvan toch een te keuren en te inspecteren onderdeel.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 36.000 km op de teller. Heeft tot nu ( 72000 km) nooit goed gereden.onrustig, banden vretend.
De auto is diverse keren door experts ( via de rechtsbijstandsverzekering geregeld) bekeken en nooit eerder zijn lekkages vastgesteld. Ook niet bij de controle technique (apk) in mei il.
de auto rijdt nu eindelijk zoals een GS betaamd: zeer rustig weggedrag ( en met als het moet) h??rlijk veel vermogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik heb de auto 2 jaar geleden gekocht met 36.000 km op de teller. Heeft tot nu ( 72000 km) nooit goed gereden.onrustig, banden vretend.
De auto is diverse keren door experts ( via de rechtsbijstandsverzekering geregeld) bekeken en nooit eerder zijn lekkages vastgesteld. Ook niet bij de controle technique (apk) in mei il.
de auto rijdt nu eindelijk zoals een GS betaamd: zeer rustig weggedrag ( en met als het moet) h??rlijk veel vermogen.

72000 km is toch heel weinig om al nieuwe schokdempers, silentblocs enz te monteren !

Weet je soms wat ze gedaan hebben aan de meesturende achteras ?
Ik denk aan een andere afstelling, meer toespoor of zo ?
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik heb geen idee wat ze precies hebben gedaan aan de meesturende as. Na het vervangen van alle schokbrekers en veel meer is de auto uiteraard opnieuw uitgelijnd. Verleden jaar is een software update uitgevoerd voor de besturing van de as. Toen zijn ook diverse (alle?) trekstangen van de besturing vervangen. Deze auto heeft de dealer inmiddels meer dan 10000 ? aan nazorg gekost....
Ik ben er nu eindelijk blij mee. :oops:
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
PJL, dank voor de info.
De GS is opnieuw uitgelijnd. Ik ben op vakantie geweest met de standaard Lexus velgen gemonteerd, het was zalig cruisen. Sowieso is de GS een auto die niet echt bij mij past. Die zal binnenkort de verkoop in gaan en vervangen worden door iets sportiever.
 
Laatst bewerkt:

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
PJL, dank voor de info.
[...]
...het was zalig cruisen. Sowieso is de GS een auto die niet echt bij mij past...
[...]

Hmmm...leg dit eens uit? Want iets 'sportievers' gaat je geen vergelijkbaar 'zalig cruisen' opleveren. :sneaky: