Even voorstellen: IS250 RHD

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Even voorstellen:

Ik ben Mitch en kom uit de omgeving van Apeldoorn. Ik ben werkzaam in de ICT en tegelijkertijd student in Arnhem.

Na een tijdje (via mijn ouders) een VW Polo 6R (1.2tsi) te hebben gereden mijn eerste eigen Lexus gekocht.

Mijn aandacht gaat altijd al naar luxere auto's. Omdat de auto van een maat is geweest was ik altijd al onder de indruk van de luxe van de auto en icm de aanpassingen vond ik het altijd al een gave bak. Nadat hij aangaf hem te verkopen voor een snellere auto (Mazda 3 MPS) heb ik de auto 2 weken geleden van hem overgenomen (wou al eerder deze post aanmaken, maar Lexusforum wou mijn email adres niet valideren).

Betreft een Lexus IS250 RHD met bijna alle denkbare opties: Stoelverwarming/ventilatie, Memory seats, ML Sound icm. navi+DVD wisselaar... (alleen geen pano- dak)

Aanpassingen gedaan aan de auto:
- Middenpijp Invidia
- Einddempers HKS
- Koplampen voor LED VLAND
- Koplampen achter smoked LED VLAND
- Mistlampen voor geel LED
- Wielen Japan Racing JR28 19inch

Dingen die ik in de toekomst wil doen:
- Mistlampkapje rechts mist
- Vloermat slijtage
- Achterbumper ietswat beschadigd, misschien op termijn
- Navigatie DVD werkt af-en-toe

Tot nu toe erg tevreden met de auto. Wennen aan rechtsgestuurd rijden was voor mij geen probleem, wel hoor ik van mijn passagiers dat het erg wennen is aan de andere kant in te stappen.

Groeten, Mitch
 

Bijlagen

  • photo7430.jpg
    photo7430.jpg
    222 KB · Weergaven: 40
  • photo7431.jpg
    photo7431.jpg
    253,4 KB · Weergaven: 41
  • photo7432.jpg
    photo7432.jpg
    227,1 KB · Weergaven: 40
  • photo7433.jpg
    photo7433.jpg
    237,5 KB · Weergaven: 40
  • photo7434.jpg
    photo7434.jpg
    279,5 KB · Weergaven: 39

Wout-

Nieuw hier
10 feb 2020
17
5
3
Hallo Mitch, mooie IS heb jij. Ik heb een vraag over de vland lampen voor. Heb jij ervaring met de apk. Ik ben niet bang voor het licht beeld. Ben wel benieuwd naar de hoogte verstelling of die goed werkt. Ook werd er gesproken dat de dagrijverlichting gedimd moet zijn als je de gewone verlichting aan zet. Ik hoor graag van jou. Ik wil ze graag hebben maar wil niet ieder jaar wisselen met oem ivm de apk.
 

tvkip

Hoort erbij
2 jul 2019
77
35
18
Hallo Wout, Bedankt!
Met de APK zit ik zelf alleen met de gele mistlampen, hiervoor gaat de zekering er uit en heeft de auto 'geen' mistlampen.
Lichtbeeld is inderdaad perfect, daar geen problemen mee. Mijn auto heeft automatische hoogteregeling (dus geen stelwieltje), of deze nog werkt geen idee, maar is bij mijn vaste garage gewoon goedkeur. De dagrijverlichting dimt niet wanneer de lampen aan gaan, maar omdat er geen afzonderlijk stadslicht aanwezig is neemt deze de taak stadslicht dan over. Volgens mij mag dit niet helemaal maar ook hier nooit problemen mee gehad.

Ik zou inderdaad ook niet elk jaar koplampen willen wisselen, maar gelukkig is dat niet nodig. Achter is wel een APK-dingetje, de richtingaanwijzer hiervan zit op de grens van geel en wit, maar krijg daar voordeel van de twijfel.

Nou heb ik net voor mijn pa een IS-C ge?mporteerd (die ik voorstel als hij op kenteken staat) en beschikt over meedraaiende koplampen. Mocht je deze lampen hebben, denk er dan aan dat de Vland's niet meedraaien. In dit geval zou ik zelf OEM laten zitten, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Mvg,
Mitch