Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Even voorstel en zoektocht naar gs of is

Ineenstorting
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

    Even voorstel en zoektocht naar gs of is

    Goedemorgen, na een aantal jaren tevreden in een Mercedes cklasse estate te rijden is het tijd voor wat anders. Mijn monteur raad me aan om eens voor een Lexus te kijken ivm betrouwbaarheid. Ik ga vandaag rijden met een gs300 maar twijfel ook nogwel over de kleinere IS wat is raadzaam?
    aantal km per jaar ca 15K. Een ander iets waar ik nog niet over uit ben is om een gs op gas te zetten. Maar hier zie ik erg weinig reviews van? Wie kan me informeren met ervaringen?

    alvast bedankt voor de input.

    mvg Belso

    #2
    Gewoon een GS450h kopen, en gas is om op te koken ..
    GS450h President 2008

    Commentaar


      #3
      Een GS en een IS zijn twee verschillende auto's die zowel in afmetingen, prestaties en luxe verschillen. Anders gezegd: het is een appel en peren vergelijking. Beide hebben hun aantrekkelijke kanten, maar ze vormen niet direct een alternatief voor elkaar.

      In feite geldt dat ook voor de vergelijking van een GS met een Mercedes C klasse estate. Twee verschillende werelden en wat de een aan eigenschappen op prijs stelt, zal mogelijk bij een ander niet voldoen.

      Een (hybride) GS geschikt maken voor het gebruik van LPG lijkt me een ingewikkelde klus. Het uiterst vernuftige brein dat het ingewikkelde samenspel tussen verbrandingsmotor en electromotor continu aanpast aan rijsnelheid, ladingstoestand en vermogensvraag werkt bij rijden op benzine erg goed, maar het is zeer de vraag of de gastoevoer zodanig is te regelen dat een bevredigend bedrijf mogelijk wordt. Bij 15 km per jaar zou ik er niet over denken. Bovendien, waar moet die gastank heen bij een hybride?

      En zoals al door Frank2B werd gezegd: de GS 450h is de meest aantrekkelijke variant als die binnen het budget valt. Mijn advies is: maak een proefrit in de diverse typen en uitvoeringen en ga pas daarna op zoek om er een te kopen. Een Lexus gaat lang mee en het loont om de tijd te nemen om juist voor jouw omstandigheden het meest geschikte exemplaar te vinden. Als de auto daarnaast ook niet zilvergrijs, wit of zwart moet zijn en de bekleding niet zwart, kan dat zoeken enige tijd duren :-)

      Commentaar


        #4
        Ik heb een IS gehad en de GS is toch echt wel een klasse hoger. De IS is meer gericht op sportief rijden en een GS op comfort maar desondanks rijdt een GS 450h van een IS weg alsof hij stilstaat. Een GS 300 is nauwelijks zuiniger dan een 450, het scheelt namelijk niet zoveel in gewicht dus de kleinere motor moet harder werken. Je levert dus prestaties in zonder er eigenlijk iets voor terug te krijgen. Met een GS 450h kun je 100 km/u rijden terwijl de motor maar 1200 toeren maakt dus dan hoor je bijna niets maar als je het gas dan toch een keer wat dieper intrapt klinkt een V6 een heel stuk lekkerder dan een vierpitter.

        De stoelen van de GS zijn ook een stuk comfortabeler: in de IS voel je echt dat je in een auto zit, de GS voelt aan als een luxueuze sofa. Tot slot vind ik de bagageruimte van de GS een stuk praktischer. Op papier hebben de IS en GS ongeveer evenveel bagageruimte maar in de IS is hij erg onhandig van vorm. Dit laatste geldt overigen alleen voor de GS gen4, de gen3 (t/m BJ 2012) heeft door een andere plaatsing van het hybride accupakket een veel kleinere kofferbak.

        Kort samengevat: ik zou zelf zonder enige aarzeling voor de GS 450h gaan, je krijgt gewoon veel meer auto voor je geld.

        Jarno
        GS 450h President

        Commentaar


          #5
          Geen GS450h kopen, zodra je er aan gewend bent ben je ook gelijk hooked. Die dingen worden niet meer geproduceerd, dus dat betekent een gigantisch opvolgprobleem.
          GS450h, President Line, 2017

          Commentaar


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht
            Geen GS450h kopen, zodra je er aan gewend bent ben je ook gelijk hooked. Die dingen worden niet meer geproduceerd, dus dat betekent een gigantisch opvolgprobleem.
            Met een beetje geduld komt het misschien allemaal nog wel goed: https://www.forbes.com/sites/peterly.../#5e77cf807eb6

            Commentaar


              #7

              En dan maar hopen dat de uitstoot gunstig genoeg is om door de importeur naar Nederland te halen en "betaalbaar" te zijn.
              GS 450h f-sport 2013

              Commentaar


                #8
                Natuurlijk zit ik nog steeds in de wittebroodsweken met mijn IS. Heb ook nog nooit fysiek contact gehad met een GS 450h (moet ik misschien ook niet doen). Dus ik heb een compleet vertekend beeld. Toch wil ik hier wel even kwijt dat ik een IS kwa uiterlijk mooier vind. Minder zware kont vooral. En ja, 1 op 16 of 1 op 11 is natuurlijk ook wel een verschil, zo niet voor je eigen portemonnee, dan toch wel voor onze Umwelt.

                Commentaar


                  #9
                  De IS heeft inderdaad een strakkere styling en de GS is meer een zakensedan. Overigens rijd ik met mijn GS veel stad- en fileverkeer en nog kom ik op 1:13, op de snelweg met 100 km/u wordt dat makkelijk 1:16 tot 1:18.

                  Jarno
                  GS 450h President

                  Commentaar


                    #10
                    Allen bedankt voor de input en de uitvoerige antwoorden. ik ga me maar eens rustig oriënteren en proefrijden.
                    ik bedoelde een “ gewone” gs300 op gas zetten maar het alternatief een 450h is ook aantrekkelijk.. alleen die kofferruimte..

                    Commentaar

                    Werken ...
                    X